וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אין סיכוי שאכיר בישראל כמדינה יהודית"

יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר גם כי לא יסכים לקבל רק חלק ממזרח ירושלים כבירה פלסטינית, והוסיף כי עמד בלחץ כשביקש מהאו"ם הכרה, וכי ייתכן שיעשה זאת שוב. קרי נחת בירדן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (מחמוד עבאס). המוקטעה, רמאללה, 16 בפברואר 2014. AP
אבו מאזן במפגש עם ישראלים ברמאללה, בחודש שעבר/AP

יש סיכוי להסכם? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אומר כי "אין סיכוי" שיכיר בישראל כמדינה יהודית. "אנחנו לא מוכנים להכיר במדינה היהודית", צוטט היום (שישי) אבו מאזן בסוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא.

"אני מכיר במדינת ישראל כפי שנקבע בהכרה ההדדית שהתקיימה בין יאסר ערפאת ורבין – אנחנו הכרנו בישראל והם הכירו באש"ף. למה הם מבקשים זאת ממני? למה הם לא ביקשו זאת ממצרים או מירדן? לעולם לא נקבל את הנושא הזה ואלה מילים ברורות. הם (ישראל) ימשיכו ללחוץ ולהגיד שאין שלום בלי ההכרה במדינה יהודית".

אבו מאזן התייחס גם לנושא ירושלים, והבהיר כי לא יסכים לקבל רק חלק ממזרח ירושלים כבירתה של המדינה הפלסטינית, אם זו תוקם. "בירתנו היא אותה מזרח ירושלים שנכבשה ב-1967, ולא הכפרים הנמצאים בשוליה של העיר", אמר.

היו"ר ציין גם כי הצליח בעבר לעמוד בלחץ האמריקני כשביקש את הכרת האו"ם ברשות הפלסטינית. הוא אף אותת כי ייתכן שיעשה זאת שוב: "זכותנו, אם ייכשל התהליך, לפנות לארגונים הבינלאומיים, אך יש לנו גם אפשרויות אחרות והבחירה שלנו באופן כללי היא התקוממות עממית בדרכי שלום".


עוד בנושא תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים:
נתניהו בוועידת איפא"ק: "מוכן להגיע לשלום היסטורי"
גם גושי התנחלויות וגם רצף טריטוריאלי. דעה
לאחר עשור: יחודשו דיוני הוועדה למניעת הסתה

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ועמיתו הירדני נאסר ג'ודה בוועידה ברומא. 6 במרץ 2014. רויטרס
לירדן תפקיד מפתח בסוגיית הבקעה. קרי עם עמיתו הירדני נאסר ג'ודה, אתמול בוועידה ברומא/רויטרס

העמדה הנוקשה שהציג יו"ר הרשות הפלסטינית בדבריו עולה בקנה אחד עם דברים שאמר חבר הוועד המרכזי של פתח בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען שפורסם הבוקר. מוחמד אל-עאלול אמר כי הוא "לא צופה פריצת דרך" בתהליך השלום, וכי הוא בטוח שתקופת המשא ומתן לא תוארך מעבר למועד שנקבע בסוף אפריל.

באשר לפגישתו של אבו מאזן עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה באמצע החודש בבירה האמריקנית ציין כי וושינגטון מודעת לעמדה הפלסטינית ואין כל חדש במשא ומתן. הוא הכחיש את הדיווחים לפיהם הפלסטינים קיבלו לידיהם נוסח כלשהו של הסכם המסגרת שעליו עמל בשבועות האחרונים שר החוץ האמריקני ג'ון קרי והדגיש כי הם אינם מכירים את תוכנו.

ביום שלישי אמר גורם בכיר בבית הלבן כי הנשיא אובמה התחייב בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יאיץ בפלסטינים להסכים לפשרות שתעשה ישראל במשא ומתן כתנאי להסכם המסגרת. לטענתו של הבכיר, הסכם שלום ישראלי-פלסטיני בתיווכה של ארצות הברית היה נושא השיחה העיקרי בפגישה שנערכה בין נתניהו לאובמה בבית הלבן ביום שני.

בינתיים, קרי ממשיך במאמציו להשיג התקדמות כלשהי במגעים בין הצדדים. היום נחת שר החוץ האמריקני בירדן, ובהמשך היום ייפגש בעקבה עם המלך עבדאללה השני. השניים צפויים לדון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, ובכלל זה בעתידה של בקעת הירדן – סוגיה שלממלכה הערבית השכנה יש בה תפקיד מפתח. לאחר פגישתם של השניים ימריא קרי לארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully