וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הרשעת אנשי דת: הדרוזים ביטלו ביקורו של פרס

אחיקם משה דוד

25.4.2014 / 10:00

בכירי העדה חזרו בהם מהזמנת הנשיא לטקס בקבר יתרו לכבוד חג הנביא שועייב, בשל הזעם על הרשעת 16 שייח'ים שביקרו בסוריה בשתי הזדמנויות. "סדק המאיים על הברית עם המדינה"

תמונת ארכיון של נשיא המדינה עם ראש העדה הדרוזית – השייח' מואפק טריף. לשכת העיתונות הממשלתית
"מעריכים אותו עמוקות ומצפים ממנו להתערב". פרס עם השייח' טריף/לשכת העיתונות הממשלתית

העדה הדרוזית ביטלה אמש (חמישי) את ביקורו של נשיא המדינה שמעון פרס, שהיה אמור להתקיים הבוקר בקבר יתרו לרגל חג נבי שועייב, במחאה על הרשעתם של 16 אנשי דת דרוזים שביקרו בסוריה.

לפני כארבעה חודשים הורשעו ה-16 בבית משפט השלום בנצרת בכך שנסעו בשתי הזדמנויות שונות למדינות אויב. ב-2007 ביקרו בסוריה יחד עם חבר הכנסת לשעבר סעיד נאפע מבל"ד, שהורשע גם כן החודש. הפעם השנייה הייתה ב-2010. לאחר שובם לישראל הם נחקרו במשטרה והוחלט להעמידם לדין. להגנתם טענו כי ביקרו בסוריה כדי להתפלל על קברים של אנשי דת ולמען מטרות דתיות. למרות זאת, בית המשפט קבע כי הם אינם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ולנסוע למדינת אויב מבלי לקבל לצורך כך אישור ממדינת ישראל.

ההרשעה עוררה זעם בקרב בני העדה הדרוזית, ולפני חג הפסח שלח מנהיג העדה, שייח' מואפק טריף, בקשה לנשיא לחון את אנשי הדת. טריף טען כי ההרשעה מנוצלת על ידי הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית כדי להעכיר את האווירה בין הדרוזים לבין מדינת ישראל, והוסיף כי "המשפט של השייח'ים הדרוזים הוא משפט נגד העדה הדרוזית כולה". טריף טען כי ההרשעה מהווה ביטוי להידרדרות היחסים בין הדרוזים לישראל.

אמש הודיע טריף כי החליט לבטל את ביקורו של פרס בקבר יתרו לכבוד חג הנביא שועייב – מועד שמציינים בעדה בסוף חודש אפריל. מנהיג העדה הסביר כי החליט על ביטול ההזמנה בכך שהוא חשש שהרשעת אנשי הדת תהפוך למפגן מחאה נגד פרס. שייח' טריף הדגיש כי הוא רוחש כבוד רב לנשיא.

חרף הביטול, טריף הזמין את פרס לביקור במועד מאוחר יותר לקראת סיום תפקידו בקיץ, וזאת כהוקרה של העדה הדרוזית לכהונתו. "קיבלנו את ההחלטה מתוך כבוד למוסד בית הנשיאות ומתוך הערכה עמוקה לנשיא פרס", אמר טריף. "אסור להתעלם ולטאטא מתחת לשולחן את עניין ההרשעה שמטיל צל כבד על עדה שלמה. מדובר בסדק המאיים על הברית בין העדה למדינה. אנו מצפים מהנשיא להתערב בסוגיה הרגישה הזו שמעכירה את מרקם החיים בעדה כולה".

עוד בוואלה! חדשות:
במקום להודות לאבו מאזן, נתניהו החליט לנתק מגע
הלילה: ארבעה צעירים נדקרו בקטטות ברחבי הארץ
הכירו את הסורים שהעזו להגיש מועמדות מול אסד

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully