וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם פלסטיני בכיר: המו"מ להפסקת אש במבוי סתום

31.7.2014 / 16:35

לפי הגורם, מאמצים להשגת הפסקת אש של 72 שעות נפגעו מהודעת ישראל שלא תעצור את פעילות המנהרות. גורם מצרי: ישראל רוצה שמועצת הביטחון תורה לפרק את ארגוני הטרור מנשקם

צילום: באדיבות ערוץ 9, עריכה: יאיר דניאל

גורם פלסטיני בכיר אמר היום (חמישי) כי המשא ומתן להפסקת אש בין ישראל לחמאס נקלע למבוי סתום. לדבריו, מאז אתמול התקיימו שורה של התייעצויות ודיונים בין הצדדים השונים במאמץ להשיג הסכמה לעצור את הלחימה ל-72 שעות.

על פי הגורם ישראל התעקשה שבמהלך ההפוגה ימשיכו כוחות צה"ל להרוס מנהרות, ואילו חמאס דרש כי פעילות זו תיפסק. עם זאת, הארגון הסכים לכך שכוחות צה"ל יישארו ב-72 הללו בתוך הרצועה. לדבריו, הודעת ממשלת ישראל היום כי פעילות צה"ל נגד המנהרות תימשך עם הפסקת אש או בלעדיה מסכלת גם את המאמצים האלה.

לאחר שבכירים ישראלים הגיעו אמש לקהיר כדי לדון בהפסקת אש אפשרית, אך ככל הנראה לא נשלחה נציגות של חמאס למקום, הבהיר הגורם הבכיר כי משלחת פלסטינית תבקר בקהיר רק לאחר שהפסקת אש תיכנס לתוקף. לדבריו, אם תהיה נסיגה חד-צדדית של ישראל, יעמוד חמאס בדילמה קשה – אם להמשיך לתקוף את ישראל או לא.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
"כוח צביקה": חברי הקצין שנפל יפגינו בעד המבצע
"המחבל הופל": צפו בהיתקלות של גבעתי ברצועה
אלמנתו של ההרוג ילדה בת: "עצוב שדני לא אתי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 31 ביולי 2014. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

גורמי ביטחון במצרים המעורים בפרטי הפגישה שערכה אמש המשלחת הישראלית בקהיר, מסרו לאתר "אל-יום אל-סאביע" כי ישראל מעוניינת לסיים את המבצע בעזה באמצעות החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם, שתורה על הפסקת אש ועל פירוק חמאס והג'יהאד האיסלאמי מנשקם. לדברי הגורמים, הפגישה עסקה ברובה בסירובה של ישראל לקשור את הפסקת האש בנסיגת הכוחות הקרקעיים מרצועת עזה, וכי המשלחת הישראלית התנתה את נסיגת הכוחות בסיום הרס המנהרות של חמאס ובקבלת התחייבות שהוא לא יחפור מנהרות חדשות.

גורם מדיני שנכח בישיבת הממשלה היום אמר כי ישראל תבחן כל הצעה להפסקת אש שעומדת בתנאים שהיא הציגה, ובהם שהסכם יהיה בתיווך מצרי, ללא תנאים מוקדמים, ושיאפשר לישראל להמשיך לטפל במנהרות. שרי הממשלה תודרכו בישיבה על התקדמותו של צה"ל בהשמדת המנהרות, ועל פי הגורם, שמעו השרים כי עד כה הושמדו עשרות מנהרות. "חמאס איבד נכס אסטרטגי יקר שנבנה במשך שנים ארוכות", אמר הגורם.

לדבריו, גורמי ביטחון עדכנו את השרים גם בהתנגשות האלימה בין כוחות חמאס לבין אזרחים עזתים שהתרחשה בצפון הרצועה במהלך ההפוגה ההומניטרית, ועל פי גורמי הביטחון הסתיימה במותם של לפחות חמישה אזרחים פלסטינים מירי חמאס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
ישראל לא תפסיק את הפעילות במנהרות. מנהרת טרור של חמאס שנחשפה/AP

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי עד כה נטרלה ישראל עשרות מנהרות טרור, והיא נחושה להשלים משימה זו "עם או בלי הפסקת אש". בפתח ישיבת הממשלה שנערכה בקריה בתל אביב, הסביר ראש הממשלה כי לא יסכים להסדר שימנע את השלמת נטרול המנהרות. "אין ערובה ל-100%, כפי שגם 'כיפת ברזל' לא נותנת מענה מוחלט, אך בשטח רצועת עזה נמשכות פעולות מרשימה במלוא עוזן. חיילי צה"ל משלימים בשעה זו את נטרול המנהרות ברצועת עזה".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
אם ישראל תיסוג - חמאס יהיה בדילמה. כוח צה"ל בגבול רצועת עזה/רויטרס

נתניהו התייחס בדבריו לאמירותיהם של שרים בממשלה שהתנגדו להחלטות הקבינט, ואמר: "אחדות ההנהגה חשובה לעם ישראל. עדיין יש מיעוט בציבור שדווקא ברגעים אלה בוחר להקצין את דעותיו. הישמרו בדבריכם, היזהרו במעשיכם. שרי הממשלה הם אלה שצריכים לתת דוגמה אישית לציבור כולו. בעת הזו, העם מצפה מכולנו להתלכד מאחורי המטרה. ככל שאנו מאוחדים יותר, אנו חזקים יותר".

בישיבת הממשלה נתניהו אף נזף בכמה שרים בנושא. הוא הביע מורת רוח על חלק מהשרים, בהם שרים ממפלגתו, והבהיר: "ביקורת מבית בזמן לחימה היא בלתי נסבלת". כמו כן, ציטט נתניהו מספרו של אחיו המנוח יוני נתניהו שסיפר על מלחמות היהודים שמתחילות בסוף לחימה - אך לא לפני סיומה. ראש הממשלה מיקד את הביקורת בשר האנרגיה והמים סילבן שלום, בשר החקלאות יאיר שמיר ובשר התיירות עוזי לנדאו.

הלווייתו של סמל-ראשון גיא אלגרנטי, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בקריית שאול, יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של סמל ראשון גיא אלגרנטי שנפל במבצע/דרור עינב
דייגים פלסטינים בנמל עזה לאחר תקיפת צה"ל, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תקיפת צה"ל בנמל עזה/AP
לוחם צה"ל על טנק מחוץ לרצועת עזה. 31 ביולי 2014. רויטרס
טנק של צה"ל מחוץ לרצועה/רויטרס
רקטה התפוצצה בשדרות, יולי 2014. אלברט גבאי, מערכת וואלה! NEWS
זירת התפוצצות רקטה בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, אלברט גבאי
פלסטיני פצוע מובהל לבית החולים שיפא בעזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
פצוע פלסטיני מפונה לבית החולים שיפא/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully