וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקול של עדי: "מצביעה בעד לפיד, לא בעד החוק"

מי שנכווה ברותחין: לאחר שבקיץ האחרון נענשה משום שנמנעה בהצבעה על חוק המשילות בניגוד לעמדת סיעתה, ח"כ עדי קול הודיעה כי תצביע בעד החוק "אף שאינני מסכימה איתו"

יאיר לפיד משפיל את עדי קול  , יולי 2013. מערכת וואלה!
"בעד שלי לא יהיה בעד החוק אלא בעד יאיר לפיד". קול ולפיד/מערכת וואלה!

ח"כ עדי קול (יש עתיד) הודיעה הבוקר (שלישי) כי תצביע בעד חוק המשילות, אף שהיא מתנגדת לו. בסטטוס שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, ציינה ח"כ קול: "היום אצביע בעד החוק אף שאינני מסכימה אתו. ואני בטח לא חושבת שהוא יוביל ליותר משילות. חשוב לי לומר, אם כן, כי הבעד שלי לא יהיה בעד החוק אלא בעד יאיר לפיד".

עוד בנושא:
חי: הח"כים מצביעים על חוק המשילות בקריאה שנייה ושלישית
ח"כ קול אחרי השעייתה: "ממשיכה להביע את דעותיי"
ח"כ קול נמנעה בהצבעה על חוק המשילות, והושעתה

"אני יודעת שאנחנו לא מסכימים על לא מעט דברים, אבל שכן מותר לא להסכים", הוסיפה קול, "כל עוד הולכים ביחד כשהשעה מחייבת (והיום היא מחייבת, למעשה אם לא נלך יחד היום, לא נלך בכלל). "אני גם יודעת שאני אחטוף על הפוסט הזה לא פחות משחטפתי על ההימנעות שלי", אמרה, בהתייחסה להשעייתה לאחר שנמנעה בהצבעה על חוק המשילות בשנה שעברה, "כי בסוף מי ש'רקד לי על הדם', 'הלך לי על הראש' או איך שלא תרצו לקרוא לזה, עשה זאת לא מתוך תמיכה בי אלא מתוך שנאה יוקדת ליאיר. והשנאה הזו תעוור אותו, אותם, אתכם, גם עכשיו, ותגרום לכם לחשוב שמדובר בפוסט פוליטי שמטרתו קידום עצמי ולא יותר".

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"אצביע היום בעד. בעד יאיר לפיד. לא 'שר האוצר', לא 'המנהיג', האיש". קול/נמרוד סונדרס

"אתם מוזמנים לחשוב כך", המשיכה קול, "וכמובן מוזמנים לכנות אותי בשמות ואפילו להמשיך לשלוח סמסים (כבר קיבלתי אלף מאתמול, מה זה בשבילי עוד כמה). אבל אתם גם מוזמנים לראות שהשעה 6 בבוקר. להבין שאני כבר לא ישנה כמה שעות. ושבאמת לא קל לי. להסתכל אחורה על כל השנה האחרונה, על מי שאני, מה שעשיתי ועל מה שאמרתי, ולהבין שאני כותבת בכוונה שלמה, ומתוך רצון חופשי, ומאותה כוונה ורצון אצביע היום בעד. בעד יאיר לפיד. לא 'שר האוצר', לא 'המנהיג', האיש. אם הייתם מכירים אותו, הייתם עושים כמוני. שיהיה לכולנו בהצלחה".

באוגוסט 2013 התעוררה סערה עקב הימנעותה המפתיעה של קול בחלק הראשון של ההצבעה על חוק המשילות, אותו יזם בין השאר חבר מפלגתה רונן הופמן. ראשית, אולצה קול לפרסם הודעת התנצלות לצעדה המתריס. "היום נמנעתי בהצבעה על חוק המשילות. זו הייתה החלטה שפגעה בעיקר בחבריי לסיעה ואני מתנצלת", כתבה ח"כ קול. מאוחר יותר הודיע לקול יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, עפר שלח, כי היא מושעית עד להודעה חדשה מעבודתה בוועדות הכנסת, וכן נמנעה ממנה הזכות להגיש הצעות חוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אחוז החסימה יעלה, הפלת ממשלה תהפוך למסובכת

אחרי מרתון דיונים, יצביעו הבוקר חברי הכנסת על חוק המשילות השנוי במחלוקת, הקובע בין היתר כי אחוז החסימה יועלה מ-2% ל-3.25% – שהם ארבעה מנדטים – וכי מספר השרים וסגני השרים יוגבל ל-18 ולארבעה, בהתאמה. סעיף מרכזי נוסף בחוק קובע כי כדי להפיל ממשלה, לא די בכך שיהיה רוב של 61 חברי כנסת שיצביעו בעד המהלך בהצבעת אי-אמון, אלא הם צריכים גם להסכים מראש על הרכב הקואליציה החלופית, כולל כל תפקידי השרים וקווי היסוד שלה. סעיף זה יקשה באופן מהותי על הפלת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully