וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים יוצאים לקרב: נתנגד לגיוס, יהיה עימות קשה

28.1.2013 / 8:40

בכנס סיכום קמפיין במודיעין עילית הזהיר סגן השר ליצמן: "אל תתפלאו מבחירות בקרוב". מאיר פרוש: "אוי לה למדינה שמאמיניה מתעמתים עם ראשיה. יהיה עימות עם מקדשי שם שמיים"

לאור תוצאות הבחירות בהם רשמה מפלגתו של יאיר לפיד הישג משמעותי ואחרי שיו"ר המפלגה הצהיר שלא יתפשר בכל הנוגע לחוק לשוויון בנטל, השיבו נציגי מפלגת יהדות התורה אש משלהם. בכנס סיכום בחירות שהתקיים אמש (ראשון) במודיעין עילית הצהירו חבר הכנסת לשעבר מאיר פרוש וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן שהמפלגה החרדית לא תסכים לשום פשרה בנושא.

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן  מבקרים במבצע חיסונים נגד שפעת    החזירים באיכילוב נובמבר 2009. יותם רונן
ליצמן עם נתניהו, בימים טובים יותר/יותם רונן

בדבריו אמר פרוש, שצפוי לשוב למשכן עם תחילת כהונתה של הכנסת ה-19, כי חקיקה שתפגע בבחורי הישיבה תוביל להתנגשות. "צריכים לדעת שיהיה פה עימות קשה בין מאות אלפים שמוכנים לקדש שם שמיים", הזהיר. "אני לא מציע לאף מדינה להתעמת עם מאות אלפים שמאמינים בה' ובתורתו. אני שוב חוזר: אין לנו עניין להתעמת. אנחנו יודעים גם שהם לא מבינים בדיוק את העניין – מה אנחנו רוצים ולמה אנחנו קשורים בתורה. אבל צריך לומר להם ברור: אם תובילו אותנו לעימות, אם חלילה תרצו לנתק אותנו מהתורה, אוי לה למדינה שמאות אלפי מאמינים מתעמתים עם ראשי המדינה".

"עברנו את פרעה, את מרצ ואת טומי – נעבור גם את יאיר לפיד"

אחריו עלה סגן השר ליצמן, שהבהיר כי "יהדות התורה תעמוד על העקרונות ולא תתפשר. לא יהיה מצב שמי שירצה ללמוד ולא יתנו לו ללמוד, אנו לא נסכים לא למתווה יעלון ולא לשום פשרות, נעשה הכול בהתייעצות עם גדולי התורה. אנו ככל הנראה נגן על האינטרסים שלנו מבחוץ, אל תתפלאו לשמוע אם בקרוב נלך עוד פעם לבחירות".

לאור הדברים אמר העיתונאי החרדי מנחם קוליץ: "לראשונה צמחה יהדות התורה לשבעה מנדטים בזכות כלל הציבור שהצביע עבור המפלגה, כולל אלו שמתגייסים לצבא ומשתלבים בשוק העבודה. בהצבעה הזו אמרו כולם – ולא רק בחורי הישיבה – שהם רוצים שבני התורה ימשיכו ללמוד בישיבות כי אין מי שיגן על עם ישראל ללא לומדי התורה. עם המסר הזה אנחנו באים ללפיד ואומרים לו שאם הוא לא יירד מהעץ, הוא ימצא את עצמו מחוץ לקואליציה".

לדברי קוליץ, במקרה שהממשלה תנסה להעביר חוק לגיוס החרדים, "תהיה התנתקות מהמדינה, והתהליך שהחל בשילוב חרדים צה"ל ובשוק העבודה ייסוג. מטרתו של לפיד לא תושג, אלא ההיפך יקרה, והציבור החרדי יחזור להסתגר בתוך עצמו. פעם אחת ולתמיד נראה שלא ניתן לכפות על הציבור החרדי את המדיניות של המפלגות האנטי-דתיות, ואם עברנו את פרעה, את מרצ עם שלומית אלוני ואת טומי לפיד נעבור – נעבור גם את יאיר לפיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully