וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ידרוש לאסור השבתת נמלי התעופה והים?

לפי דיווח ב"לילה כלכלי" בערוץ 10, חוק ההסדרים החדש יכלול סעיף שיאסור גם שביתה בחברת החשמל. כדי לפתור סכסוכים ייאלצו המבקשים לעבור בוררות, מלבד במקרים כמו הלנת שכר

צילום: עומר מירון, עריכה: יבגני גרצנשטיין

ניסיון לצמצם את כוחם של ועדי העובדים: שר האוצר, יאיר לפיד, צפוי להכניס לחוק ההסדרים איסור על השבתת נמלי הים, נמל התעופה בן גוריון וחברת החשמל, כך דווח אמש (חמישי) בתכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10. הסעיף שהוכנס לחוברת השלישית של חוק ההסדרים יקשה על השבתה של המקומות הללו, המכונים לפי חוק "שירותים חיוניים".

לפי הדיווח בערוץ 10, כדי להגיע לפתרון סכסוכים באותם גופים, ייאלצו המבקשים לשבות לעבור להליך שנקרא "בוררות חובה", במסגרתו שופט או עורך דין בכיר ידון בתביעות שכרם. לבורר תהיה אפשרות להחליט אם לאנשי ההסתדרות מגיעה תוספת שכר או לא. עם זאת, במקרים של הלנת שכר או חוסר טיפול מתמשך בעובדים, יורשו העובדים לשבות.

כוחו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שמשתמש בנשק השביתה הכללית ושיתוק הנמלים כדי לקדם גם מאבקים אחרים במשק, דוגמת מאבק עובדי הקבלן, צפוי להיחלש בצורה בלתי מבוטלת אם החוק יעבור.

נתב"ג-  חברות התעופה הישראליות שובתות, אפריל 2014. יותם רונן
המבקשים לשבות ייאלצו לעבור הליך בוררות. השביתה בנתב"ג, השבוע/יותם רונן

ביום שני האחרון לאחר יומיים של שיבושים בטיסות בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים, הושג הסכם בין משרד האוצר לחברות התעופה הישראליות, אל-על, ישראייר וארקיע. מהסתדרות העובדים נמסר כי האוצר הסכים לממן 97.5% מהוצאות הביטחון של חברות התעופה, צעד שיאפשר לחברות לקבל תנאי תחרות הוגנים בענף התחבורה. "חבל שנדרשו יומיים של שביתה ופגיעה במאות אלפי אזרחים כדי להגיע לסיכום שניתן היה לקבל כבר ביום שישי", נמסר מההסתדרות.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר לאחר חתימת ההסכם כי "בסופו של המשבר, הממשלה התעשתה והבינה שדרישת העובדים לאפשר לחברות לשרוד ולקבל תנאי תחרות הוגנים מהווה אינטרס לאומי. חבל שנדרשנו להגיע לשביתה ולהפגנות והכנסה של אלפי משפחות לחרדה כדי להגיע לסיכום שיכולנו להגיע אליו במשא ומתן ענייני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חוק ההסדרים: לימודי ליבה וקידום הפרטות

משרד האוצר הניח ביום שלישי האחרון טיוטה ראשונה של חוק ההסדרים לשנים 2013- 2014, וטביעות אצבעותיו של שר האוצר החדש ניכרות בה היטב. בין הסעיפים המוצעים: על שני בני הזוג לעבוד כדי לקבל הנחה בארנונה, לימודי ליבה כתנאי לתקצוב מוסדות חינוך, העלאת הגבייה ממסים וקידום הפרטות. עם זאת, יישום חוק הדיור הציבורי, שמופיע דרך קבע בחוק ההסדרים, נעדר מהטיוטה שהופצה, ולא ברור אם יצורף לחוק בהמשך. העלאת גיל הפנסיה לא מופיעה אף היא, אך לא מן הנמנע שתצורף בגרסה מתקדמת יותר של החוק.

חוק ההסדרים הוא קובץ של עשרות חוקים שונים המכילים רפורמות תקציביות ומבניות במשק, העוברות יחד כחוק אחד, במקביל להעברת התקציב. ברמה הרעיונית, מטרת החוק הייתה לאפשר העברת רפורמות הכרחיות הדרושות ליישום התקציב. עם זאת, במהלך השנים הלך החוק ותפח, ונוספו לו אלפי סעיפים שאינם רלוונטיים כלל לעניין תקציב המדינה. הטיוטה שהגיש לפיד הפעם נחשבת "רזה" והכרחית באופן יחסי, ואם לא יתווספו לה סעיפים נוספים בטרם תאושר בכנסת, ייחשב הדבר להפתעה של ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully