וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השליח אינדיק לכלך על ישראל בצורה נבזית"

שבוע לאחר שתקף את ישראל בכנס רשמי, דווח כי אינדיק לא חסך ביקורת גם בפורום סגור וכי "שפך כל מה שהוא חושב" בבר בוושינגטון. "אף אחד לא ציין דבר לא טוב שהפלסטינים עשו"

מרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
"שפך החוצה מה שהוא חושב". אינדיק/AP

השליח האמריקני למזרח התיכון, מרטין אינדיק, ממשיך לתקוף את ישראל ולהאשימה בכישלון המשא ומתן עם הפלסטינים – ולא רק בפורומים רשמיים: על פי האתר "וושינגטון פרי ביקון", המתווך האמריקני "לכלך על ישראל בצורה נבזית" במהלך שיחה עם כמה אנשים בבר יוקרתי במלון "ריץ' קרלטון" בוושינגטון הבירה. זאת, שבוע לאחר שהצהיר כי הבנייה המתמשכת של ישראל בהתנחלויות היא אחד הגורמים המרכזיים שהביאו לפיצוץ במשא ומתן.

על פי מקור שהיה עד למפגש, שהתרחש ביום חמישי האחרון וארך כ-30 דקות, אינדיק ואנשי צוותו "שפכו החוצה", כלשונו, את כל מה שהם חושבים באמת על ישראל, ו"האשימו בגלוי" פוליטיקאים ישראלים כמו נפתלי בנט ואחרים בחבלה בתהליך השלום. לטענת אותו מקור, "במהלך כל השיחה אף אחד לא ציין דבר אחד לא טוב שהפלסטינים עשו". המקור אף ציין כי אחד מאנשיו של אינדיק סתר את הטענה כי השיחות קרסו בגלל הפנייה של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, למוסדות הבינלאומיים באו"ם. לדבריו, "הם יודעים את האמת – "(השיחות קרסו) הרבה קודם לכן בגלל הבנייה בהתנחלויות".

סגנית דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, הכחישה כי אינדיק אכן אמר את הדברים שיוחסו לו. "זה פשוט לא נכון", אמרה הארף. "לאחר שהשליח אינדיק העניק נאום פומבי שבו הוא אמר ששני הצדדים אחראים לכישלון השיחות, הוא שוחח חמש דקות עם אנשי הצוות שלו ולא אמר מילה על ישראל".

תהליך השלום - כתבות נוספות:
עוד ניסיון לחדש את המו"מ: לבני ואבו מאזן נפגשו
"אובמה מתנער מהמו"מ, מחכה שהצדדים יפנו אליו"
אינדיק: "הבנייה בהתנחלויות תוביל לאסון היסטורי"

נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"חיבל במו"מ". בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

בשבוע שעבר, בכנס ויינברג של מכון וושינגטון, מתח אינדיק ביקורת חריפה על ישראל בגין העובדה כי לא הקפיאה את הבנייה בגדה המערבית, וטען כי "בנייה מוגברת בהתנחלויות עשויה לערער את עתידה היהודי של ישראל. זה יהיה אסון בקנה מידה היסטורי ". לדבריו, "קל יותר לפוליטיקאים הישראלים להימנע ממתיחות בקואליציה וקל יותר לעם הישראלי לשמור על הסטאטוס קוו הנוכחי והנוח."

אתמול דיווח העיתון "ניו יורק טיימס" מפי גורם בכיר בממשל האמריקני כי גם הנשיא ברק אובמה מביע שאט נפש בפורומים שונים מהבנייה הישראלית בהתנחלויות, ורואה בכך את הסיבה לקריסת המגעים בין הצדדים. לטענת אותו גורם, הנשיא התייאש מהעיסוק בסוגיה והחליט לקחת הפסקה מהתיווך במשא ומתן. הגורם ציין כי אובמה, שלמעשה כשל בשנית בניסיונו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, החליט למשוך את ידיו מהתיווך בנושא, במטרה "לתת לצדדים לעכל את כישלון השיחות ולראות אם זה גורם להם לחשוב מחדש על המצב".

פומבית, הטיל הנשיא אובמה את האחריות לכישלון המשא ומתן על שני הצדדים. אולם על פי אותו בכיר, סבור הנשיא כי הגורם המכריע להחלטתו היה רצף ההכרזות על הרחבת הבנייה בשטחי הגדה, שהעכירו את האווירה ומנעו כל סיכוי לפריצת דרך בשיחות. "בכל צומת, הייתה הכרזה בעניין ההתנחלויות", אמר הגורם, והוסיף: "זה היה הדבר שתקע בכל פעם את התהליך". עם זאת, לדבריו, הממשל מבקש להבהיר לשני הצדדים כי "הדלת פתוחה לפניהם. אם הם מעוניינים לעבוד דרך הדלת הזאת, אנחנו נהיה שם כדי לעבוד איתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו, מרץ 2013. ג'רוזלם פוסט מרק ישראל סלם,
התייאש. אובמה עם נתניהו/ג'רוזלם פוסט מרק ישראל סלם

בתוך כך, אמש דווח כי שרת המשפטים ציפי לבני, הממונה על המשא ומתן מטעם ישראל, נפגשה ביום חמישי האחרון בלונדון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפגישה בין השניים התמקדה בניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שהופסק לפני כשלושה שבועות, אך השניים לא הגיעו להסכמות בנושא. זו הפעם הראשונה זה חודשים רבים ששר ישראלי נפגש עם אבו מאזן.

הפגישה בין השניים, שעליה דווח לראשונה בחדשות ערוץ 2, התקיימה לאחר פגישות נפרדות שקיימו לבני ואבו מאזן עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. בפגישה אמרה לבני לאבו מאזן כי הסכם הפיוס בין פתח לחמאס פוגע בסיכוי לשלום. דברים דומים אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר בפתח פגישתו עם שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי "הרשות הפלסטינית צריכה לבחור בין שלום עם חמאס לשלום עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully