וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הפיצויים: "מגעים לביקור ארדואן בישראל"

עיתון טורקי מדווח כי דוד מידן נפגש עם ראש המודיעין הטורקי חקאן פידאן, ותיאם איתו את הפרטים הסופיים של הסכם הפיצויים לנפגעי המשט לעזה. גורם מדיני: הנסיעה לא מטעמנו

עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

דוד מידן, שליחו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בא לטורקיה ונפגש עם ראש המודיעין חקאן פידאן - כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. לפי העיתון "זמאן", מידן נפגש עם פידאן, ראש ה-MIT, באנקרה ביום שני. גורם מדיני הכחיש בתחילה את הדיווח ולאחר מכן הוסיף כי מידן "נמצא בנסיעה פרטית".

השניים תיאמו את המגעים הסופיים לחתימה על ההסכם, במסגרתו ישראל תפצה את משפחותיהם של תשעת האזרחים הטורקים שנהרגו בפשיטה על הספינה "מאווי מרמרה". לפי הדיווח, בפגישה סוכם כי השגרירויות בשתי המדינות ייפתחו מחדש.

בין היתר נידונה אפשרות כי ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, יבקר בעתיד בישראל. ביום ראשון יתקיימו בטורקיה בחירות מקומיות, וייתכן שהביקור ייערך חודש לאחר מכן.

בפגישה, לפי הדיווח הטורקי, עלו גם נושאים הקשורים לשיתוף פעולה עתידי בין המדינות, הכולל חיפושים אחר גז טבעי ונפט במזרח התיכון, וסוכם כי "טורקיה תמלא תפקיד" בעניין זה.

לקריאה נוספת
מכה לארדואן: שופט פסל את "חרם הטוויטר" בטורקיה
עיר אחת תקבע את גורלו של ראש הממשלה ארדואן
"שריפת ספרים מודרנית": ארדואן מצנזר את מתנגדיו

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת בחירות. אנקרה, 22 במרץ 2014. רויטרס
ראש הממשלה הטורקי, ארדואן, בסוף השבוע האחרון באנקרה/רויטרס

תשעה אזרחים טורקים נהרגו בעימות המזוין עם כוחות צה"ל ב-31 במאי 2010. לפני שנה, ישראל התנצלה רשמית בפני טורקיה על התקרית, ומאז התקיימו מגעים אינטנסיביים בין שתי המדינות, להגיע להסכם פיוס שיאפשר חזרה לנורמליזציה ביחסים ביניהן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סגנו של ארדואן: ההסכם ייחתם אחרי הבחירות הקרובות

שלשום אמר בולנט ארינץ', סגנו של ראש הממשלה ארדואן, כי אנקרה צופה שהסכם הפיצויים ייחתם עם ישראל אחרי הבחירות המקומיות. ארינץ', שצוטט בעיתון הטורקי "הורייט", אמר כי כי הניסוח הסופי של ההסכם הושלם בחודש שעבר, וציין כי המסמכים הנוגעים לו יוגשו לאישור שתי הממשלות אחרי הבחירות המקומיות. "אחרי חתימת ההסכם, ניתן יהיה לשחזר את הקשרים בין המדינות ברמה הדיפלומטית באמצעות הצבת שגרירים", הוסיף.

ארינץ' הבהיר כי למרות שהסכם הפיצוי דרוש את אישור הפרלמנט הטורקי, חידוש היחסים הדיפלומטיים יחל מיד לאחר שנוסח ההסכם יזכה לאישורה הממשלה באנקרה. הוא לא נקב בלוח זמנים צפוי להשלמת הדיונים בנושא.

בחודש שעבר נראה היה שהצדדים קרובים לחתימה, לאחר שישראל הגמישה את עמדותיה בנושא הפיצוי הכלכלי למשפחות ההרוגים. ואולם, ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הקשיח את עמדותיו, ודרש שישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully