וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשול למו"מ? מכרז לבניית 30 דירות בבית-אל

יהושע בריינר

23.7.2013 / 19:08

לראשונה מאז ההודעה על תחילת השיחות, פרסמה הממשלה מכרז לבנייה בהתנחלות הממוקמת מחוץ לגושי ההתיישבות, כפיצוי על פינוי לפני כשנה. מערכת הביטחון: "לא אישורים חדשים"

לראשונה מאז ההודעה על תחילת המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים בתיווך אמריקני, פרסמה אתמול (שני) הממשלה מכרז לבניית שכונה חדשה בהתנחלות בית-אל. המכרז פורסם דרך החטיבה להתיישבות, המשמשת לא אחת זרוע ביצוע של ממשלת ישראל בשטחי יהודה ושומרון. מדובר במכרז לצורך "הקמת מבני מגורים ופיתוח תשתיות ביישוב בית-אל". מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי למעשה מדובר בתכנית לבניית חמישה בניינים חדשים בהתנחלות, כל אחד בן שלוש קומות, אשר יכללו בסך הכל 30 יחידות דיור חדשות.

התכנית היא בפועל חלק מסל ההטבות שהעניקה הממשלה למתנחלים בתמורה לפינוי שקט של שכונת האולפנה ביישוב לפני כשנה, והבניינים החדשים שייבנו אמורים לשמש תחליף לחמשת הבניינים שפונו.

היום השני מפינוי האולפנה בבית אל, יוני 2012. עומר מירון
יחידות הדיור החדשות אמורות לשמש תחליף לחמשת הבניינים שפונו. פינוי שכונת האולפנה בבית אל, יוני 2012/עומר מירון

המכרז הנוכחי הוא השלב האחרון בקידום תכנית רחבה יותר בבית-אל, אלא שזהו גם מכרז הבנייה הראשון שמפרסמת הממשלה מאז ההודעה על תחילת המשא ומתן עם הפלסטינים, תהליך שעליו עמל הממשל האמריקני ממושכות. בחודשים האחרונים נמנע משרד הביטחון מלפרסם מכרזים לבנייה, שהאחרון שבהם היה עבור שכונה חדשה בהתנחלות אפרת שבגוש עציון, והעדיף לקדם תכניות בוועדות התכנון השונות. אלא שהפעם מדובר בבנייה ביישוב שבניגוד לאפרת אינו נמצא בתוך גושי ההתיישבות.

גבעת האולפנה, בית אל, יוני 2012. עומר מירון
בחודשים האחרונים נמנע משרד הביטחון מלפרסם מכרזים לבנייה. שכונת האולפנה בבית אל/עומר מירון

מלבד חמשת הבניינים החדשים שייבנו, כוללת חבילת ההטבות למתנחלים גם הקמת שכונה חדשה ביישוב ובה 297 יחידות דיור, הרחבת שטח ההתנחלות על חשבון בסיס צבאי סמוך ובניית יחידות דיור עבור סגל הישיבה המקומית בראשות הרב זלמן מלמד.

בארגון שלום עכשיו מתחו ביקורת קשה על המכרז החדש. "ככה לא בונים משא ומתן", אמר היום מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר. לדבריו, "נתניהו ויעלון מוכיחים כי כל הדיבורים על הקפאה שקטה מנותקים מהמציאות. אם ראש הממשלה מתכוון ברצינות לשתי מדינות, אין שום היגיון בהוצאת מכרז לבנייה בהתנחלות מבודדת, עמוק בשטחים, אשר בשום הסדר לא תישאר בריבונות ישראלית".

גורמים במערכת הביטחון מסרו בתגובה: "מדובר במכרז שהוא עוד שלב בתהליך הבנייה לתושבי שכונת האולפנה במסגרת הסיכום שהושג מול המתיישבים. לא מדובר באישורים חדשים לבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully