וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזרה לשגרה: טורקיש איירליינס תחדש הטיסות לנתב"ג

26.7.2014 / 13:15

רשות התעופה הטורקית הודיעה כי בוטל האיסור על טיסות לישראל שהוטל בשל המצב. מרשות שדות התעופה נמסר כי כבר התקבלו בקשות לאישורי נחיתה. חברות נוספות צפויות לחדש פעילותן

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

על רקע הפסקת האש ההומניטרית שהחלה הבוקר (שבת) למשך 12 שעות, הסירה רשות התעופה האזרחית של טורקיה את האיסור על טיסות לישראל. בהודעה שנמסרה בצהריים בחשבון הטוויטר של הרשות, נכתב: "האיסור, שהוטל תוך התחשבות בשיקולים ביטחוניים, הוסר עד להודעה חדשה".

"הרכבת האווירית" מתמהמהת: ישראלים תקועים באתונה

חברת התעופה "טורקיש איירליינס" פנתה היום לרשויות בישראל בבקשה לקבל אישורי נחיתה לשתי טיסות העתידות להגיע מאיסטנבול לנמל התעופה בן גוריון. דובר רשות שדות התעופה, עופר לפלר, מסר כי הבקשות אושרו, אך לפי שעה לא ברור מתי בדיוק יופיעו בלוח הטיסות.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מאמץ להפסקת אש: פסגת חירום בינלאומית בפריז
בחסות ההפוגה: כ-40 גופות אותרו בין ההריסות בעזה
מבצע "צוק איתן" | היום ה-19: עדכונים שוטפים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס של חברת התעופה הטורקית/מערכת וואלה!, צילום מסך

איסור הטיסה לנתב"ג הוטל על ידי רשויות תעופה רבות ברחבי העולם החל מיום שלישי, לאחר שרקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבית ביהוד, הסמוכה לשדה התעופה. מנהל התעופה הפדרלי של ארצות הברית פרסם אף הוא המלצה שלא לטוס לנתב"ג, ומרבית החברות האמריקניות ביטלו את טיסותיהן.

שר התחבורה ישראל כץ העריך שלשום כי "משבר התעופה כמעט מאחרינו". לדבריו, "אני שמח שהתמודדנו עם המשבר הזה כמו שצריך והוכחנו כי הטיסות ממשיכות. השמיים של ישראל פתוחים ואני אומר לחאלד משעל, שאמר כי הם הטילו מצור על ישראל, שהם לא הצליחו גם בזה", הוסיף, ואמר: "הדברים נבדקו בצורה הכי קפדנית על ידי מיטב המומחים, שקבעו כי נתב"ג הוא מקום בטוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014 לייב. יותם רונן
ביטולים רבים. לוח הטיסות בנתב"ג, השבוע/יותם רונן

החל מיום חמישי בבוקר החלו רשויות התעופה להסיר את ההמלצות והאיסורים הקוראים להימנע מטיסה לנתב"ג. מנהל התעופה האמריקני היה הראשון להסיר את ההמלצה, בתום התייעצות עם הרשויות בישראל. "המנהל בחן בזהירות מידע משמעותי חדש וכן את צעדיה של ממשלת ישראל לצמצום הסיכונים הפוטנציאליים לתעופה האזרחית", נמסר מהרשות בהודעה לתקשורת.

בהמשך היום הסירה גם הסוכנות האירופית לבטיחות טיסה את האיסור הגורף על טיסות של חברות אירופיות לישראל, אולם קראה לרשויות התעופה הלאומיות לערוך הערכות מצב עצמאיות, "תוך התחשבות בסיכונים הכרוכים" בטיסה לאזור.

מאז החלו בהדרגה חברות אמריקניות ואירופיות לחדש את טיסותיהן לישראל, בהן חברת איזיג'ט, שבסיסה בבריטניה, ואשר החלה כבר ביום חמישי להפעיל טיסות בין נתב"ג ללונדון ולז'נבה, כמו גם חברות רבות הטסות לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully