וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלטה פוליטית? פלסטינים לא ישתתפו בטקס זיכרון

יהושע בריינר

12.4.2013 / 0:00

תנועת לוחמים לשלום פנתה לפרקליטות בדרישה לאפשר ל-109 פלסטינים מהגדה המערבית להשתתף בטקס בתל אביב: "הצבא חורג מסמכויותיו". מתאם הפעולות בשטחים: אושרה כניסה סמלית

החלטה פוליטית של גורמים צבאיים? תנועת "לוחמים לשלום" פנתה אתמול (חמישי) לפרקליטות המדינה בדרישה לנמק מדוע לא יותר ל-109 פלסטינים מהגדה המערבית להיכנס לישראל על מנת להשתתף בטקס השנתי של הארגון בו נוטלות חלק משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות. בטקס, שמדי שנה מעורר מחלוקת קשה, אמורים להשתתף פלסטינים שאיבדו את קרוביהם בעימותים עם צה"ל ואולם המינהל האזרחי הודיע לארגון כי לא יאשר את כניסתם של משתתפי האירוע הפלסטינים שיתקיים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות איבה בתל אביב. מאוחר יותר נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים כי לאחר בחינה הוחלט לאשר "כניסה סמלית" של חלק מהמשתתפים.

מוטי פוגל בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, אפריל 2011. אורי לנץ
מוטי פוגל, אחיו של אודי פוגל שנרצח באיתמר, בטקס ב-2011/אורי לנץ

הבוקר פנתה התנועה בדרישה לנמק את ההחלטה לפני שיעתרו לבג"ץ. בארגון טוענים כי באופן לא רשמי נומקה סיבת הסירוב כפוליטית, אם כי העניין לא נאמר להם באופן מפורש. "אנו קובלים על השיקולים הלא עניינים של הצבא בקבלת ההחלטות לגבי מתן אישורי כניסה לישראל", אמרו הערב בארגון, "הצבא אמון לתת אישורים בהתאם לשיקולים ביטחוניים ומנהלתיים בלבד ובמקרה הזה חורג הצבא מסמכויותיו ופועל לפי שיקולים זרים הקשורים במניעה של חופש הביטוי. זוהי התערבות לא ראויה של הצבא בחברה אזרחית ובמרחב הציבורי הדמוקרטי בישראל". עוד אמרו כי יש חשיבות רבה ל"טקס בתהליך הפיוס בין העמים במיוחד בתקופה זו הכה מתוחה ונפיצה", והדגישו את החשיבות הרבה "שבנוכחות הפלסטינים בטקס, בפרט בני המשפחות השכולות, אשר בעצם הגעתם והשתתפותם מכירים גם בשכול הישראלי ונושאים בכך מסר חשוב מאין כמוהו לבני עמם".

הטקס מתקיים מדי שנה, זו השנה השמינית, ומעורר כאמור מחלוקת ציבורית. גם מספר חברי כנסת פנו לשר הביטחון בדרישה לנמק מדוע נאסרה כניסתם של הפלסטינים לישראל. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר בתגובה כי לאחר בחינת הבקשה הוחלט לאשר כניסה סמלית ומוגבלת של המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully