וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה להפשיר עוד כ-1,800 יחידות בשטחים

בהמשך לפרסום על 1,500 דירות חדשות מעבר לקו הירוק, הורה ראש הממשלה להפשיר עוד אלפי יחידות. צעד זה מגיע לאחר פגישה שקיים בשבוע שעבר עם בכירי יש"ע, בה קבלו על ההקפאה

צילום: עומר מירון, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

(נתניהו, השבוע: "על אירופה לגנות את ממשלת האחדות הפלסטינית")

תנופת הבנייה נמשכת: לאחר העדכונים אמש של שר השיכון, אורי אריאל, לראשי מועצות ביש"ע, לפיהם משרדו יודיע באופן מיידי על שיווקן של כ-1,500 יחידות דיור, הורה היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקדם בניית 1,800 יחידות דיור נוספות מעבר לקו הירוק, לצורך המשך עבודה במועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי. כחלק מתגובת הנגד של הממשלה להקמת ממשלת האחדות הפלסטינית, המשותפת לפתח ולחמאס, הורה נתניהו לקדם את התכניות של היחידות לאחר שלפני כשלושה חודשים הורה להקפיא את קידומן. מדובר בתכניות שנמצאות בשלבים שונים של תכנון ולא באישור לבנייה בפועל.

על פי החלטת ראש הממשלה, ביישובים הבאים יאושרו היחידות לבנייה ברמת דיונים לתוקף: בברוכין, 500 דירות, בגבעת זאב 380 דירות, בכוכב יעקב 20 דירות, באל מתן 40 דירות. בכמה יישובים יאושרו דירות ברמת תכנון של דיונים להפקדה: באורנית 20 יחידות, באלפי מנשה 20 דירות ובאריאל 50 יחידות. כמו כן, בכמה יישובים נוספים יאושרו יחידות ברמת תכנון של פרסום להפקדה: בעלי זהב כ-694 דירות, באלון שבות 60 דירות ובמעלה אדומים 46 דירות.

הפשרת בנייה בהתנחלויות - כותרות אחרונות:
התגובה לאחדות הפלסטינית: 1,500 יחידות בשטחים
זעם באופוזיציה על הבנייה בהתנחלויות: "פירומניה מדינית"

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
אלפי יחידות דיור חדשות. בנייה בהתנחלויות/רויטרס

הנחייתו היום של ראש הממשלה נתניהו מגיעה לאחר שביום רביעי שעבר הוא קיים פגישה עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון. במסגרת הפגישה קבלו בפניו על ההקפאה השקטה שהוא גזר על ההתיישבות, בשל המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלסטינית. ראשי המועצות תיאור בפניו את המצב בשטח ודרשו ממנו להפשיר את התכניות ולקדם אותם. בתום הישיבה, ישבו כמה גורמים מקצועיים עם ראש הממשלה ודנו בתכניות השונות שדרושות קידום כדי להחליט כיצד להתקדם בנושא.

גלאון: "לעצור את תג המחיר של הממשלה"

במהלך היום הביעו גורמים שונים באופוזיציה אכזבה רבה מההחלטה לבנות יחידות דיור חדשות בהתנחלויות. "שוב הוכח עד כמה סדר העדיפויות של הממשלה הזו לקוי מיסודו", אמר יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בשיחה עם וואלה! חדשות. "במקום להשקיע את הכסף בבנייה בנגב, בגליל ובשכונות מצוקה, מוציאים את העיניים לברק אובמה ונוקטים פירומניה מדינית". חברו של הרצוג למפלגה, ח"כ נחמן שי, יצא אף הוא נגד ההחלטה ואמר היא מדרדרת בעוד מדרגה את מצבה הבינלאומי של ישראל ומרחיבה את מעגלי הבידוד שלה. "לאחר שארצות הברית הסירה את כיפת הברזל המדינית מעל ישראל, יצטרפו מדינות מפתח נוספות והאיחוד האירופי", אמר. יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את פעולת תג המחיר של ממשלת ישראל".

מנגד, בקואליציה בירכו על המהלך. יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) אף טען כי מדובר ב"טיפה בים", שלא תוכל לספק לבדה את הצרכים המינימליים שיבטיחו את הרוב היהודי בעיר הבירה ואת הגבולות הביטחוניים למדינת ישראל. סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד), זעם על התנגדות גורמי השמאל למהלך, וטען כי "במקום לתקוף את ממשלת הטרור הפלסטינית, האופזיציה תוקפת את ממשלת ישראל". לדבריו, "צביעות האופוזיציה איננה יודעת גבולות: האם הבעיה היא הבנייה ביהודה ושומרון או העובדה שהפלסטינים הקימו ממשלה עם ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל?".

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט: sben72@walla.com
אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully