וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משעל מעוניין להחליף את אבו מאזן בראשות אש"ף"

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, שצפוי לסיים בקרוב את תפקידו, מעוניין לעמוד בראש הארגון המייצג של הפלסטינים. "מדינות ערב תומכות"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, מעוניין לעמוד בראש הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) בשנים הקרובות – כך דיווח אמש (שני) העיתון "אל-קודס אל-ערבי". העיתון ציטט מקורות פלסטינים יודעי דבר שמסרו כי מדיניות ערב, בהן קטאר וירדן, תומכות במהלך. על פי הדיווח, נבחנת גם האפשרות שמשעל ימונה לעמוד בראש הוועד הפועל של אש"ף – תפקיד בו מחזיק יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

חאלד משעל ואבו מאזן בקהיר. דצמבר 2011. AP
חמאס תשתלט על אש"ף? משעל ואבו מאזן/AP

המקורות הפלסטיניים העריכו כי אם יתקיימו בחירות למועצה הלאומית הפלסטינית ומבנה אש"ף ישתנה, כפי שהוסכם בהסכם הפיוס בין פתח לחמאס בקהיר, הפלגים הפלסטינים יפנו את גבם לפתח. אם חמאס תיכנס לאש"ף, המשמעות היא בין היתר כי תיקח חלק במשא ומתן מול ישראל.

אמש נפגש משעל עם עבדאללה מלך ירדן בעמאן ודן עמו בשורה של נושאים ובראשם מאמצי הפיוס הפנים-פלסטיניים. כלי תקשורת בירדן דיווחו כי עבדאללה אמר שהפיוס מהווה את הבסיס לאחדות העם הפלסטיני ודרך מרכזית שבאמצעותה ישיג את זכויותיו. גורמים ירדנים מסרו עוד כי עבדאללה אמר שהחלטת האו"ם לשדרג את מעמד הרשות הפלסטינית הוא צעד חשוב בדרך להשבת הזכויות לעם הפלסטיני, ובראשן הקמת מדינה פלסטינית עצמאית. משעל, מצדו, הודה למלך עבדאללה על המאמצים שהוא משקיע למען הסוגיה הפלסטינית ועל הסיוע שהעניק לתושבי רצועת עזה.

"אנו נחושים לעשות הכל על מנת להביא לאחדות לאומית", הוסיף משעל. עוד אמר כי הוא דוחה מכל וכל את הרעיונות של "מולדת חלופית", דהיינו, שירדן היא למעשה פלסטין. כמו כן, השניים דנו בפגישה בסוגיה הפלסטינית ובעתידה בצל הבחירות בישראל ובארצות הברית.

לאחרונה גברו הדיווחים לפיהם משעל יסיים בקרוב את תפקידו כראש הלשכה המדינית של חמאס. בחודש שעבר דווח כי מועצת השורא של ארגון חמאס תתכנס בדוחה שבקטאר ותבחר את ראש הלשכה המדינית החדש של הארגון, במקום חאלד משעל שהודיע על פרישתו. גורמים פלסטינים המוגדרים מהימנים אמרו לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי לפי ההערכות, סגנו הנוכחי של משעל - מוסא אבו מרזוק - צפוי לזכות בתפקיד, "זאת לאחר שהמועמד השני, ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הניה, הסיר את מועמדותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully