וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ: "אי אפשר לגמור את הסיפור בשדה הקרב"

חברת הכנסת מהעבודה אמרה במשדר של וואלה! חדשות כי מפלגתה תמכה במבצע אפילו לפני ש"גורמים ממפלגתו של ראש הממשלה גיבו אותו", אך הוסיפה שצריך גם לפעול במישור המדיני

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

"גם במלחמות הקשות ביותר אתה לא גומר את הסיפור בשדה הקרב - באיזשהו שלב נכנס החלק המדיני" – כך אמרה הבוקר (רביעי) חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. בראיון במשדר המיוחד של וואלה! חדשות הסבירה חברת הכנסת כי צריך להפעיל כוח צבאי ולפגוע בתשתיות חמאס, אך "אין דבר כזה זרוע צבאית בלי מדינית".

מבצע ”צוק איתן”: היום ה-16 - עדכונים שוטפים
הטיסות יחודשו? שדה התעופה בעובדה הוכשר לנחיתות זרות
מרדכי בערבית לאל-ג’זירה: ”הצבא שלנו בשטח, לא מתחבא”
הותר לפרסום: 2 קציני צה”ל נהרגו אמש ברצועת עזה

"במקביל לציר הצבאי חייב להיות כל הזמן ציר מדיני. צריך שוב ושוב גם להראות כי ידינו נקיות. שקט תמורת שקט הוא משפט שנמנעים לומר אותו, כי הוא לא הולם את שאיפות חלק מהציבור - אך בסופו של דבר זה מה שאנו רוצים", הוסיפה יחימוביץ' ואמרה: "מכל הסיפור הזה יכול לצאת גם, באופן אבסורדי, משהו טוב".

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
"מכל הסיפור הזה יכול לצאת, באופן אבסורדי, גם משהו טוב". חיילי צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

יחימוביץ' ציינה כי האופוזיציה מוסיפה לגבות את המבצע, "עוד לפני שגורמים ממפלגתו של ראש הממשלה גיבו אותו". לדבריה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון נהגו בצורה מדודה ושקולה, "בטח כשמשווים את זה למלחמת לבנון השנייה". עוד הוסיפה כי גם המטרות שהציב לעצמו הדרג המדיני "הן ריאליות ואין בהן הונאה של הציבור".

"אין אפשרות לחסל ולמגר את הכוח הצבאי של החמאס - אף אחד לא מדמיין דבר כזה", אמרה יחימוביץ' במשדר. "בתוך מסכת המגבלות והאיומים, צריך לייצר דרך ריאלית השומרת על ביטחון אזרחי ישראל - אך גם לא מכניסה את צה"ל לבוץ עזתי ולכיבוש עזה". לדבריה, "צה"ל יכול לעשות הכל – הוא יכול לכבוש את לבנון ואת הרצועה בקלות. היכולות המבצעיות והטכנולוגיות של צה"ל הן עצומות". עוד הוסיפה יחימוביץ': "לעולם איננו ממצים את יכולתנו הצבאית אלא אם כן אנו במלחמת קיום – וזה ממש לא איום על קיומה של מדינת ישראל. מצבנו חמור מאוד אם ארגון טרור היה מאיים על קיומנו". לדברי יחימוביץ' ההחלטות של הקבינט בנוגע להתנהלות צה"ל "סבירות ומדודות", אך במקביל לכוח הצבאי צריך כל הזמן לחתור לנקודת יציאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עשן ולהבות במהלך הלחימה בעזה. יולי 2014. AP
תקיפות צה"ל ברצועה/AP
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully