וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: עושה הכל כדי שאום אל-פחם תסופח לפלסטין

יומיים לאחר השחתת המסגד בעיר יצא שר החוץ בהודעת גינוי נגד המעשה "הנפשע והעלוב" אך גם לא חסך ביקורת מהשייח' ראאד סלאח ומח"כ זחאלקה, שלדבריו "הפכו לגייס חמישי"

דלת מסגד הוצתה באום אל-פחם, 18 באפריל 2014. שלומי גבאי
דלת המסגד המפוייחת באום אל-פחם, שלשום/שלומי גבאי

יומיים לאחר שכתובות נאצה רוססו על חומת מסגד באום אל-פחם ודלתו הוצתה, פרסם הבוקר (ראשון) שר החוץ אביגדור ליברמן הודעת גינוי בעמוד הפייסבוק שלו. ליברמן ציין כי הוא דיבר וכתב כמה פעמים נגד פעולות "תג מחיר" ועל "הנזק הגדול שהם גורמים למדינת ישראל בכלל ולמחנה הלאומי בפרט". עם זאת, חתם ליברמן את דבריו בכך שיעשה הכל בכדי שאום אל-פחם תהיה חלק מהמדינה הפלסטינית בכל הסכם עתידי.

בסטטוס ציין ליברמן כי דברים אלו נכונים גם לגבי האירוע האחרון באום אל-פחם וכתב כי כל פגיעה במקום קדוש, "ואין זה משנה אם זה מסגד או כנסיה, היא מעשה נפשע ועלוב שמטרתו היא להביא את מדינת ישראל לעימות דתי ותרבותי בתוך המדינה ועם העולם". עוד הוסיף ליברמן כי האנשים "חסרי האחריות, האישית והלאומית, שעושים זאת, הם גם אלו שפוגעים בקציני ובחיילי צה"ל שמסכנים את נפשם בכדי להגן על ארץ ישראל".

לקריאה נוספת
כתובת נאצה על מסגד באום אל-פחם: ”ערבים החוצה”
ראש מועצת הר חברון: ”תג מחיר מדיני על כל פיגוע”
מרפאת רופא דרוזי ביקנעם הושחתה על רקע לאומני

שר החוץ אביגדור ליברמן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. שחר עזרן, מערכת וואלה! NEWS
אנו נעשה הכל על-מנת שבכל הסדר עתידי הפלסטיני ימצאו את עצמם במקום שאליו הם שייכים". ליברמן וקרי, החודש/מערכת וואלה! NEWS, שחר עזרן

ליברמן לא חתם את דבריו בגינוי המשחיתים. "אם יש משהו שמרתיח את הדם לא פחות", כתב שר החוץ, "הוא הניצול הציני של המקרה על-ידי חברי הכנסת הערביים וגורמים קיצוניים אחרים במגזר הערבי, כמו השייח' ראאד סלאח וח"כ ג'אמל זחאלקה, ש'קפצו על המציאה', כאילו אין מתנה גדולה ממנה עבורם והם מנפחים את העניין בכדי להתלהם ולהסית נגד מדינת ישראל". לדברי ליברמן, התנהלותם "רק מוכיחה שוב שהם הפכו מזמן לגיס חמישי שכל מטרתו לחסל את המדינה שבה הם חיים ולשם כך הם מוכנים לנצל כל מקרה וכל מטורף".

"אנשים אלו", כתב ליברמן, "כמו גם ועדת המעקב של ערביי ישראל, מעולם לא פעלו לקירוב לבבות בין יהודים לערבים ולהפגת המתח אלא רק לליבוי יצרים ולשנאה. לכן, אני יכול להבטיח לאותם מסיתים שאנו נעשה הכל על-מנת שבכל הסדר עתידי הם ימצאו את עצמם במקום שאליו הם שייכים ואום אל-פחם תהיה חלק מהמדינה הפלסטינית ולא חלק ממדינת ישראל".

אין זו הפעם הראשונה שליברמן מציע תכנית שכזו, וכבר בשנת 2005 יצא בקמפיין תחת הסיסמא "להתנתק מאום אל-פחם" כאלטרנטיבה לתכנית ההתנתקות של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון. הוא הציע להחליף את אום אל-פחם בגוש עציון, את כפר קאסם באריאל ובכך "להגיע למדינה יהודית הומוגנית עם אוכלוסייה יהודית הומוגנית. כל אחד יישאר בבית שלו... אני רק מזיז את הגבול", אמר אז ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully