וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הרחיק אשת אקדמיה ממפגש עם מרקל בשל דעותיה

טל שלו

5.12.2012 / 17:53

גורם בפמליית ראש הממשלה אישר כי השתתפות פרופ' רבקה פלדחי בישיבה בברלין בוטלה, והסביר כי "היא חתמה על עצומה שתמכה בסרבנים". פלדחי: "מדיניות שמתאימה למשטרים חשוכים"

לשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקשה לבטל את השתתפותה של פרופסור רבקה פלדחי מאוניברסיטת תל אביב במפגש אנשי אקדמיה ישראלים וגרמנים בברלין, בשל עמדותיה הפוליטיות. גורם בפמליית נתניהו, העושה כעת את דרכה מפראג לברלין, אישר היום (רביעי) כי ראש הממשלה ביקש לבטל את השתתפותה של פרופסור פלדחי במפגש שצפוי להתקיים מחר במסגרת ישיבת הממשלה המשותפת לשרי ישראל וגרמניה וראשי המדינות. לטענתו, הסיבה לביטול היא ש"החוקרת חתמה בשנת 2008 על עצומה שתמכה בחיילים המסרבים לבצע פעילות מבצעית". לדברי הגורם, "ראש הממשלה לא מוכן שבפגישה רשמית בה הוא מייצג את מדינת ישראל תשב ישראלית שפוגעת בשמם של טייסי וחיילי צה"ל, שעושים הכל כדי להימנע מפגיעה באזרחים בזמן שהם פועלים נגד מי שעושה הכל כדי לפגוע באזרחים".

נתניהו: "לא להתרשם ממחיאות כפיים באו"ם". עומר מירון, גדעון צנטנר
"ראש הממשלה לא מוכן שבפגישה רשמית בה הוא מייצג את מדינת ישראל תשב ישראלית שפוגעת בשמם של טייסי וחיילי צה"ל", אמר גורם בפמליית נתניהו/גדעון צנטנר, עומר מירון

פלדחי, פרופסור להיסטוריה של המדעים והרעיונות המשמשת כראש מרכז מינרווה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב, מתחה בשנים האחרונות ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה בהשכלה הגבוהה, והתנגדה לכוונה לסגור את המחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון בנגב ולהכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. מוקדם יותר היום דווח ב"הארץ" כי הבוקר קיבלה פרופסור פלדחי שיחת טלפון משגרירות ישראל בברלין, בה נמסר לה כי בוטלה השתתפותה באירוע מדעי משותף שצפוי להיערך מחר במסגרת ישיבת הממשלה החגיגית המשותפת לישראל וגרמניה, עקב התנגדותו של היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור.

פלדחי: "אני ציונית לא פחות מראש הממשלה"

פרופסור פלדחי הגיבה בזעם לטענות לשכת ראש הממשלה. "אני מתקוממת נגד זה בכל מאודי, אני רואה את עצמי ציונית ופטריוטיות לא פחות מראש הממשלה נתניהו והאלוף במילואים עמידרור", אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות. "שירתתי בצה"ל, הדודים שלי נהרגו במלחמת השחרור. אני לא מוכנה שיטילו ספק בציוניות שלי. נדהמתי מהעובדה שהמועצה לביטחון לאומי עוסקת באישור ופסילה של אנשים על בסיס העמדות שלהם". פלדחי הדגישה כי "אין שום קשר בין העמדות שלי לבין העובדה שזכיתי בתחרות גרמנית של מרכז מינרווה (המרכז האקדמי בראשו עומדת פרופסור פלדחי הממומן על ידי קרנות של ממשלת גרמניה, ט.ש) והפעילות שלנו ראויה להיות מוצגת מחר בפורום הזה". לדבריה, "ההתנהגות השלטונית הזו פוגעת בפעילות אקדמית ובמיוחד בתדמית של ישראל. זו מדיניות שמתאימה למשטרים חשוכים ולא לדמוקרטיה. יש כאן שימוש בשיטות של איומים והפחדה ובמקרה הזה - זה לא יועיל".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, גינתה בחריפות את על הטלת הווטו על השתתפותה של פרופסור פלדחי במפגש עם מרקל. "רוח רעה של מקארתיזם מנשבת מממשלת ישראל, שמבאישה את ריחה של ישראל בעולם הדמוקרטי כולו כמדינה חשוכה, שפוגעת בחופש האקדמי ומצנזרת את אזרחיה", אמרה גלאון. "פרופסור פלדחי משמיעה ביקורת שמרצ ואזרחים ואזרחיות רבים שותפים לה. עכשיו יש לנו ביקורת נוספת על כך שנתניהו הופך מיום ליום דומה יותר לשותפו ליברמן. מדהים שבמקום לבלום את הסכנה הזו לדמוקרטיה מטעם הליכוד ביתנו - יחימוביץ?, לפיד ולבני נותנים לה לגיטימציה בכך שהם לא שוללים הקמת ממשלה עם ליברמן וביבי מנהיגיה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully