וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: סגנו של לפיד מיקי לוי כינה את החרדים "טפילים"

24.4.2013 / 10:01

סגן שר האוצר אמר את הדברים בראיון ברדיו קול ברמה - ונאלץ להתנצל מיד אחר כך. ח"כ אלי ישי תקף: "מדאיג שבישראל בשנת 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה בשנת 1942"

יח"צ - חד פעמי

(סגן שר האוצר מיקי לוי בראיון ברדיו "קול ברמה")

סגן שר האוצר, מיקי לוי כינה הבוקר (רביעי) בראיון את החרדים "טפילים". בראיון ברדיו "קול ברמה" אמר לוי כי על החרדים "לשאת בנטל יחד, להשתלב בשוק העבודה. אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי". זמן קצר אחר כך אמר לוי: "אני מתנצל על המילה, אני רק אומר שאי אפשר לחיות על כתפי משלם המיסים הישראלי העובד, של אלה שמשלמים מסים, של אלה שהולכים לצבא, של אלה שמשרתים את המדינה. אתם אזרחים שווי זכויות אז בואו תהיו שווי חובות".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) התייחס הבוקר (רביעי) להתבטאויותיו לוי, וכל לאמירותיו של שר האוצר יאיר לפיד שהתנצח עם חברי כנסת חרדים בכנסת. "מדאיג שבישראל בשנת 2013 נאמרים דברים כמו בגרמניה בשנת 1942", אמר ישי.

"אם אמירות דומות כמו שאמר סגן השר היו נאמרות במדינה אחרת ע"י חבר פרלמנט אירופאי על הקהילה היהודית, הייתה הארץ מזדעזעת ובצדק. לצערי, התנהלותו של שר האוצר ויו"ר יש עתיד, נותנת לגיטימציה ומעודדת המשך הפגיעה בציבור החרדי - פגיעה שידוע כיצד מתחילה אך לא כיצד תסתיים. במקומות אחרים בעולם קוראים להתנהלות ולהתנהגות הזו אנטישמיות", אמר ישי.

מיקי לוי סגן שר האוצר נואם במליאת הכנסת, אפריל 2013. טלי מאייר
"אי אפשר להיות טפילים על הציבור הישראלי", סגן שר האוצר לוי/טלי מאייר

דבריו של לוי מוסיפים למתיחות בין החרדים לראשי "יש עתיד", שהתגברה כששר האוצר, יאיר לפיד הדף ביום שני את הביקורת שהטיחו בו חברי סיעת יהדות התורה. "אני משתתף בצערו של מר פרוש על זה שאתם לא בקואליציה ועוברים עליכם ימים לא פשוטים", פנה לפיד לחברי הכנסת החרדים. "נחתתם מהמאדים? אתם לא הייתם שותפים לממשלה שיצרה פה את הגירעון? הגירעון הזה רשום על שמכם, אני רק צריך לפתור את הגירעון שאתם יצרתם, ואתם לא הייתם החברים הכי זולים בקואליציה".

באותו מעמד אמר לפיד לח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה): "היה לך העוז לבוא ולומר שהדבר החשוב הוא הנושא הביטחוני. אתה מודאג מהירידה באחוזי הגיוס? אל תטריד את עצמך, הממשלה הזו תדאג לזה שיהיו הרבה מתגייסים חדשים מתוך החצר האחורית שלך. אני לא שואל אותך על מה לדבר, אני לא מקבל מכבודו הוראות. בגלל זה אתה לא יושב בוועדת הכספים, כי נמאס לנו לקבל ממך הוראות".

הביטוי המעשי לעמדתו של לפיד כלפי הציבור החרדי הופיע אתמול בטיוטת חוק ההסדרים, שחלקים ממנה פורסמו אמש בערוץ 10. בין סעיפיו הרבים של החוק, המתפרשים על פני 150 עמודים, ישנה דרישה להפחית במחצית את המימון למוסדות חרדיים שאינם מוכרים על ידי המדינה ואינם מלמדים את לימודי הליבה. על פי טיוטת החוק, המוסדות שיהיו זכאים לסבסוד יחויבו ללמד לפחות 55% מלימודי הליבה ולהשתתף בבחינות המיצ"ב.

יאיר לפיד מודיע על הקיצוץ בתקציב 22 באפריל 2013. יואב דודקביץ'
"נמאס לנו לקבל ממך הוראות", אמר לפיד לח"כ החרדי פרוש/יואב דודקביץ'

הפרסום מתוך טיוטת חוק ההסדרים הגיע לאחר שלפיד פרש את משנתו הכלכלית והציג את עיקרי הצעדים שיובילו, לדבריו, למחיקת הגירעון התקציבי ולשיפור חיי האזרחים – ובראשם מעמד הביניים – במדינת ישראל. בדברים שנשא בכנס השנתי השישי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס לפיד לתכנית הקיצוצים שהציג השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, ואמר: "מה שאתם רואים, זה לא רק גזירות ומסים, ולא רק העברה של תקציבים מהביטחון לדיור, או מהישיבות לרווחה. מה שאתם רואים – וככל שיעבור הזמן זה יהיה ברור יותר ויותר – היא דרך. מה שאתם רואים, היא דרך נחושה, ברורה, שיש לה כיוון אחד ושיש לה מטרה אחת: לשים במרכז הכלכלה הישראלית את האדם העובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully