וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על הצעת ליברמן: לא עוקרים אזרח כי הוא ערבי

קובי מנדל

8.1.2014 / 14:04

נשיא המדינה אמר כי הצעת שר החוץ לחילופי אוכלוסין אינה מעשית, וכי "הערבים הם ככל האזרחים". ליברמן: "פתאום, באום אל-פחם הרצל הוא הגיבור הלאומי ו'התקווה' היא הלהיט"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(ליברמן, השבוע: התנאי להסכם מדיני - חילופי אוכלוסייה)

נשיא המדינה שמעון פרס מותח ביקורת על הצעת שר החוץ אביגדור ליברמן לחילופי אוכלוסין (טרנספר) במסגרת הסכם עם הפלסטינים. בביקור היום (רביעי) בטכניון, אמר פרס: "אני לא חושב שזו הצעה מעשית. אני גם לא מקבל אותה מבחינה עקרונית". לדבריו, "אין לנו שום רשות לעקור אזרח ממקומו בגלל שהוא ערבי. האזרחים הערבים, בעיניי, הם ככל האזרחים, עם אותן זכויות".

הביקורת של פרס מצטרפת לזו של שר הפנים גדעון סער, שבא אמש לסכנין ואמר כי "כשר הפנים, אני רוצה לעמוד על מושג האזרחות. אזרח ישראלי אינו חפץ ואינו ניתן להעברה במסגרת הסדר מדיני". הוא הסביר כי ערביי ישראל "הם אזרחים שווים, ובכל הסדר שלום עתידי אין לפגוע באזרחותם. אפשר לדבר על שוויון בזכויות ועל שוויון בחובות, אבל הפקעת אזרחות אינה צריכה לעמוד על הפרק".

עוד בחדשות:
אלפי מבקשי מקלט בירושלים: "הבאתם את זה על עצמכם"
דגים מתים וצמחייה הרוסה: הזנחה בבריכה האקולוגית
תיעוד נדיר: שכונת מגורים נבלעת באדמה בברזיל

אביגדור ליברמן בישבת סיעה של ישראל ביתנו, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"יפי הנפש בשמאל לא הנידו עפעף כשתושבי סיני או גוש קטיף טרונספרו פיזית, ולא רק הועברו ריבונית". ליברמן/נועם מושקוביץ

ליברמן עצמו התייחס היום לנושא, והסביר מדוע יש לתמוך ביוזמתו. "ערביי ואדי ערה הפכו פתאום לחובבי ציון", כתב שר החוץ בדף הפייסבוק שלו. "בראיונות עם תושבי אום אל-פחם בערוצי הטלוויזיה השונים ראינו את אותם אלו שבמקום לחגוג את יום העצמאות מציינים את 'יום הנכבה' ומניפים דגלים שחורים במקום את דגלי ישראל, אותם אלו שבעצרותיהם מונפות תמונות של נסראללה ודגלי חמאס וחיזבאללה - אותם אנשים בדיוק מתקוממים עכשיו על הכוונה שכחלק מהסכם שלום שיכלול חילופי שטחים ואוכלוסיות הם יהיו לאזרחים של המדינה הפלסטינית. פתאום הם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, פתאום הרצל הוא גיבורם הלאומי, 'התקווה' היא הלהיט, ואצל אחמד טיבי וחבריו -ממש נפש יהודי הומיה".

"גם אבו מאזן, שכל כך דואג לשחרורם של ערבים ישראלים שיושבים בכלא בגלל פעילות טרוריסטית נגד מדינת ישראל – זועק פתאום זעקות שבר מהמחשבה שהם יהפכו לאזרחיו", המשיך ליברמן. "יפי הנפש בשמאל ועוד כמה ספיחים, שמדברים על כך שהערבים במשולש אינם חפץ שאפשר להעבירו מריבונות אחת לאחרת (כי אף אחד לא מתכוון להעבירם פיזית) – אלו לא הזדעזעו כשביוזמת ז'נבה רצה יוסי ביילין להעביר את תושבי מזרח ירושלים לריבונות פלסטינית ולשלול מהם את תעודות הזהות ולא הנידו עפעף כשתושבי סיני או גוש קטיף טרונספרו פיזית ולא רק הועברו ריבונית".

לדברי ליברמן, "ישנם תקדימים היסטוריים למכביר לחילופי שטחים ואוכלוסיות והזזת גבולות שאפשרו יצירת מדינות הומוגניות והפסקת הסכסוכים הפנימיים. לכן אין שום סיבה לחשוב שהדבר אינו אפשרי. הרי אנחנו יודעים שכך אמרו על החזון הציוני כולו. או בקיצור, אם תרצו – אין זו אגדה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully