וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי הורה לקדם תכנית שתפטור ישראלים מהצורך בוויזה

בעקבות עלייה חדה בשיעור הדחיות של ויזות לבני 26-21, שהובילה לטענות מצד מחוקקים יהודים, הורה שר החוץ של ארה"ב לנקוט שורת צעדים שמטרתם להקל על הליך ההנפקה והכניסה

שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי ורוסיה במסיבת עיתונאים בז'נבה בתום פגישה על המשבר באוקראינה, 17 באפריל 2014. רויטרס
"הורה לטפל בעניינים אלה במהירות ובאופן מקיף". שר החוץ קרי/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, הורה לבחון את מדיניות הענקת הוויזות לישראלים, בעקבות עלייה חדה בשיעור הדחיות של ויזות לצעירים בני 26-21, ולאחר שהתקבלו במשרדו טענות בנושא מצד מחוקקים יהודים. העוזרת של קרי לענייני חקיקה, ג'וליה פריפילד, שיגרה אתמול (חמישי) מכתב תשובה לחברת בית הנבחרים ניטה לואי, דמוקרטית ממדינת ניו יורק, ובו היא כתבה כי שר החוץ האמריקני "הורה לטפל בעניינים אלה במהירות ובאופן מקיף". המכתב פורסם באתר "אל-מוניטור".

"השר קרי מודאג כמוך מהעלייה בדחיות של ויזה (לישראלים צעירים) בחמש השנים האחרונות, והוא הורה למשרד לנקוט שורה של פעולות מידיות על מנת להבטיח, בכפוף לחוקי ההגירה של ארצות הברית, כי אנו עושים כל מאמץ על מנת להגדיל ככל הניתן את מספר הישראלים הצעירים המטיילים בארצות הברית", כתבה פריפילד ללואי, הדמוקרטית הבכירה ביותר בוועדת ההקצבות של הסנאט.

"בחנו מידע על ויזה לישראלים שגילם 21 עד 26 ומצאנו כי שיעורי הדחייה הוכפלו מ-16% ב-2009 ל-32% ב-2013", הסבירה העוזרת. "ידוע לנו שלמרות שיעור זכאות של שני שלישים, העלייה (בדחיות) הובילה לכך שחלק מהאנשים הניחו כי איננו מעוניינים במטיילים ישראלים. ללא ספק, זה לא נכון". פריפילד ציינה כי בבחינה ראשונית, "מצאנו כי חלה עלייה בשהייה מעבר לזמן המותר ובעבודה בלתי חוקית, בייחוד בקרב ישראלים צעירים, וכי המגמה נראתה לאורך כמה שנים". לדבריה, צעדים שמטרתם לזהות ולמנוע שהייה או עבודה בלתי חוקית הם שהובילו לעלייה בסירובי הוויזה לישראלים בגילאים המדוברים: "כידוע, החוק דורש מפקידינו להפעיל את שיקול דעתם ולקחת בחשבון מידע מעודכן וניסיון עבר, ולהתאים את עצמם לנורמות מקומיות... אין זה חריג לעשות התאמות מעת לעת, כשהעובדות בשטח משתנות".

עוד בוואלה! חדשות:
דיכאון שהוביל להתאבדות? "לא פשוט להיות אבוטבול"
"סוכל פיגוע של חיזבאללה נגד ישראלים בתאילנד"
"קברניט המעבורת לא היה על ההגאים, אולי גם לא על הגשר"

שגרירות ארצות הברית בתל אביב. AP
דחיית הצעירים הוכפלה. שגרירות ארה"ב בתל אביב/AP

עוזרתו של קרי הציגה במסמך שורת צעדים שהמשרד, לדרישתו של קרי, יחל לנקוט אותם על מנת שכל הצעירים הישראלים שזכאים לכך יקבלו ויזה. ראשית, שר החוץ האמריקני הנחה את המשרדים הרלוונטיים בוושינגטון ובחו"ל לבחון את המדיניות והתהליכים של הנפקת ויזה, תוך מתן דגש על מגישי הוויזה שגילם נע בין 26-21. לפי המכתב, הצוות הבכיר של השר יהיה מעורב בעניין.

בנוסף לכך, נכתב כי השגרירות בתל אביב, יחד עם המשרדים הרלוונטיים בוושינגטון, התבקשו לבדוק את המדיניות ואת התהליך הכרוכים בהנפקת הוויזה, ואם אלה "תואמים את העובדות בשטח" בישראל. צעד שלישי שצוין הוא הרחבת הסיוע לישראלים הפונים לקבל ויזה באמצעות הסברה משופרת כיצד להשלים את התהליך בהצלחה. "אנו מסכימים שבפרט עבור צעירים, לעתים זה עלול להיות תהליך יקר ומלחיץ", נכתב. "אנו מאמינים שמידע שלם ייטיב גם עם המבקשים וגם עם פקידינו, כך שיהיו פחות הפתעות ביום הריאיון".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"הצעד הכי חשוב בטווח הארוך"

כמו כן, העוזרת ציינה כי משרד החוץ בוושינגטון יציג המלצות לתכניות שמטרתן לאפשר לצעירים ישראלים רבים יותר להשתתף בפעילויות של חילופי תרבויות בארצות הברית: "מכיוון שרבים מהישראלים שמגישים בקשה עדיין לא נרשמו ללימודים אקדמיים, הם מנועים מתכניות קצרות טווח של חילופי תרבות שיש בהן רכיב של עבודה". צוין כי תכניות מעין אלה נתפרו לאחרונה עבור אירלנד ואוסטרליה. "ניתן להתאים תכנית כזאת לצעירים ישראלים. אנו מצפים לעבוד עם הקונגרס על עיצובה ויישומה של תכנית כזאת". כמו כן, נכתב כי יורחב הפרסום על אודות תכניות שלהן זכאים כבר כיום אלה הרשומים ללימודים אקדמיים.

לבסוף, "ואולי החשוב ביותר בטווח הארוך", כפי שמציין המסמך בן שני העמודים, "המשרד, יחד עם המשרד לביטחון הפנים של ארצות הברית, פועל לייסודה של קבוצת עבודה אמריקנית-ישראלית שתסייע לקדם את התאמתה של ישראל לתכנית Visa Waiver", המאפשרת להיכנס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות מבלי להנפיק לצורך כך ויזה מראש. "זו מטרה הן של ארצות הברית הן של ישראל, והדבר יקל על נסיעות של אזרחים משתי המדינות", סיכמה המחברת, שהבטיחה לעדכן ביולי הקרוב על ההתקדמות ביישום ההצעות. על מנת להיכנס לתכנית לביטול הדרישה לוויזה, נדרש שיעור סירוב מרבי של 3% ממבקשי הוויזות.

השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק הפצירה זה מכבר בקונגרס לפטור את אזרחי ישראל מהצורך בוויזה. דוברת משרד החוץ בוושינגטון טענה בחודש שעבר כי ירושלים מסרבת לנקוט צעד דומה ומפלה אמריקנים ממוצא ערבי שמעוניינים לבקר בארץ. באותה הזדמנות אמרה כי "יותר מ-90% מהבקשות של ישראלים לוויזת תיירות מאושרות", וכך גם יותר מ-80% מאלה שמגישים צעירים. עם זה, היא לא נקבה בגילאים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully