וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה במצבו של אריאל שרון: "המשפחה תחליט"

ראש הממשלה לשעבר בן ה-85, שמאושפז בבית החולים שיבא ומצוי בתרדמת מאז 2006, סובל מאי-ספיקת כליות שעלולה לגרום למוות. "מצבו קריטי", אמר גורם בבית החולים

צלמים זמניים מורשים

החמרה משמעותית חלה בימים האחרונים במצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון - כך נמסר אמש (רביעי) מבית החולים שיבא בתל השומר, שם הוא מאושפז. מצבו של שרון מוגדר קריטי, וההערכת הרופאים היא שנותרו לו לכל היותר מספר ימים לחיות.

לפי הידוע, הוא סובל מאי-ספיקת כליות, שעלולה לגרום לקריסת מערכות. בעקבות ההידרדרות, קיים הצוות הרפואי בשיבא אשר מטפל בשרון, הערכת מצב בשיתוף משפחתו. "המצב עכשיו תלוי בעיקר במשפחה ובהחלטות שהיא תקבל", אמר גורם בכיר בבית החולים לוואלה! חדשות.

(צילום: דניאל בוק)

יצוין כי המשפחה לא יכולה לבקש לנתק את שרון מהמכשירים, אולם היא יכולה להחליט באילו פעולות לנקוט על מנת להאריך את חייו כמו מתן דיאליזה, תרופות ואף החייאה במקרה שהלב מפסיק לפעום. שרון בן ה-85 מצוי בתרדמת כבר כמעט שמונה שנים אחרי שעבר אירוע מוחי.

עוד על ההחמרה במצבו של אריאל שרון:
מה קורה כשסובלים מאי-ספיקת כליות?
8 שנים פחות שלושה ימים: האשפוז של אריק שרון

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. GettyImages
מאושפז במצב של תרדמת כבר שבע שנים. שרון/GettyImages

מצבו הרפואי של שרון, ראש הממשלה ה-11 של ישראל, החל להידרדר בדצמבר 2005 אז לקה באירוע מוחי קל, בגינו אושפז לכמה ימים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הוא היה אמור לעבור צינתור בלבו, אולם יום לפני הניתוח, ב-4 בינואר 2006, שרון חש ברע. הוא הוחש לבית החולים עין כרם ואחרי סדרת בדיקות נמצא כי הוא עבר אירוע מוחי שני, הפעם חמור. לאחר טיפול החירום שניתן לשרון, הוא שקע בתרדמת. כשהתברר כי שרון לא יוכל להמשיך לכהן כיו"ר המפלגה ולהתמודד לכנסת ה-17, החליפו בתפקידים אלה אהוד אולמרט, בתוקף תפקידו כממלא מקום ראש הממשלה.

שרון שוהה בבית החולים שיבא מאז האירוע המוחי בו לקה. בחודש ספטמבר האחרון עבר שרון ניתוח שתוכנן מבעוד מועד בבטנו. הניתוח, שנועד לסדר דבר מה במערכת ההזנה בקיבתו, ארך כשעה ועבר כמצופה. בתחילת השנה שעברה דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי חל שיפור במצבו של ראש הממשלה לשעבר וכי הוא הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע, לצורך בדיקות MRI. עוד באותו יום נמסר מבית החולים תל השומר כי מצבו של שרון נותר ללא שינוי וכי הוא יוחזר לשם אחרי כמה שעות של בדיקות.

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. 2005. AP
"בטוח שהוא שומע". אריאל שרון/AP

משפחתו של שרון קיוותה לאורך כל השנים האחרונות בהן היה מאושפז שייקרה נס רפואי ושיקירם יתעורר, אף שהרופאים הבהירו כי הסיכויים לכך קלושים. לפני כשנתיים אמר גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, כי אביו העלה במשקלו - דבר שלכאורה העיד אז על שיפור כלשהו. "כשהוא ער, הוא מביט לעברי ומניע את אצבעותיו כאשר אני מבקש", סיפר גלעד בראיון טלפוני ל"ניו יורק טיימס". "אני בטוח שהוא שומע אותי", הוסיף. גלעד אמר בראיון כי היה מעדיף שאביו ישהה בחוות השקמים ולא בבית החולים. "הבעיה היא הביורוקרטיה הישראלית", אמר שרון. לדבריו, הוא, אשתו ענבל ואחיו עומרי מבקרים את אריאל שרון יום ביומו. "לא פספסנו אפילו יום אחד", סיפר.

שרון כיהן כראש הממשלה ה-11 של ישראל, הוא שירת בדרגת אלוף בצה"ל, כיהן כשר במספר ממשלות, וכח"כ מטעם הליכוד, והיה אחת הדמויות השנויות ביותר במחלוקת בפוליטיקה הישראלית.

עדכון ראשון - 18:41

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully