וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לערביי ישראל: בשחרור האסירים תהפכו לסוג ב'

באיגרת "לאזרחי ישראל הערבים" כתב שר הכלכלה כי שחרור רוצחים מעודד טרור ופוגע בשילובם "בחיי המעשה של ישראל". "האם הייתם רוצים שיסתכלו עליכם כעל שליחים של ארגון זר?"

נפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
"עסקה כזאת שומטת את דרישתכם לשוויון זכויות מלא - וצודק". בנט/טלי מאייר

שלושה ימים לאחר הודעתו כי מפלגתו תפרוש מהממשלה אם ישוחררו אסירים ערבים-ישראלים, פרסם הבוקר (ראשון) שר הכלכלה נפתלי בנט, "איגרת לאזרחי ישראל הערבים". בנט כתב באיגרת כי הוא מבקש להסביר להם מדוע הוא מתנגד לשחרור מחבלים ישראלים. "יש סיבות רבות להתנגד לשחרור", כתב בנט. "קודם כל, כי הם רוצחים. ורוצחים לא משחררים. זה ברור, זה פשוט, זה מוזר שצריך להזכיר ולהסביר את זה". לדבריו, "שחרור של רוצחים מעודד טרור. גם זה פשוט ומובן. מי שרואה את חבריו משתחררים אחרי שרצחו, מתקבלים בכבוד מלכים ומרופדים גם כספית - הסיכוי שיהפוך למחבל בעצמו הולך וגדל".

עוד בנושא
התנועה: ”בנט מוכן להרוס הכול בשביל שני מנדטים”
פה אחד: הבית היהודי אימצה את איום הפרישה של בנט
בנט מאיים: ”אם ישוחררו ערבים-ישראלים – נפרוש”

שחרור אסירים פלסטינים במחנה הפליטים שועפט, 31 בדצמבר 2013. טלי מאייר
"מי שרואה את חבריו משתחררים". שחרור אסירים בדצמבר 2013/טלי מאייר

בנט מזהיר במכתבו את ערביי ישראל כי העסקה המתגבשת "הופכת אתכם לכאורה לאזרחים סוג ב' ופוגעת בראש ובראשונה בכם". לטענתו, "עסקה שבה ראש ארגון פתח דורש שחרור ערבים ישראליים מהכלא היא אות קלון - שאינו מוצדק - למגזר הערבי. עסקה כזאת שומטת את דרישתכם לשוויון זכויות מלא - וצודק. הרי אם 'אבו מאזן יסדר' - אזי, יגידו לכם אזרחי ישראל היהודים, אז שיסדר בשבילכם הכל".

באיגרת מפרט בנט כיצד במהלך השנה האחרונה הנחה את משרד הכלכלה לשים לעצמו כיעד מרכזי את "שילוב הציבור הערבי בתעסוקה". הוא כותב כי ממשלת ישראל משקיעה בציבור הערבי ובצורך לשלבו בחיי המעשה בישראל, "אבל אבו מאזן בא והופך את הציבור הזה, דה פקטו, לאזרחים שלו, של הרשות הפלסטינית. לגיס חמישי חס וחלילה". הוא טוען שפעולת שחרור המחבלים הישראלים היא הזויה ממש כפי שאם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, היה דורש כעת מישראל שחרור רוצחים יוצאי רוסיה מהכלא. "האם יש דבר נוראי מכך?", כתב בנט.

"האם הייתם רוצים - אזרחים יקרים - שכשאתם לומדים באוניברסיטת תל-אביב או חיפה, יסתכלו עליכם כעל שליחים של ארגון זר, שמטמיע אתכם בחברה הישראלית, הופך אנשים מכם למחבלים בתעודות זהות כחולות ואז דורש את שחרורכם?", שאל בנט והוסיף: "אני לא מסכים לכך, ומי שמסכים לכך - לא את טובתכם הוא מבקש, אלא את אובדן הלגיטימציה של אזרחותכם במדינת ישראל".

את האיגרת חותם בנט בפניה לערביי ישראל להשיב ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, "את הפתגם היפה בעברית: 'שמור אותי מאוהבי, משונאי אשמר בעצמי'. או במילים פשוטות: בלי טובות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully