וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלאת אחוז החסימה לא תיכלל ב"חוק המשילות"

29.1.2014 / 12:30

מחטף בוועדת החוקה: האופוזיציה הצליחה להביא לפיצול ההצבעה על העלאת אחוז החסימה מ"חוק המשילות". המשמעות: היוזמה תצטרך לעלות כחוק נפרד ולעבור אישור של 61 ח"כים

דב חנין אולפן וואלה יום הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
"הדרמה בוועדת החוקה מראה שיהיה לקואליציה קשה מאד להעביר את העלאת אחוז החסימה". דב חנין/מגד גוזני

ניצחון לאופוזיציה בדיונים על "חוק המשילות": ועדת החוקה של הכנסת הכריעה היום (רביעי) כי הסעיף הנוגע להעלאת אחוז החסימה יוצא מהצעת חוק המשילות ויובא להצבעה כחוק נפרד. באופוזיציה מתנגדים להעלות את אחוז החסימה ל-3.25%, ובאמצעות הפיכת הסעיף לחוק נפרד, הביעו נציגי האופוזיציה בוועדה תקווה כי יהיה קשה יותר להעביר אותו. הסיבה היא הצורך לגייס 61 חברי כנסת שיגיעו להצביע בעד הסעיף.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו במסר חריף לבנט: התנצל – או שתפוטר
פלסטיני ירה לעבר עמדת צה"ל ליד רמאללה - וחוסל
תיעוד: חבר הקונגרס מפרשת פינטו מאיים לרצוח כתב

בהצבעה בוועדה הבוקר, שנערכה לבקשתו של ח"כ רונן הופמן (יש עתיד), היה רוב לקואליציה בשאלה של השארת אחוז החסימה כחלק מהחוק. לאחר מכן, על פי בקשתו של ח"כ דב חנין (חד"ש), קיים יו"ר הוועדה דוד רותם הצבעה נוספת בסוגיה. בשלב זה, לא נכחו בחדר הוועדה חברי הכנסת של הקואליציה, מלבד שניים, ועמדת האופוזיציה התקבלה. משמעות הדבר היא שחוק אחוז החסימה יעלה לבדו במליאת הכנסת, ללא שאר המרכיבים של חוקי המשילות, ויאלץ את הנהלת הקואליציה לגייס רוב מיוחד.

"הדרמה בוועדת החוקה מראה שיהיה לקואליציה קשה מאד להעביר את העלאת אחוז החסימה", מסר בתגובה ח"כ חנין, "האופוזיציה היום מאוחדת בהתנגדות והקואליציה מפוצלת בתוכה ביחס למהלך הדורסני והאנטי-דמוקרטי הזה". ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) התייחסה אף היא למהלך ואמרה: "היום, אנחנו באופוזיציה, עשינו חסימה לאחוז החסימה, וגרמנו להוצאתו מחוק המשילות. זו חסימה ליוזמה 'הדמוקרטית' של מפלגת יש עתיד שנועדה למנוע מערביי ישראל, ששר האוצר קורא להם 'זועביז', להיכנס לכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully