וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הותקף פיזית ב"וועידת השלום": "רוצח פשיסט"

8.7.2014 / 17:29

השר נשא דברים בוועידה שארגן "הארץ". עשרות קראו קריאות גנאי במהלך הנאום, ובעת שירד מהבמה אחד מהמשתתפים היכה אותו. המארגנים: "שמחים שהוא בא". דני דיין צפוי לנאום בהמשך

צילום: באדיבות מערכת "הארץ", עריכה: קשת סידי

השר נפתלי בנט (הבית היהודי) הותקף היום (שלישי) מילולית ופיזית בתום הנאום שנשא ב"וועידת ישראל לשלום", שאורגנה על ידי עיתון "הארץ" במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. המתקפה המילולית על השר החלה מיד כאשר עלה לנאום, ובתום דבריו, אדם מהקהל דחף את בנט ואף היכה אותו בגבו תוך שהוא מכנה אותו "רוצח".

עשרות מבאי הוועידה החלו להשמיע קריאות בוז כשעלה בנט, צעקו לעברו "פשיסט" והאשימו אותו באחריות לרצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר. מארגני הוועידה גינו את התקרית והביעו הערכה להחלטתו של בנט להשתתף באירוע. עמוס שוקן, בעלי "הארץ", קרא למוחים לאפשר לבנט לדבר ואמר: "יש כאן אנשים שהיו מוכנים לדבר עם ערפאת, לא יכול להיות שלא נשמע את נפתלי בנט".

עוד בוואלה! חדשות:
הירי יגיע למרכז? תל אביב נערכת לפתיחת מקלטים
לייב בלוג: כל העדכונים על מבצע "צוק איתן"
מה גרם לצליעה המסתורית של הדיקטטור הקוריאני?

שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, ושר הביטחון הנכנס, משה (בוגי) יעלון, מהרמת כוסית בקריה, ת"א, מרץ 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אבו מאזן הוא פרטנר לשלום". ברק ושר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ההפרעות מהקהל נמשכו בזמן נאומו של בנט. בתום דבריו, לאחר שירד מן הבמה, הקיפו את בנט כ-20 אנשים, המשיכו לקרוא לעברו "פשיסט" ו"רוצח", וליוו אותו בדרכו לעבר היציאה. בשלב זה, אחד מהם דחף את בנט והיכה אותו. דוברו של השר, איתמר פליישמן, אמר לוואלה! חדשות: "מצאתי את עצמי משמש כמאבטח".

העיתונאי עקיבא אלדר, מנכ"ל הוועידה, סיפר לוואלה! חדשות בעקבות התקרית: "אנחנו מלאי הערכה על כך שהוא אזר אומץ ובא לדבר פה. אני לא מסכים עם אף מילה מדבריו, אבל שמח שהוא בא ואמר אותם". בנט התייחס גם הוא לתקרית, וציין: "אני משמיע את קולם של מיליוני ישראלים ושום דבר לא ישתיק אותי, גם לא אלימות".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "מפלגת הבית היהודי מביעה זעזוע ושאט נפש מתקיפתו של השר נפתלי בנט היום. קריאות ה'רוצח' בקהל וסתימת הפיות שתורגמו לאלימות פיזית הינן חמורות ובלתי נסלחות בציבוריות הפוליטית הישראלית. אנו מצפים לגינוי של כל איש שחופש הביטוי יקר לו מימין ומשמאל בישראל. לעולם לא נשתוק ולא נפסיק לומר את עמדתנו, יהיה אשר יהיה".

מ"הארץ" נמסר בתגובה: "למרבה הצער, השר נפתלי בנט שהוזמן לדבר ב'וועידת ישראל לשלום' ניצל לרעה התנהגות לא הולמת של אחד מבאי הכנס שדחף אותו קלות וטען כי הותקף באגרוף וזאת על מנת לייצר כותרות תוך הטעיית התקשורת. מספר עדים שנכחו במקום כולל עיתונאים שונים העידו כי לא היתה תקיפה באגרוף, מה גם שהיה מוקף מאבטחים באותו רגע שכלל לא התערבו או עיכבו אף אחד מהנוכחים. עיתון 'הארץ' הזמין את בנט ואנשי ימין נוספים לוועידת השלום, כפי שהוא גם מזמין אותם להתארח בעמודי המאמרים, על מנת לייצר שיח פתוח, דמוקרטי ופלורליסטי. צר לנו כי השר בנט בחר לנצל הזמנה זו על מנת להכפיש את באי הוועידה ואת עיתון 'הארץ'".

יו"ר מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, צפוי גם הוא לשאת דברים בהמשך הוועידה. חברת מפלגתו של בנט, איילת שקד, גינתה את התקיפה, ומסרה: "זה מביש שב'ועידת השלום' כביכול, בקרב אנשים שמוכנים לדבר עם חמאס, לא מוכנים לשמוע את שר הכלכלה".

גם ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, גינה את הדחיפות ואת קריאות הביניים שנשמעו במהלך נאומו של השר. "הציבור שאיפשר לי להשמיע את עמדתי ותפיסתי בכנס השלום היה חייב לאפשר זאת גם לנפתלי בנט, גם אם הוא לא מקבל את עמדתו", אמר. הרצוג הוסיף כי אילו היה ראש ממשלה, היה "נותן מכה קשה לחמאס ונוסע לרמאללה לדבר עם אבו מאזן". "דווקא בימים של סערה אנחנו חייבים לייצר תקווה ואלטרנטיבה", טען.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בין הדוברים, היה גם שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, שאמר כי בעיניו יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הוא פרטנר לשלום. ברק הוסיף כי בראייתו ישנו קשר ישיר בין המשא ומתן עם הפלסטינים לבין הגרעין האיראני, שכן התקדמות בתהליך השלום תסייע לישראל בזירה הבינלאומית אל מול איראן.

שרת המשפטים, ציפי לבני, הוסיפה במהלך הוועידה כי על ארה"ב להציג את "מסמך המסגרת" הישראלי-פלסטיני שגובש במהלך חודשי המשא ומתן, ולדרוש משני הצדדים להגיב עליו. לבני התייחסה גם לאירועים בדרום, והתייחסה לאפשרות של פלישה קרקעית לעזה: "הרבה תלוי בהתנהלות של חמאס. אנחנו מחויבים כולנו לספק ביטחון לאזרחי ישראל. ייתכן שנגיע למצב של אין ברירה". יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר באותו עניין: "אם אני ראש הממשלה, אני נותן מכה קשה לחמאס ונוסע למוקטעה ברמאללה לדבר עם אבו מאזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully