וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לחרם: ישראל מקפיאה פרויקטים עם אירופה בשטחים

25.7.2013 / 19:51

לוואלה! חדשות נודע כי בעקבות החרגת ההתנחלויות מהסכמי האיחוד, מתאם הפעולות בשטחים הקפיא את העבודה המשותפת עם האירופים, בהוראת השר יעלון, לרבות מניעת כניסה לעזה

המשבר ביחסי ישראל והאיחוד האירופי נמשך: בעקבות החלטת האיחוד לא לכלול מוסדות שנמצאים מעבר לקו הירוק בהסכמים עתידיים בין האיחוד לישראל, הקפיא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, מספר שיתופי פעולה בין משרד הביטחון לבין האיחוד האירופי לרווחת האוכלוסייה הפלסטינית. בין הפרויקטים שהוקפאו – פרויקט לפינוי פסולת בגדה המערבית, ופרויקט של האיחוד להכשרת שוטרים פלסטינים. משמעותה של הקפאת הפרויקטים היא שנציגי האיחוד האירופי אינם יכולים לקדם אותם.

עוד באותו נושא:
נסראללה: על אירופה להגדיר את צה”ל כארגון טרור
המאמץ האירופי: לסמן מוצרי ההתנחלויות עד סוף 2013
דעה: החלטת אירופה על חיזבאללה - מעט מדי, מאוחר מדי

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
גם תוכניות להכשרת שוטרים פלסטינים הוקפאו. שוטרים פלסטינים/רויטרס

בנוסף להקפאת הפרויקטים, נציגי מתאם הפעולות הפסיקו להנפיק היתרי כניסה לרצועת עזה עבור אנשי האיחוד האירופי, וביטלו פגישות עבודה מתוכננות בין הצדדים. לוואלה! חדשות נודע כי ההוראה להקפיא ולהאט את העבודה מול נציגות האיחוד בישראל הגיעה ישירות משר הביטחון משה (בוגי) יעלון. ההוראה עשויה להתרחב בהמשך לפרויקטים נוספים של האיחוד האירופי בשטחים, וגם לפרויקטים שנוגעים לרצועת עזה. גורם באיחוד האירופי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "יש האטה בעבודה מול מתאם הפעולות, וזאת לאחר תקופה ארוכה של שיתוף פעולה מצוין בין הצדדים".

"הפרויקטים הללו תורמים בעקיפין לישראל"

האיחוד האירופי מקדם, בתיאום עם ישראל, פרויקטים רבים בגדה המערבית וברצועת עזה בתחומי התשתיות, הבריאות, החינוך, התרבות והכשרת הממשל. גורם במערכת הביטחון ציין בשיחה עם וואלה! חדשות כי חלק מהפרויקטים הללו תורמים בעקיפין לישראל, שכן הם מסייעים ליצירת יציבות בגדה המערבית. עם זאת, הגורם אמר כי "ההנחיות החדשות של האיחוד יפגעו בפלסטינים שעובדים בהתנחלויות לא פחות ואולי אף יותר מהקפאת הפרויקטים המדוברת".

ממשלחת האיחוד האירופי בישראל נמסר בתגובה: "האיחוד האירופי מקיים מערכת יחסים מועילה מאוד עם הרשויות בישראל, ומצפה להמשיך בשיתוף הפעולה לטובת רווחתם של האנשים בעזה ובקהילות הפלסטיניות בשטחי C שבגדה המערבית". בדוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים סירבו להתייחס לדברים ואמרו: "איננו מפרטים על אופן פעילותנו מול הארגונים הבינלאומיים בפני כלי התקשורת". במשרד הביטחון לא התייחסו לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully