וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת התמיכה בדורנר: "נשיאה ראויה למדינת ישראל"

18.4.2014 / 8:41

במקביל לאפשרות המסתמנת שלפיד יאפשר לחברי סיעתו להביע תמיכה במועמדים השונים, אישי ציבור רבים הביעו תמיכתם בשופטת העליון בדימוס. אליס מילר: "מדברת לליבם של רבים בעם"

דליה דורנר. ניב אהרונסון
זוכה לתמיכה בעיקר מחוץ לפוליטיקה. דורנר/ניב אהרונסון

שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר קיבלה השבוע חיזוקים מכמה כיוונים לרצונה להתמודד לנשיאות המדינה. דורנר אמנם טרם השיגה את עשר החתימות הדרושות מחברי הכנסת שיאפשרו לה להתמודד לנשיאות, אך שר האוצר יאיר לפיד צפוי לאפשר לחברי סיעת "יש עתיד" להביע תמיכה במועמדים השונים, כפי שדווח השבוע בערוץ 2.

בנוסף, שורה של אישי ציבור חתמו על עצומה הקוראת לתמוך במועמדותה של דורנר. בעצומה נכתב, בין היתר: "מפעל החיים הציבורי והחברתי של דליה דורנר הופך אותה למועמדת הראויה והמתאימה ביותר לתפקיד. בכל תפקידיה, לא רק השיפוטיים אלא גם בתפקידיה הציבוריים הרבים, נר לרגליה היה השילוב בין צדק, הגינות, ושוויוניות".

בין החותמים על העצומה אריה ברנע, יו"ר ארגון "עמך" לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי השואה, פרופ' חנה הרצוג, ראש התכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת תל אביב, וכן אליס מילר, שהתפרסמה בשנת 1994, כאשר עתרה לבג"ץ בדרישה לפתוח את קורס הטייס גם לנשים. עוד נכתב בעצומה: "אכן, דליה דורנר לא צמחה בשדה הפוליטי, אך ניסיון חייה והרקע המיוחד במינו שלה, המשלב שיפוט עם פעילות ציבורית וחברתית, ומזגה הנשיאותי ואישיותה המלבבת והמקרבת, הופכים אותה בלא צל של ספק לנשיאה הראויה למדינת ישראל".

עוד על ההתמודדות לנשיאות המדינה:
ח"כ שטרית הודיע על התמודדות לנשיאות המדינה
פרס מבהיר: "מתנגד להארכת כהונתי, אפרוש ביולי"
העבודה המליצה על בן-אליעזר כמועמדה לנשיאות

הטייסת אליס מילר, ארכיון. AP
"האג'נדה שלה נוגעת בכל אדם". מילר בתקופת המאבק/AP

בשיחה עם וואלה! חדשות הסבירה אתמול מילר כי החליטה לתמוך בדורנר, כיוון שלדבריה "היא מדברת לליבי ולליבם של רבים בעם". לדברי מילר, "היא שופטת, הרבה מאוד מרגישים שהיא מורמת מעם, אבל האג'נדה שלה נוגעת בכל אדם, בזכויות אדם, בקיום בכבוד, זה משהו שמאוד נגע לליבי, שהיא דרשה מהממשלה להגדיר מה זה קיום בכבוד".

אתן מכירות?
"אנחנו לא מכירות, שמעתי אותה מדברת עליי הרבה פעמים, אבל אין בינינו קשר. אני חושבת שהיא תייצג אותנו בכבוד. הייתי שמחה אם תיבחר, אבל גם אם לא, עצם המועמדות שלה משמעותית".

הבחירות לנשיאות צפויות להתקיים במושב הקיץ הקרוב של הכנסת, בין חודש מאי לחודש יולי. טרם נקבע תאריך סופי להתמודדות.

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully