וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחצים מהמו"מ? המתנחלים יוצאים בקמפיין נגד קרי

יהושע בריינר

16.1.2014 / 21:00

על רקע דיווחים על התקדמות בשיחות בין ישראל לפלסטינים, מועצת יש"ע מתייצבת לימין שר הביטחון יעלון שהתבטא נגד שר החוץ האמריקני: "שומרים על המדינה, לא נכנעים לקרי"

פעילים בימין יוצאים בקמפיין נגד ג'ון קרי ותהליך השלום. מועצת ישע, מערכת וואלה! NEWS
"לא נכנעים לקרי". אחת מכרזות הקמפיין/מערכת וואלה! NEWS, מועצת ישע

מועצת יש"ע וארגוני ימין יפתחו היום (שישי) בקמפיין אגרסיבי נגד שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, על רקע הביקורת הנוקבת שהטיח בו השבוע שר הביטחון, משה יעלון – שטען כי "הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו במנוחה".

עוד בוואלה! חדשות:
אירופה נגד הבנייה: מחאה חריפה בפני שגרירי ישראל
המפכ"ל: "מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה"
צפו: קצב יצא לחופשה וחגג בחתונת קרוביו

במסגרת הקמפיין יפורסמו שלטי חוצות נגד קרי תחת הסיסמה: "שומרים על המדינה, לא נכנעים לקרי". ראשי המתנחלים, בדומה ליעלון, רואים בקרי מטרה מרכזית, אך קשה להתעלם מהעובדה כי הקמפיין עולה במקביל לדיווחים על התקדמות במשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בתרח"ט גבעתי בהר קידה. דצמבר 2013. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
זוכה לגיבוי מהימין. שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בכוונת המתנחלים להציג התבטאויות עבר של שר החוץ האמריקני נגד התחייבויות של ראשי ממשלות ישראל בעבר, בהן של יצחק רבין על שמירת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ושל מנחם בגין על השארת ירושלים בריבונות ישראל. "המסר של הקמפיין הוא המשך הבידוד של קרי וחיזוקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כל עוד הוא עומד על האינטרסים הישראלים", אמרו אמש במועצת יש"ע. בנוסף לשלטי החוצות, מתכוונים פעילי הימין לצאת מחר לצמתים מרכזיים ולהפגין נגד יוזמת קרי. יגאל דילמוני, סמנכ"ל מועצת יש"ע וממארגני הקמפיין, אמר כי "ראש הממשלה נושא באחריות כבדה וממשיך את דרכם של מנהיגי ישראל, שהציבו קווים אדומים ולא נכנעו חרף האיומים האמריקניים".

השבוע צוטט יעלון אומר בשיחות סגורות כי קרי "משיחי ואובססיבי", וכי "אין משא ומתן עם הפלסטינים, שקרי לא ילמד אותי, שיתנו לו פרס נובל ושיניח לנו". הדברים עוררו סערה ציבורית בישראל ובארצות הברית, שבעקבותיה נאלץ שר הביטחון לפרסם התנצלות פומבית. "בנוגע לפרסום הבוקר, היחסים בין ארצות הברית לישראל הם אינטימיים ובעלי משמעות רבה עבורנו", הסביר יעלון בתחילת השבוע. "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ובעלת הברית החשובה ביותר שלנו, וכשיש מחלוקות אנחנו מלבנים אותן בתוך החדר, כולל עם מזכיר המדינה קרי, אתו אני מקיים שיחות רבות בנוגע לעתידה של ישראל. אמשיך לשמור בנחישות, באחריות ובשיקול דעת על ביטחונם של אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully