וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נאלץ לברך את ריבלין: "מבטיח לעבוד עמך"

10.6.2014 / 16:21

ראש הממשלה בירך את נשיאה הנבחר של מדינת ישראל על רקע היחסים העכורים בין השניים. "מודה לך ומעריך את פועלך במהלך השנים הארוכות", אמר נתניהו. גם פרס בירך: "עומד לרשותך"

צילום: גדעון צנטנר, עומר מירון, מור שאולי, שי מכלוף, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

על רקע היחסים העכורים בין השניים, בירך אחר הצהריים (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את נשיאה הנבחר של מדינת ישראל, ראובן ריבלין, על ניצחונו בבחירות לנשיאות. "רובי, אני רוצה לברך אותך על היבחרך", אמר נתניהו בטקס שנערך בטרקלין "שגאל" במשכן הכנסת לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות. "אתה שואב מבאר עמוקה של מורשת ישראל, של מורשת הציונות והיהדות. אני מכיר את הערכים הללו היטב. אנחנו מכירים ומוקירים את הדרך הארוכה שאתה עשית, שאביך ז"ל עשה".

הבחירות לנשיאות - סיקור מיוחד:
שטרית הובס: "גם זה לטובה, יחי נשיא מדינת ישראל"
יחליף את ריבלין? שאמה-הכהן: "אחליט עד מחר"
ירושלמי שורשי, עו"ד וצמחוני: זהו הנשיא העשירי

רובי ריבלין ובנימין נתניהו בהרמת כוסית לאחר שנבחר לנשיא. יוני 2014. נועם מושקוביץ
נתניהו מברך את ריבלין, אחר הצהריים/נועם מושקוביץ

נתניהו, שהודיע על תמיכה בריבלין רק לאחר שלא הצליח לדחות את הבחירות ולהעמיד מועמד אחר מטעם הליכוד, הוסיף כי בפני ריבלין עומדות שתי משימות גדולות מאוד. "המשימה הראשונה - ללכד את העם, והשנייה – לייצג את מדינת ישראל בפני העולם, ואני מבטיח שאעבוד עמך", אמר. "מדינת ישראל היא המדינה המאותגרת ביותר עלי אדמות ועד עכשיו הצלחנו להדוף את האיומים עלינו, לקלוט עולים ולבנות מדינה לתפארת. אבל אי אפשר לנוח על זרעי הדפנה ואני יודע את מלוא האחריות ואת כובד המשקל שמונחים על מוסד הנשיאות. אני יודע שעבור שתי המשימות הללו אתה תעשה את כל מה שביכולתך כנשיא המדינה. אני מודה לך, אני מעריך מאוד את פועלך במהלך השנים הארוכות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ריבלין: "אני איש של כולם"

ריבלין הודה בטקס לראש הממשלה, והתבדח: "צריך לדעת שתלמידי הגאון, לקח להם הרבה זמן לחתום על נשיא למדינת ישראל אבל לקח להם מעט מאוד זמן לחלום שראש ממשלה יצא מחלציהם ואני רוצה לומר לך, הרצוג (פנה ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג), שראש הממשלה שלנו הוא צאצא לתלמידי הגאון מווילנה".

ריבלין פנה לחבר הכנסת מאיר שטרית (התנועה) שאותו ניצח בסיבוב השני ואמר: "וואי, איזה פייט נתת!". הוא כינה את מערכת הבחירות "קשה ומטלטלת" ואמר: "אמון הציבור בהליך בחירת הנשיא ספג פגיעה קשה ומחובתנו וחובת כולנו לשקמו ולהשיבו. אני מודה להזדמנות, למועמדים הישרים אשר הוסיפו הדר למערכה ומאחל לכולנו שנמשיך לשרת את הציבור נאמנה".

רובי ריבלין בהרמת כוסית לרגל בחירתו לנשיא החדש של מדינת ישראל. יוני 2014. נועם מושקוביץ
ריבלין בהרמת הכוסית לאחר זכייתו/נועם מושקוביץ

ריבלין, שהיה עד לפני למעלה משנה יו"ר הכנסת, אמר כי "הכנסת הייתה עבורי בית (...)החל מרגע זה אני מתחיל תהליך פרידה מהמקום הזה שהיה ביתי. חבריי וחברותיי חברי הכנסת, זכיתי היום באמונכם. שהרי כולכם, כולנו, שליחי ציבור. האמון שהבאתם לי היום מחייב אותי להשליך מעלי את גלימת הפוליטיקה. איאלץ גם לעזוב את ביתי הפוליטי – 'הליכוד', מיסודה של תנועת אצ"ל. האמון שנתתם בי היום מכל צוות הבית הזה מחייב אותי החל מרגע זה לא להיות איש של מפלגה. אינני איש של תנועה מרגע זה, אני איש של כולם, של העם. היום, אני מתחיל את הדרך לבית האחר. בית השוכן לא רחוק מכאן בירושלים, בירת ישראל. נוכח להט הוויכוח בתוכנו ונוכח עומקן של המחלוקות בינינו מי יודע עד כמה זקוקים אנו לבית הזה. הבית שאני הולך אליו, דלתו פתוחה לכולם. בית בו יסתופפו כל נציגי העם".

הוא הודה "לכל אלה שבחרו בי ולאלה שלא בחרו בי על כך שנתנו בי אמונם. כל מתנגדיי, גם אוהביי ביניהם. אני מודה לכל מי שליווה אותי בדך הארוכה לכאן. אני מודה לחברי תנועתי לשעבר על מאמציהם האישיים שהביאו אותי לכאן". את נאומו סיים במילים: "תחי הדמוקרטיה הישראלית, תחי מדינת ישראל!".

פרס בירך: "אתה ראוי לכך"

גם נשיא המדינה שמעון פרס התקשר לברך את הנשיא הנבחר. "אתה ראוי לכך ואני שמח על כך", אמר פרס. "אני יודע שזה תפקיד עם אחריות רבה מאוד, אתה צריך לשקול כל מילה אבל אתה תעשה את זה היות ואתה אדם חם. אני עומד לרשותך מרגע זה, אני והצוות שלי נשמח לעשות כל מה שאנחנו רק יכולים כראוי לדמוקרטיה. אני אעשה את זה בנפש חפצה".

ראובן (רובי) ריבלין ושמעון פרס בפתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
הנכנס והיוצא. ראובן ריבלין ושמעון פרס/מגד גוזני

ריבלין הודה לפרס ואמר: "אני רוצה לומר לך שאין לי כל ספק בדברים שאמרתי אבל יהיה לי קשה מאוד להיכנס לנעליך הגדולות אחרי כהונתך שכן זוכר עם ישראל הרבה הרבה פעילויות שעשית למענו. תודה רבה לך כבוד נשיא המדינה, שמעון פרס".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully