וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ: ”התומכים שלי ברובם לא הגיעו לקלפי”

25.11.2013 / 12:28

היו”ר המודחת של מפלגת העבודה אמרה בכנסת כי לא תבקש שיריון למקום השני ברשימת מפלגתה. ”מקבלת את התוצאות ללא תנאים ודרישות. אני מאמינה ביכולות של בוז'י"

צילום: עומר מירון, עידו שחם; עריכה: גדי וינסטוק

ח"כ שלי יחימוביץ, אשר הפסידה ביום חמישי האחרון ליצחק (בוז'י) הרצוג בבחירות לראשות מפלגת העבודה, כינסה היום (שני) מסיבת עיתונאים בה התייחסה להפסד הצורב ולעתידה הפוליטי.

"התקבלה החלטה דמוקרטית, אני מכבדת באופן מוחלט את הבחירה הזו", אמרה יחימוביץ'. "אני גאה בכך שאני חיה ומתנהלת במפלגה דמוקרטית, הדברים האלה נאמרים לא מן השפה אל החוץ. אני מקבלת את זה ללא שום תנאים, ללא שום דרישות, בלי בקשות לכיבודים ובקשות למספר שתיים משוריין. כיוון שעברתי את זה פעם אחת על בשרי אני מבטיחה שאין לי כוונה לעשות לבוז'י את מה שעשו לי. אני נותנת לו קרדיט מלא ובוודאי לא עומדת עם סטופר, ומאמינה ביכולות שלו".

יחימוביץ' נשארת בעבודה: "מתייצבת לצד הרצוג". דניאל בוק
"זו מציאות שמעציבה ומאכזבת אותי אבל זו הכרעת הבוחר". יחימוביץ'/דניאל בוק

"אני מעבירה לידיו מפלגה שהיא משוקמת ארגונית וכספית, וגם אידיאולוגית", טענה יחימוביץ', "היא שוקקת חיים עם 17 מנדטים יציבים בסקרים. לא עוד התקוטטויות פנימיות. את כל המרץ שיש לנהל, כל זה מעתה יופנה אך ורק החוצה, אל המטרות המשותפות שלנו. בהתנהלות נכונה המפלגה תחזור להיות מפלגת שלטון. אין בית פוליטי אחר לציונות המתונה".

יחימוביץ' נשאלה כיצד היא מסבירה את הפער בין תחזיתה המוקדמת כי תנצח בפער של 22% לבין התוצאה הסופית. "הנתונים על 22% הם נתונים שצפו ברמת העומק, הם היו שקופים ברורים וגלויים, ולכן היה חשוב לצאת עם המסר שבלי שום ספק מספר התומכים שלנו גדול בפער גדול", השיבה יחימוביץ., "שבתי וחידדתי שתמיכה בבית אין לה משמעות אם היא לא מיתרגמת להליכה לקלפי. חזרנו על כך שוב ושוב כיוון שהרגשנו שיש שאננות. התומכים שלנו ברובם לא הגיעו לקלפי, זו מציאות שמעציבה ומאכזבת אותי אבל זו הכרעת הבוחר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתה לי החלטה שלא לנהל קמפיין שלילי למרות שנגדי נוהל קמפיין כזה". הרצוג ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחימוביץ' התייחסה לעתידה הפוליטי ואמרה: "מפלגת העבודה היא הבית שלי, אני בפוליטיקה כדי להישאר, אמרתי את זה כשהצטרפתי, שאני מתכוונת להזדקן בפוליטיקה. תבוסות לא שוברות אותי כי אני מאמינה בדרך מסוימת ואני מתכוונת לדבוק בה בחדות. התומכים שלנו לא הפנו לנו עורף אבל לא הלכו בחלקם להצביע. הייתה לי החלטה שלא לנהל קמפיין שלילי למרות שנגדי נוהל קמפיין כזה. אבל אני לא חיה על פי קמפיינים אלא על פי דברים שאני מאמינה בהם. גם אם הייתה החלטת קמפיין לא נכונה".

לשאלת וואלה! חדשות לגבי מצב של מחנאות במפלגת העבודה, השיבה יחימוביץ': "אין שום מחנה, אני שוללת מחנאות, היא הרסנית, מפלגת העבודה ידעה תמיד לנהל ויכוחים, תמיד היו בה ניאו-ליברלים וסוציאל-דמוקרטים, מחנאות לא ולא".

כשנשאלה אם ההפסד להרצוג מעיד על בעיה במנהיגות שלה, השיבה: "יש ממד לא קטן של שוביניזם בהתייחסות הזו. אני חיה חיים מאוד פשוטים, מתרחקת מגינוני כבוד ושררה, רואה בעצמי חברה טובה ונאמנה, הצוות שלי שותף אליי במעמד ובכבוד, יש קבוצה ענקית שאני הולכת איתה והיא הולכת איתי. חברי הכנסת של הסיעה בחרו לתמוך בי, הדברים מדברים בעד עצמם, וכן יש דברים שאני עושה והם לא קונבנציונליים. אני לא אוהבת לחלק ג'ובים, אני מעדיפה לדבוק בדרך ואין לי חוט שדרה גמיש".

עוד בנושא:
יחימוביץ': "נכשלנו, אבל לא נעזוב את העבודה"
דרמה בעבודה: הרצוג הביס את יחימוביץ' בפער גדול
ניצחון הרצוג עשוי להראות לבנט את הדרך החוצה מהממשלה

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully