וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההפגנות באירופה: "חוששים שאסון בריסל יחזור"

21.7.2014 / 15:02

ההפגנות שהתקיימו בשבוע האחרון בלונדון ובפריז נגד מבצע "צוק איתן" הביאו יהודים רבים לחשוש מאנטישמיות ואף לשקול עזיבה. "היהודים לא בטוחים שהממשלה יכולה להגן עליהם"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הפגנות הפרו-פלסטיניות שהתקיימו בלונדון ובפריז בימים האחרונים עוררו חששות רבים בקרב היהודים ואף העלו לתודעה את תחושת האנטישמיות הגדולה מימים עברו. לאחר שבשבת נאלצה משטרת פריז להתעמת עם אלפי מפגינים שמחו על מבצע "צוק איתן", הגיב חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב: "בשנת 2014 יהודים מוצאים את עצמם נצורים בבתיהם ובבתי הכנסת כאשר בחוץ אלפים צועקים 'מוות ליהודים' ו'נהרוג אתכם'. אני חושש שאסונות כמו בטולוז ובבריסל יחזרו על עצמם".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
יוזמת האו"ם: פתיחת מעבר רפיח והקלה בהעברת סחורות
הרצוג ספד לאיתן ברק: "בגבורתך הצלת חיים רבים"
המח"ט לפני הקרב הקשה: "העם מאחורינו, צאו להתקפה"

הפגנה נגד מבצע צוק איתן - פריז, 19 ביולי 2014. AP
הפגנה בשבת ברחובת פריז נגד מבצע "צוק איתן"/AP

בהפגנה נעצרו 38 בני אדם ו-14 שוטרים נפצעו מאבנים ומבקבוקים שהושלכו לעברם. ההפגנה התכנסה אף על פי שמשרד הפנים אסר את קיומה. האיסור להפגין בפריז וב-15 ערים נוספות ברחבי צרפת,פורסם לאחר שבשבוע שעבר הידרדרה הפגנה דומה לפסים אלימים, למצור על בית כנסת ולעימות בין מוסלמים לעשרות צעירים יהודים. "העם הצרפתי התחיל להבין שגם כאן יש אינתיפאדה", אמר חביב. "המוני יהודים נמצאים במצב של חוסר אונים ויש רבים שרוצים לעזוב. זה לא קל בכלל, הדאגה שלי עמוקה ואני מאוד פסימי".

שליח ההסתדרות הציונית העולמית לפריז, שמחה פלבר, הוסיף כי "התחושה היא ששליטת הרחוב היא בידי הפורעים ומצב היהודים אינו בטוח כלל". לדבריו, "היהודים שואלים את עצמם אם לממשלה יש את האמצעים לעזור להם ולהגן עליהם. הם חוזרים ומדברים יותר ויותר על שנות ה-30, על ימים שבהם האנטישמיות גוברת והרחוב הוא ללא שליטה". הוא עוד טען כי האנטישמים שמים לב שהמצב הנוכחי מחזק אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה נגד מבצע צוק איתן - פריז, 19 ביולי 2014. AP
"שליטת הרחוב היא בידי הפורעים". הפגנות בפריז ביום שבת/AP

גם בלונדון צעדו בשבת אלפי מפגינים בקריאה לסיים את המבצע הצבאי בעזה ולהעניק לפלסטינים "צדק וחירות". ההפגנה תוארה כשקטה יחסית, ולא דווח על התפרעויות או על עימותים עם המשטרה. מפגינים רבים הניפו שלטים שעליהם נכתב "די להפצצות, שחררו את עזה" ו-"עצרו את פשעי המלחמה ואת האפרטהייד של ישראל". הם ערכו עצרת בסמוך לשגרירות, בנוכחות כמה חברי פרלמנט.

"התחושה הזו היא לא נעימה", אומר ניר כהן, שליח ההסתדרות בלונדון, "מורגשת כאן עלייה ברף השנאה והאנטישמיות נגד יהודים, אך כאן בשלב הזה, ובניגוד לפריז, האופי הוא הרבה פחות אלים". לדבריו, "הסיקור התקשורתי היה מאוזן בשבוע הראשון, אך ככל שהמבצע נמשך התקשורת כאן נכנסת למשחק של מספר ההרוגים. היא נהיית פחות סובלנית כלפי ישראל ואנחנו כבר לא בראש הכותרות".

הפגנה נגד מבצע צוק איתן , 19 ביולי 2014. רויטרס
הפגנה נגד מבצע "צוק איתן" בלונדון/רויטרס

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הגיע אמש לישראל במסגרת המאמצים הבינלאומיים לתווך בין ישראל לבין חמאס. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שוחח היום בטלפון עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. לשכתו מסרה כי השניים דנו במשבר בעזה, וכי קמרון ואובמה "מדגישים את תמיכתם בזכותה של ישראל לנקוט צעדים מידתיים כדי להגן על עצמה ממטחי הרקטות המשוגרים מעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully