וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי שמאל לח"כ קלדרון: אל תשתתפי בכנס "ימני"

יהושע בריינר

31.3.2013 / 19:44

חברת הכנסת מ"יש עתיד" נאלצה להתמודד עם פניות שהגדירו את מארגני "כנס רמלה" כ"קיצונים שמשווים הומואים ולסביות לפרות וחמורים". תנועת קוממיות: "תמוה שדווקא הם מדירים"

ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) נאלצה להתמודד בימים האחרונים עם לחץ כבד מצד פעילי שמאל, בשל כוונתה להשתתף מחרתיים (שלישי) ב"כנס רמלה" שיעסוק בנושא "משפט ציבורי במדינה יהודית". זאת מכיוון שאת האירוע מארגנת תנועת הימין "קוממיות" והגרעין התורני ברמלה. הכנס, המתקיים זו השנה השישית, עוסק בעיקר בסוגיות הנוגעות לזהותה היהודית של המדינה, וצפויים להשתתף בו אנשי ציבור ואקדמיה, רבנים ועוד.

בימים האחרונים פנו אל קלדרון גולשים בפייסבוק, ודרשו ממנה לבטל את השתתפותה בגלל עמדות שהביעה בעבר תנועת "קוממיות". כך למשל, חברי פרויקט "61" טענו ברשת החברתית כי אנשי התנועה ארגנו את "מצעד הבהמות" שכלל תהלוכת חיות במקביל למצעד הגאווה בירושלים. כמו כן, הוזכרו עמדות שהביעו "רבני התנועה", הרב דוד חי הכהן מבת ים, הרב דב ליאור מחברון והרב זלמן מלמד מבית אל, שצפויים להשתתף בכנס, ובהם תמיכה בסירוב פקודה ואיסור להעסיק ערבים ולהשכיר להם דירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דרכם אינה דרכי". קלדרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו חושבים שאין דבר חשוב יותר מהידברות ויש בישראל אינספור במות מכובדות שעליהן אפשר לקיים דיאלוג כזה. ואולם לצערנו, הבמה של 'קוממיות' איננה אחת מהן", כתבו יוזמי המחאה בפייסבוק. "אסור לשתף פעולה עם ארגון אלים וקיצוני שמשווה הומואים ולסביות לפרות ולחמורים, שקורא לא להשכיר דירות לאזרחים ערבים ושרבניו תומכים ברב כהנא ובברוך גולדשטיין. אנחנו סומכים על ח"כ קלדרון שתעשה את הבחירה הנכונה, שגם עולה בקנה אחד עם העולם הערכי שלה ושל מצביעיה".

בעקבות לחץ הגולשים כתבה קלדרון בעמוד הפייסבוק שלה כי היא נוטה שוקלת לבטל את השתתפותה: "הבנתי שכנס רמלה הוא כנס של תנועת קוממיות. לבושתי לא הכרתי את התנועה. דרכם אינה דרכי. אדבר עם אנשי הכנס ואחליט אם לבטל את השתתפותי". לבסוף החליטה קלדרון להשתתף בכנס, שאליו צפויים להגיע גם השר נפתלי בנט, ח"כ משה גפני, ח"כ אלעזר שטרן והשופטת בדימוס דליה דורנר. ח"כ איתן כבל (העבודה), שהוזמן גם הוא לכנס, הודיע כי לא ישתף בו, לאחר שלחצים דומים הופנו כלפיו.

מתנועת קוממיות נמסר כי "כנס רמלה ימשיך להיות במה ראויה לכלל הדעות במדינת ישראל, לליבון סוגיות מרכזיות בחברה הישראלית מתוך שיח הדדי בין הגישות השונות. הכנס מקפיד לכבד ולתת מקום לגוונים השונים במדינת ישראל. תמוה הוא שדווקא ארגונים אשר חופש הביטוי הוא נר לרגלם פוסלים את הערך הזה, מדירים ומחרימים שיח אינטלקטואלי ואף מבצעים דה-לגיטימציה נגד נבחרי ציבור תוך ניסיון לסתום את פיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully