וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ על ממשל אובמה גובר: "לבטל איסור הטיסות לישראל"

איפא"ק טענה כי האיסור "יבודד את ישראל", וועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים הבהירה כי מדובר "בצעד מוגזם שיעודד את חמאס". הסנטור הרפובליקני טד קרוז אף רמז שמדובר בצעד פוליטי

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, לע"מ, דו"צ, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: לירון בארי

ארגונים יהודיים בארצות הברית, כמו גם גורמים רפובליקניים בולטים, מגבירים את הלחץ על ממשל אובמה, ופועלים לביטולו של האיסור שהטיל מינהל התעופה הפדרלי (FAA) על טיסות לישראל וממנה. השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק, שנחשבת לאחת החזקות והמשפיעות בקונגרס, הביעה את דאגתה מאיסור הטיסות וטענה כי הוא "יבודד את ישראל בזמן שצריך להביע סולידריות עמה".

ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים המרכזיים בארה"ב קראה למינהל התעופה הפדרלי לבטל לאלתר את האיסור. "בעוד שאנחנו מכירים בצורך להגן על הטסים מפני כל סכנה, אנחנו סבורים שמדובר בצעד מוגזם שרק יעודד את חמאס להמשיך בירי מטחי הרקטות על ישראל ובאופן ספציפי יגרום לו לנסות ולכוון את הירי לאזור נמל התעופה", נאמר בהודעה שפרסמו יו"ר הוועידה, רוברט שוגרמן, וסגנו, מלקולם הונליין.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
חברות תעופה זרות מפסיקות לטוס לארץ בשל המצב הביטחוני
הניצול של אל על? מלונדון לישראל ב-1,250 דולר לכיוון
הטיסות יחודשו? שדה התעופה בעובדה הוכשר לנחיתות זרות

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
"החברים האמריקניים של ישראל, יהודים ולא יהודים כאחד עומדים לצד ישראל". לוח הטיסות בנתב"ג/יותם רונן

השניים ציינו לשבח את ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג על החלטתו לטוס היום לישראל במטוס של חברת אל על. "יש משלחות רבות היוצאות לישראל על מנת להראות תמיכה באזרחי ישראל בזמנים קשים אלה. למחסור בנוסעים יש לא רק משמעות כלכלית גדולה אלא גם משמעות פסיכולוגית. כאשר הרחובות והמסעדות ריקים מאדם זה יוצר תחושה של בידוד", אמרו שוגרמן והונליין. "החברים האמריקניים של ישראל, יהודים ולא יהודים כאחד, עומדים לצד ישראל. אנחנו מבינים שזעקתה של ישראל היא זעקתנו. חמאס רוצה להשמיד את ישראל אבל גם את ארצות הברית ואת הערכים ששתי המדינות חולקים, אל לנו לעודד אותם באמצעות איסור הטיסות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברק אובמה נואם בשדא הבית הלבן על המצב בעיראק. רויטרס
"האם מדובר בהחלטה פוליטית של הבית הלבן?". אובמה/רויטרס

הסנטור הרפובליקני, טד קרוז, פרסם פנייה ישירה לנשיא אובמה בנושא ביטול הטיסות, בטענה שהקונגרס דורש תשובות חד-משמעיות. "היום הודיע מינהל התעופה כי הוא מאריך את איסור הטיסות לישראל. הסיבה הייתה נחיתת רקטה שירה חמאס בשדה במרחק של מייל אחד משדה התעופה בן גוריון ו'המצב הביטחוני המסוכן כתוצאה מסכסוך בין ישראל ועזה', דבר שהביא לצורך בצעד קיצוני שגרם עד כה לביטולן של 160 טיסות", כתב קרוז. "מובן מאליו שאף אחד אינו שואף לסכן את חיי הנוסעים והיירוט של מטוס החברה המלזית בידי מיליטנטים פרו-רוסים באוקראינה מהווה תזכורת לסכנות שסכסוכים אזוריים יכולים להוות, אבל חשש ביטחוני בישראל אינו בדיוק חדשות מרעישות ובהתחשב באתגרים הניצבים בפני ישראל נמל התעופה בן גוריון הרוויח ביושר את המוניטין שלו כאחד משדות התעופה הבטוחים בעולם".

לדברי קרוז, עיתוי ההודעה על האיסור מוזר מכיוון שבשבועות האחרונים נורו לעבר ישראל כ-2,000 רקטות. קרוז קישר בין איסור הטיסות לבין תנועת ה-BDS הקוראת להחרים את ישראל. "בימינו יש מאמצים של תנועת ה-BDS השואפת להעניש את ישראל על העובדה שגורמים טרוריסטיים, המקבלים תמיכה מהרשות הפלסטינית, גורמות לכל הסכם שלום להוות סיכון ביטחוני לישראל. אבל ממשל אובמה מסרב לגנות מאמצים אלה לחתור תחת בעלת בריתנו בתוקף", טען קרוז. "האם מדובר בהחלטה פוליטית של הבית הלבן? אם זו החלטה בטיחותית, למה מותרות הטיסות למקומות כמו אפגניסטן ותימן? למה לאוקראינה מותר עדיין לטוס? האם אנחנו רואים שימוש בכלי רגולטורי פדרלי על מנת להעניש את ישראל ולגרום לה להסכים לדרישתו של שר החוץ ג'ון קרי ולהפסיק את מאמציה הצבאיים נגד חמאס?".

גלן בק בארוע תמיכה בישראל בירושלים. עומר מירון
"האיסור מחזק את חמאס". גלן בק/עומר מירון

גם המגיש השמרן גלן בק גינה בתכנית הרדיו שלו את איסור הטיסות לישראל. בק טען שאיסור זה מחזק את חמאס והביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

שלשום הורה המינהל הפדרלי לחברות האמריקניות שלא לטוס ישירות לישראל וממנה, ואמש הודיע על הארכת האיסור ב-24 שעות נוספות, עד היום בשעה 19:15. "דלתא איירליינס", "יונייטד" ו-"יו-אס-אייר", הפועלות באופן סדיר ויומיומי בקו שבין תל אביב וארה"ב, הודיעו על ביטול הטיסות בקווים הללו. גם חברת "אייר קנדה" נקטה צעד דומה. גם החברות האירופיות הצטרפו לחברות האמריקניות, אחרי שהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) הודיעה כי היא "ממליצה בתוקף" שלא להגיע לנמל התעופה בן גוריון בישראל עד הודעה חדשה. בין החברות שהודיעו על ביטולי הטיסות: "לופטהנזה" (כולל סוויס, ג'רמן-ווינגס ואוסטריין אירליינס), "אייר-פראנס" ו-KLM. חברת "בריטיש אירווייז" הודיעה כי לפי שעה לא חל שינוי בטיסותיה לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully