וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: שום נציג שלנו לא ישב בממשלת האחדות

24.4.2014 / 12:40

אחד מראשי חמאס בגדה, שייח חסן יוסף, אמר כי הממשלה תורכב מאנשי מקצוע בלבד, וגם נציגי פתח לא ישבו בה. לדבריו, יש הסכמה על הצורך בפיוס: "זה ישרת את כולם"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אחד מראשי חמאס בגדה, שייח חסן יוסף, אומר כי בממשלת האחדות שתקום בשבועות הקרובים כפועל יוצא מהסכם הפיוס הפלסטיני, לא יהיה שום נציג של חמאס. יוסף אמר לוואלה! חדשות כי הממשלה שתקום היא ממשלת הסכמה לאומית, והיא תורכב מאנשי מקצוע בלבד, ללא פוליטיקאים מחמאס או מפתח. לדבריו, יש כיום קונצנזוס יוצא דופן בחמאס בדבר הצורך בפיוס ובסיום הפיצול. "זה ישרת את כולם, את הפלסטינים ואפילו את תהליך השלום".

הוא הסביר כי כינונה של ממשלת הסכמה בראשות אבו מאזן תעניק ליו"ר הרשות מרחב פעולה גדול יותר במישור המדיני. יוסף טען עוד כי ההסכם הנוכחי שונה מאלה שהושגו בעבר מכיוון שהצדדים רציניים מאי פעם. באשר לעתיד מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, אמר יוסף כי הנושא יידון במסגרת ועדה מיוחדת שתעסוק בסוגיה זו כמו גם בסוגיות אחרות שנותרו פתוחות.

עוד על הפיוס הפלסטיני:
הקבינט המדיני-ביטחוני דן בפיוס הפלסטיני
השטן נמצא בפרטים: עוד ארוכה הדרך לפיוס פלסטיני
ארה"ב לצד ישראל: הפיוס הפלסטיני יפגע במו"מ

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
מסיבת העיתונים שבה הכריזו על הפיוס, אתמול/רויטרס

בכירי חמאס ופתח חתמו אתמול על הסכם העקרונות בין התנועות. במסיבת עיתונאים שנערכה בעזה במעמד ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, האחראי מטעם פתח על הפיוס, עזאם אל אחמד, ובכיר הרשות הפלסטינית מוסטפא ברגותי, הודיעו הצדדים על סוף הסכסוך - שבע שנים אחרי הפילוג שנבע מההשתלטות של חמאס על רצועת עזה ב-2007. עוד הוסכם על קיום בחירות כלליות בגדה ובעזה בסוף השנה.

בישראל הגיבו בזעם לחתימה על ההסכם, ואף ביטלו בעקבות זאת פגישה שתוכננה במסגרת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני. עם זאת, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן טען כי מדובר בעניין פנימי שלא אמור להשפיע על היחסים עם ישראל. "אנו מחוייבים לכינון שלום צודק על בסיס פתרון שתי המדינות ובהתאם להחלטות הקהילה הבינלאומית", הבהיר אבו מאזן בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא.

גורם מדיני ישראלי הזכיר אמש כי "המהלך הפלסטיני התבצע כאשר נותרו שישה ימים בלבד עד למועד סיומו של המשא ומתן" - רמז ברור לכך שבירושלים פחות להוטים היום להאריך את השיחות מאשר לפני 48 שעות. הבוקר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בנושא ממשלת האחדות החדשה ברשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully