וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: אם העם יתמוך בהסכם שלום - נקבל אותו

25.3.2014 / 8:37

שייח חסן יוסף אמר בריאיון לוואלה! חדשות כי ארגונו יקבל כל תוצאה של משאל עם בנושא הסכם שלום עם ישראל, והוסיף: "מוכנים לחתום עם הכיבוש הישראלי על הודנה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(עצרת חמאס בעזה בתחילת השבוע)

אם ישראל והרשות הפלסטינית יחתמו על הסכם שלום, והוא יקבל את תמיכת הרוב במשאל עם פלסטיני – חמאס יקבל את הכרעת הציבור, כך טוען שייח חסן יוסף, מראשי חמאס בגדה המערבית. "זכותנו להתנגד להסכם שיביא אבו מאזן, כפי שאצלכם יש מתנגדים. אבל אני מדגיש כאן – אנחנו נקבל את תוצאות משאל העם ואת החלטת הרוב", אמר יוסף בריאיון שהעניק לוואלה! חדשות במשרדו ברמאללה.

עוד על תהליך השלום:
"למנוע קריסה": לבני נועדה עם הצוות האמריקני למו"מ
אבו מאזן שב מארה"ב: "זלזול בזכויותינו לא מקובל"
משפחות שכולות ללבני: "רוצחים אינם קלף במשא ומתן"

מנהיג חמאס בגדה המערבית, חסן יוסוף. oded balilty, AP
"התנועה קיימת ופועלת ולא ניתן להתעלם ממנה". יוסף/AP, oded balilty

דבריו של יוסף נחשבים יוצאי דופן בחמאס. הוא הזכיר כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבטיח כי יביא כל הסכם שלום עם ישראל למשאל עם חובק עולם, כלומר לא רק בשטחים אלא בכל מקום שבו יש פלסטינים. על פי יוסף, אם ישראל תגיע להפסקת אש עם חמאס לתקופת זמן בלתי מוגבלת, ייפסקו כל ניסיונות הפיגועים. "התנועה מוכנה לחתום עם הכיבוש הישראלי על הסכם הודנה (הפסקת אש זמנית – א"י) לתקופת זמן שיוסכם עליה בין הצדדים".

במלאות עשר שנים לחיסולו של מייסד חמאס שייח אחמד יאסין, אמר יוסף כי ישראל עדיין לא הפנימה את הלקח מהפעולה ההיא. "חמאס התחזק מאז החיסול של יאסין, לא להיפך. התנועה קיימת ופועלת ולא ניתן להתעלם ממנה".

"מוכנים לבחירות כלליות מיד"

לדברי יוסף, ששוחרר מהכלא הישראלי לפני כחודשיים, העם הפלסטיני אינו מעוניין בהמשך הסבל. "אם ישראל תקבל את זכויות בני עמנו ותתיר לו להקים מדינה פלסטינית עם ריבונות מלאה שיוכל לחיות בה כמו כל עם אחר, להערכתי אפשר שיהיה שלום. אולם עד כה, ישראל מתנכרת לזכויות העם הפלסטיני. חמאס הסכים לרעיון הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 בריבונות מלאה. על הכיבוש להסתלק מאדמתנו שנכבשה ב-1967".

באשר לפיוס הפנים-פלסטיני, אמר יוסף לראשונה כי חמאס מוכן לקיים בחירות כבר כעת. זאת אף שסלע המחלוקת בין הארגון לבין הפתח היה סביב סוגיה זו. הפתח דרש בחירות בתוך שלושה חודשים בלבד, ואילו חמאס התעקש לדחות אותן למועד לא ידוע. "אני מוכנים לבחירות כלליות מיד", אמר יוסף, אך לדבריו, מוכרחה להיות "אווירה מתאימה". כלומר, שהרשות תשחרר אסירים פוליטיים, שייפתחו משרדי החמאס, שהפרלמנט ישוב לפעול ושיינתנו להם אישורים לקיים כינוסים. "אני חוזר ומדגיש, חמאס יקבל כל תוצאה של הבחירות ובכלל זה על עזה - אם יהיה פיוס כמובן". לדבריו, לפני שיתקבל הסכם עם ישראל, יש להשלים את הפיוס הפנים-פלסטיני.

הריאיון המלא יופיע במגזין סוף השבוע של וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully