וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום הבכורה הוויראלי: "אלוהי אבותינו ואמהותינו"

שלושה ימים אחרי שנישא במליאת הכנסת, זכה כבר נאומה של הח"כית הטרייה רות קלדרון מ"יש עתיד" לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב, והוכתר בפייסבוק כ"מעורר השראה". צפו בנאום המלא

צילום: ערוץ הכנסת

שורה ארוכה של ח"כים נשאו השבוע את נאום הבכורה שלהם בכנסת - יאיר לפיד, למשל, הצליח לתפוס כותרות כשתקף את החרדים, ויום אחריו ניצל נפתלי בנט את נאומו כדי לנסות לקרב אותם. אך ברטרוספקטיבה של כמה ימים, מתברר שהיה דווקא נאום אחר, פחות צפוי, שהצליח לתפוס יותר מכולם את העין הציבורית: נאומה של רות קלדרון, עוד אחת מ-19 הח"כים הטריים של "יש עתיד". הוא לא זכה ליותר מדי תשומת לב באותו רגע, אך שלושה ימים לאחר מכן, מתברר שהוא זכה כבר לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב, והוא משותף לאורכן ולרוחבן של הרשתות החברתיות, בצירוף סופרלטיבים כגון "מעורר השראה", "מרגש", "מרתק" ו"מפעים". תודו שלא הייתם מצפים לשמוע מילים כאלה על נאום במליאת הכנסת.

קלדרון - חוקרת תלמוד ומייסדת מכללת עלמא העוסקת בדת מנקודת מבט חילונית - הקדישה את עיקר נאומה למקורות, ואף שילבה בו קטע בארמית - וזכתה כך בכותרת גם באתר החרדי "כיכר השבת". היא סיימה אותו במעין תפילה: "יהי רצון מלפניך, ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו ואמהותינו, שאצא מהבית הזה כפי שנכנסתי אליו, שלמה עם עצמי, ועם הבריות. מי יתן שמעשיי יהיו לטובת כל תושבי מדינת ישראל, ושאפעל לתקן את החברה אשר שלחה אותי למעון זה, ולהשכין שלום צודק בינינו ועם שכנינו. מי ייתן ותמיד אזכור שאני שליחת ציבור, ועלי להקפיד על ניקיון כפיים ולב. מי יתן ואצליח ונצליח בכל מעשי ידינו. אני מוסיפה ברכה קטנה לסיעה שלי, יש עתיד. שנשמור על התרבות המיוחדת של אחווה ושיתוף, שנישאר מאוחדים, שנישאר במליאה, ושנזכה לממש את החלום ולשנות לטוב”.

"לפעמים משתלם לצפות בערוץ 99", כתב ביום שלישי אחד הגולשים בפייסבוק. "גם הדרמה עם האסיר איקס - וגם נאום בכורה פשוט מצוין של ח"כ רות קלדרון. היא הצליחה להפוך את הגמרא לדבר סקסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully