וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן תוקף: "כוחות הכיבוש עברו כל גבול"

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם ברמאללה, גינה את פעולות צה"ל במבצע "צוק איתן" ברצועה וטען כי ישראל מנסה לפלג בין פתח לחמאס ולפגוע במאמצי הפיוס. "ירושלים עוד תהפוך לבירתנו"

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, דובר צה"ל רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נאם אמש (שלישי) ברמאללה וגינה את פעולותיה של ישראל במסגרת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. "כוחות הכיבוש עושקים אותנו. הם עברו כל גבול והפרו זכויות אדם", האשים אבו מאזן. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל בעזה עלה היום ל-628 ויותר מ-3,720 נפצעו.

יו"ר הרשות הפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל וטען כי הממשלה מנסה לפלג בין פתח וחמאס. "אין לנו מטוסים, אך יש לנו את הכוח, הצדק והאמת. יש לנו את האחדות והדבקות. אנו מבינים כי המטרה הראשית של התוקפנות הישראלית היא הריסת אחדותנו ומאמצי הפיוס", הוסיף אבו מאזן. "לא נוותר על אחריותנו, נלך לכל מקום במטרה להפסיק את התוקפנות, למרות שכל הפשעים האלו עוברים ללא חשבון".

אבו מאזן ניצל את המעמד להביע את כאבו על הפצועים וההרוגים ברצועה. הדבר היקר ביותר אצלנו היא הערבות כלפי ילד פלסטיני. תושבי עזה האיתנים - כאבכם הוא כאבנו. סבלכם חופר חור עמוק בלבנו. כל טיפת דם נופלת אצלנו במצפון. העם שלנו משלם מחיר כבד למען עצמאותו. ירושלים עוד תהפוך לבירתנו", אמר.

מבצע "צוק איתן"- כותרות אחרונות:
הפצצה כבדה בשג'אעיה: 100 מטרות, פצצות במשקל טון
לבקשת משפחת החייל שנהרג: רמת גן תקים בית עלמין
האיחוד האירופי: "לפרק את ארגוני הטרור בעזה מנשקם"

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
אבו מאזן עם ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, איסמעיל הניה, ב-2007/GettyImages

הנהגת הרשות הפלסטינית הגישה אתמול למצרים תכנית להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה, שאחריה יתקיימו שיחות בין הישראלים לפלסטינים במשך חמישה ימים. "ההנהגה הפלסטינית הגישה הצעה חדשה במסגרת המתווה המצרי להפסקת אש, שתלווה בחמישה ימים של משא ומתן", אמר בכיר פתח, עזאם אל-אחמד, השוהה בקהיר.

בתוך כך, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר אמש כי מניין ההרוגים של יותר מ-600 ברצועת עזה "אינו מקובל". לדבריו, "אין זה מקובל שמדינה תהיה תחת איום טילים, ושטילים יפלו בה, אולם התגובה חייבת להיות פרופורציונאלית. כשאנחנו מדברים על כ-600 הרוגים, ברור כי זה משהו שאנחנו לא יכולים לקבל. הטבח והתקיפות חייבים להסתיים באופן מידי".

מוקדם יותר באותו יום קראה ועדת יחסי החוץ של האיחוד האירופי להפסקת אש מידית ברצועת עזה וחזרה לקווי הפסקת האש של נובמבר 2012, בתום ישיבת הוועדה בבריסל. האיחוד האירופי הביע תמיכה במאמצים האזוריים להגיע להפסקת אש, וגינה את ירי הרקטות בידי חמאס לעבר ישראל. "מדובר במעשים פושעים ובלתי מוצדקים", נמסר, "על כל ארגוני הטרור ברצועת עזה להתפרק מנשק, ואנו מגנים את קריאת חמאס לאזרחים לשמש כמגנים אנושיים". כמו כן, הביעה הוועדה דאגה מהרג אזרחים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה ובשג'אעיה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully