וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם יחקור "פשעי מלחמה" בעזה; לבני: "חפשו אותי"

23.7.2014 / 21:05

מועצת האו"ם לזכויות אדם הודיעה על פתיחת חקירה בנוגע ל"שפיכות הדמים שנגרמה בעקבות התוקפנות הישראלית" במהלך מבצע "צוק איתן". נתניהו בתגובה: "פארודיה שיש לגנותה"

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ועדה בינלאומית מטעם האו"ם תחקור אם נעשו פשעי מלחמה במהלך הלחימה בעזה בשבועות האחרונים - כך החליטה היום (רביעי) מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה. ההחלטה התקבלה בתום דיון ממושך, שבמהלכו תקפו נציגי מדינות ערב את ישראל. החלטת המועצה מתמקדת ב"שפיכות הדמים שנגרמה בעקבות התוקפנות הישראלית" ברצועת עזה.

מבצע "צוק איתן" | היום ה-16: עדכונים שוטפים

שרת המשפטים ציפי לבני, שבעקבות מסקנות דוח גולדסטון לאחר מבצע "עופרת יצוקה" נאלצה במשך תקופה ארוכה להגביל את תנועותיה בעולם, כתבה בתגובה להחלטת המועצה: "יש לי רק שתי מילים: חפשו אותי".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: הוארך ביממה האיסור על טיסות לישראל
מונע מאזרחים טיפול: חמאס ירה על בית חולים שדה שצה"ל הקים
האם צה"ל חיסל את בכיר הזרוע הצבאית של חמאס?

בית חולים אל אקצה שנהרס במהלך הפצצה בעזה. יולי 2014. רויטרס
בית החולים אל-אקצא שנהרס במהלך הפצצה, היום/רויטרס

בירושלים גינו בחריפות את ההחלטה ואמרו כי היא "תוביל לעלילת דם נגד ישראל ותעודד את חמאס להרחיב את השימוש באזרחים כמגן אנושי". בתגובת הממשלה להחלטה נמסר: "מי שישלמו את מחיר ההחלטה יהיו לא רק ישראלים, אלא גם פלסטינים שחמאס יכפיל את מאמציו להשתמש בהם בעתיד כמגנים אנושיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להחלטה "פארודיה, שיש לגנותה". בירושלים סבורים כי כמו הודעת המועצה, גם החקירה עצמה תתנהל באופן מוטה וחד-צדדי, כאשר המסקנות נגד ישראל ידועות מראש.

במהלך הדיון שהתקיים בז'נבה פירט שגריר ישראל, אביתר מנור, כיצד ישראל עושה מאמצים למנוע פגיעה בחפים מפשע, ואילו חמאס משתמש באזרחים כמגן אנושי בעודו משגר רקטות לעבר אזרחים בישראל. לדבריו, "ההחלטה שקיבלה המועצה בסופו של דבר היא חד צדדית, ומתעלמת מהשימוש שחמאס עושה באזרחים כמגן אנושי".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם אמש ברמאללה וגינה את פעולותיה של ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן". "כוחות הכיבוש עושקים אותנו. הם עברו כל גבול והפרו זכויות אדם", האשים. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל בעזה עלה היום ל-684 ויותר מ-4,250 נפצעו.

בתוך כך, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר אמש כי מניין ההרוגים של יותר מ-600 ברצועת עזה "אינו מקובל". לדבריו, "אין זה מקובל שמדינה תהיה תחת איום טילים, ושטילים יפלו בה, אולם התגובה חייבת להיות פרופורציונלית. כשאנחנו מדברים על כ-600 הרוגים, ברור כי זה משהו שאנחנו לא יכולים לקבל. הטבח והתקיפות חייבים להסתיים באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully