וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי נתניהו: "דיסקין מנותק מהמציאות וחסר ראייה אסטרטגית"

5.12.2013 / 0:01

גורמים בסביבת ראש הממשלה תקפו את דברי ראש השב"כ לשעבר שטען כי הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן. לדבריהם, דיסקין "מתוסכל כי לא קיבל מנתניהו את תפקיד ראש המוסד"

צלם: דוד קורן עריכה: טל רזניק

גורמים בסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתחו ביקורת על דבריו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, אמש (רביעי) שאמר שהשלכותיו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני "קיומיות עבור ישראל הרבה יותר מסוגיית הגרעין האיראני". "מי שחושב שהאיום הפלסטיני גדול מהאיום של פצצה גרעינית בידי איראן, שחרטה על דגלה את השמדת מדינת ישראל, מנותק מהמציאות וחסר ראייה אסטרטגית", אמרו הגורמים.

לדברי הגורמים, נתניהו "ימשיך לפעול להסרת האיום הגדול ביותר על עתידה של מדינת ישראל - שהוא נשק גרעיני בידי משטר האייתוללות של איראן, ובמקביל ינסה לקדם הסכם מדיני עם הפלסטינים, אך רק כזה שישמור על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי מדינת ישראל". הם הוסיפו כי ראש הממשלה "לא יושפע מאמירות ממוחזרות, וגם לא מהטפות מוסר מתחסדות שנובעות מתסכול אישי של מי שרצה לקבל מנתניהו את תפקיד ראש המוסד ולא קיבל. בזמן שאחרים ידברו, ימשיך ראש הממשלה נתניהו בעשייה למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

עוד בנושאי פוליטיקה וביטחון:
דיסקין מזהיר: "הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן"
עימות פומבי אגרסיבי בין נתניהו לאולמרט
אירופה: ”אם המו”מ ייכשל, נסמן מוצרי התנחלויות”

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כינה את שחרור האסירים תמורת המשך הבנייה בהתנחלויות "עסקה מבחילה". דיסקין, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכנס לציון עשור ל"יוזמת ז'נבה" שנערך אמש במוזיאון תל אביב, אמר דיסקין כי "המצב בגדה המערבית מסוכן מאוד. הדור הצעיר בגדה המערבית מיואש וחי ללא עתיד. מאות אלפי צעירים פלסטינים שגדלו תחת כיבוש ישראלי ממורמרים, זועמים, חסרי תקווה ומחפשים יעד להתפרץ עליו. גם בקרבנו, בקרב החברה הישראלית, קיימים מתחים לא פשוטים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי, אלו יכולים להיות מוזנים בקלות ממה שקורה ויקרה בינינו לבין הפלסטינים".

דיסקין המשיך ואמר ש"האלטרנטיבה היחידה לחזון שתי המדינות היא מדינה אחת. במצב כזה, חזון המדינה היהודית הדמוקרטית ייעלם". לטענתו, חוסר האמון בין מנהיגי ישראל והרשות הפלסטינית "מקשה מאוד על הגעה להסכם. כל מי שיבחן את הסכמי השלום עם מצרים וירדן, ואפילו את תחילת הסכמי אוסלו, יראה שהיה אמון בין המנהיגים. כך היה עם בגין וסאדאת וגם בין רבין לערפאת. על האווירה בין רבין למלך חוסיין אין צורך להכביר מילים".

דיסקין קרא להחליף את הקואליציה הנוכחית ולהקים "קואליציה חדשה שבסיסה המפלגות התומכות בשתי מדינות לשני עמים". הוא טען כי "שתי מחוות שיכולות לתרום מידית לחיזוק התקווה והאמון בין הצדדים: הראשונה, הקפאת כל הבנייה בהתנחלויות. זו המחווה החשובה ביותר, שיכולה לתת תחושה שמשהו אכן קורה". לדבריו, המחווה השנייה היא שחרור אסירים. "אני מתנגד עקרונית לשחרר אסירים תחת סחיטה או איום", הסביר. "עם זאת, אני סבור, בכאב רב, שהסכם שלום מצדיק אפילו שחרור אסירים. נכון לעשותו רק בשלבים הסופיים שלו. לצערי, העסקה הפוליטית הצינית והמבחילה שנרקמה כדי להימנע מהקפאת הבנייה בהתנחלויות, נעשתה בשלב מוקדם מדי במשא ומתן ולכן קוממה רבים בציבור הישראלי, ובצדק".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:08)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully