וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לה 7 שבועות: מי ב"ועדת פרי" לשוויון בנטל?

"ועדת פרי" תגבש הצעת חוק בנושא השירות הצבאי והאזרחי. לפי המתווה המסתמן, מ-2015 יקוצר השירות בצה"ל לשנתיים. תלמיד ישיבה שהצבא לא מעוניין לגייסו, יחויב בשירות אזרחי

שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי (יש עתיד), יעמוד בראש ועדת שרים שתפקידה להציג הצעת חוק בנושא השוויון בנטל - כך צפויה לאשר הממשלה בישיבתה השבועית ביום ראשון. בהתאם להסכמים הקואליציוניים, הוועדה שתהיה אחראית על החוק תכלול שרים מכל המפלגות. ב"וועדת פרי" – ששמה הרשמי והמלא הוא "ועדת השרים לשילוב חרדים ובני מיעוטים בשירות צבאי ואזרחי לצורך שילובם בשוק העבודה וליצירת שוויון בנטל" – יהיו חברים גם שר הביטחון משה יעלון, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, ושר נוסף מישראל ביתנו - ככל הנראה שר החקלאות יאיר שמיר.

גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
חרדים מתגייסים לשירות לאומי/טלי מאייר

בהתאם לנספח "המתווה המשותף" שעליו חתמו הליכוד וישראל ביתנו עם מפלגות יש עתיד והבית היהודי עם הקמת הממשלה, לצוות השרים יוקצו שבעה שבועות לנסח הצעת חוק ממשלתית לצורך חקיקת חוק השוויון בנטל. בתום התקופה תניח הממשלה את הצעת החוק על שולחן הכנסת לקריאה ראשונה, ועם קבלתו של החוק לספר החוקים תשמש הוועדה גם כוועדת מעקב אחר ביצועו ויישומו של החוק. הוועדה תהיה מוסמכת להכניס תיקונים לחוק במידת הצורך.

על פי "המתווה המשותף" לשוויון בנטל, החל משנת 2015 יקוצר שירות החובה בצה"ל בהדרגה עד לשנתיים. צה"ל יגדיר יחידות ותפקידים שבהם השירות יהיה ארוך יותר. המשרתים בשירות ארוך מהמינימום יזכו לתגמול כספי ולמענק למימון לימודים אקדמיים. באשר למשרתי המילואים, בהסכם עם יש עתיד והבית היהודי נכתב כי "יעוצב מודל מילואים חדש במסגרתו ייקבע מי ישרת במילואים, מהם תנאי הגיל ומשך השירות השנתי ומהו הגמול החומרי הראוי למשרתי המילואים".

נפתלי בנט ויאיר לפיד במליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
ההסכמים המוקדמים בין הליכוד-ביתנו, יש עתיד והבית היהודי יהוו בסיס להצעת החוק/מור שאולי

עוד הסכימו שלוש המפלגות כי "בגיל 17 יתייצב כל מלש"ב (מיועד לשירות ביטחוני, ע.נ) לבדיקה ושיבוץ. גיל חובת השירות יהיה 18. מלש"ב שתוענק לו דחיית שירות מגיל 18 יחויב להתייצב מדי שנה לאישור המשך דחיית שירותו, וייקבע אופי שירותו בגיל 21. מלש"ב חרדי הלומד בישיבה יקבל דיחוי כפי שייקבע בתקנות". ההסכמות שאותן עיגנו הסיעות בהסכמים הקואליציוניים אף קובעות כי מספר החרדים המשרתים ביחידות קרביות יגדל ל-1,600.

בהסכמים המוקדמים בין שלוש הסיעות, שיהוו בסיס להצעת החוק לשוויון בנטל, נקבע גם כי כל תלמיד ישיבה שצה"ל יחליט כי אינו מעוניין בשירותיו ישרת שירות אזרחי, וכי תקום רשות לאומית לשירות אזרחי שתפעל תחת שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט. הסיעות הסכימו כי רוב המשרתים בשירות הלאומי ישרתו שירות בעל אופי ביטחוני – במשטרה, במד"א, במכבי האש, בפיקוד העורף ובזק"א. 1,800 תלמידים מכל שנתון יוכרו כ"מתמידים" ויקבלו פטור משירות צבאי בתמורה להתחייבות ללמוד עד גיל 26. אותם תלמידים יקבלו מלגה מוגדלת. עוד נקבע ב"מתווה המשותף" כי "יוגברו מנגנוני האכיפה והבקרה לאיתור משתמטים, אשר זכו לפטור ואינם לומדים בפועל. יוטלו סנקציות כלכליות אישיות על המשתמטים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully