וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לשחרר את החייל השבוי מיד - וללא תנאים"

נשיא ארה"ב גיבה את ישראל ואמר: "שום מדינה לא הייתה סובלת רקטות ומנהרות". הוא הדגיש כי חמאס הוא שהפר את הפסקת האש. "אם חמאס רציני לגבי הפסקת האש, עליו לשחרר את השבוי בהקדם"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

"על החייל השבוי להיות משוחרר ללא תנאים, ואם חמאס רציני לגבי רצונו להפסקת אש - עליו לשחרר אותו מהר ככל הניתן", כך אמר אמש (שישי) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. לדבריו, "לישראל הזכות להגן על עצמה, שום מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות ומנהרות". אובמה התייחס לנפגעים גם בצד הפלסטיני, ואמר כי "יש לעשות יותר על מנת להגן על חפים מפשע, והפסקת אש היא הדרך לכך".

אובמה הוסיף עוד כי ישראל הייתה מחויבת להפסקת האש, אך חמאס הפר אותה. "אנחנו הולכים להמשיך לעבוד למען הפסקת אש, אבל זה ידרוש זמן ויהיה קשה מאוד להקים מחדש את הפסקת האש על רגליה", אמר הנשיא האמריקני. "הזעם, הייאוש מצטברים, זוהי תערובת מסוכנת, אך אלינו להמשיך לנסות. הממשל השקיע מאמצים וזמן ברמה יוצאת דופן כדי לסייע לצדדים להגיע להסכם, אך בסופו של דבר - זה תלוי בהם".

"רבים מאיתנו מצויים בדילמה – מצד אחד לישראל הזכות להגן על עצמה ולחסל את הרקטות, ומצד שני, בגלל פעולות בלתי-אחריות של חמאס, המאחסן רקטות ומשגרים בתוך שכונות מגורים, אנחנו בסופו של דבר רואים שנפגעים אנשים שאין להם כל קשר לרקטות", אמר אובמה. הוא הדגיש כי אחת הסיבות שארצות הברית דוחפת להפסקת אש היא הדאגה כלפי האזרחים בעזה. "אולי נוכל להגיע לנוסחה אשר מצילה חיים וגם מבטיחה את ביטחונה של ישראל", אמר.

מלחמה בדרום - כל הכותרות:
אבי החייל הנעדר: "צה"ל יהפוך כל אבן וישיב את הדר"
הקבינט מכונס לדון בתגובה; "חמאס ישלם מחיר כבד"
קצין צה"ל נעדר: תקיפות נרחבות בדרום רצועת עזה

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 1 באוגוסט 2014. רויטרס
"אולי נגיע לנוסחה שמצילה חיים וגם מבטיחה את ביטחונה של ישראל". אובמה/רויטרס

לאחר התקרית אתמול בבוקר ברפיח, שבסופה הוכרז סגן-משנה הדר גולדין נעדר ושני חיילים נוספו נהרגו, גינה הבית הלבן את התקיפה של חמאס, שהובילה לקריסת ההפוגה ההומניטרית לאחר שעתיים בלבד. "מדובר בהפרה ברברית של הסכם הפסקת האש", אמר ג'וש ארנסט, דובר הבית הלבן, בריאיון ל-CNN. ארנסט קרא לחמאס לשחרר את החייל השבוי ואמר כי שר החוץ ג'ון קרי וראש הממשלה בנימין נתניהו כבר שוחחו על הצעד הבא בפתרון המשבר בעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מסירת סוללה מספר 8 של כיפת ברזל לחיל האוויר וצוות הפיתוח 11 ביולי 2014. משרד הביטחון
ארה"ב אישרה סיוע חירום. סוללת "כיפת ברזל"/משרד הביטחון

קרי כבר פנה אמש למקביליו בטורקיה ובקטאר, אחמט דאווטאולו וחאלד בן מוחמד אל-עטיה, וביקש מהם להשתמש בהשפעתם על חמאס על מנת להביא לשחרורו של סג"מ גולדין. "הפצרנו בהם לעשות כל שביכולתם כדי להחזיר את החייל", אמר בכיר במחלקת המדינה, שהתלווה לביקורו של קרי בהודו.

עוד אמש אישר הסנאט האמריקני פה אחד החלטה להעביר לישראל 225 מיליון דולר לישראל לטובת מערכת היירוט "כיפת ברזל". הרפובליקנים בסנאט הקשו על אישור ההצעה בשל מחלוקת עם ממשל אובמה בנוגע לתקציב, אך מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, שכנע אותם לאפשר את העברת התקציב לישראל בדחיפות. לאחר שהושגה הסכמה בנושא, אמר מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיטש מקונל: "זו דוגמה טובה ליכולת להתגבר על מחלוקות מפלגתיות".

מימון החירום מיועד לאפשר לישראל לחדש את מלאי טילי "טמיר", טילי היירוט של "כיפת ברזל", המשמש תפקיד מרכזי בהגנה על האזרחים במהלך מבצע "צוק איתן". כדי שתעבור סופית כחוק, על הצעת המימון לקבל אישור גם בבית הנבחרים ולקבל את חתימתו של הנשיא אובמה. ההצעה אינה צפויה להיתקל בהתנגדות בבית הנבחרים.

(עדכון ראשון: 21:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully