וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער בקדימה: בר-און כינה את חסון "חמור טרויאני"

פנחס וולף

16.8.2012 / 17:47

ח"כ רוני בר-און יצא להגנתו של השר להגנת העורף הנכנס אחרי שח"כ חסון כינה אותו "סוס טרויאני" בשל חבירתו לממשלת נתניהו. "דיכטר הוא איש עתיר זכויות", הבהיר בר-און

באדיבות ערוץ הכנסת

מה שלא הצליח לעשות ראש הממשלה נתניהו לקדימה, הצליח לעשות מינויו של אבי דיכטר לתפקיד השר להגנת העורף. לפני יומיים כינה ח"כ יואל חסון (קדימה) את דיכטר "סוס טרויאני", והיום (חמישי) התגייס לעזרת דיכטר לא אחר מאשר חברו לסיעה לשעבר, וחבר לסיעה בהווה של חסון. "חבר הכנסת לשעבר דיכטר הוא איש עתיר זכויות", אמר ח"כ רוני בר-און בנאומו במליאת הכנסת, בזמן הדיון על השבעת דיכטר לתפקיד. "הוא תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל. שמעתי השבוע חצוף אחד קורא לו: 'סוס טרויאני'. החצוף הזה שקרא לו 'סוס טרויאני', בעיניי הוא לא יותר מחמור טרויאני".

יצוין כי בר-און מונה לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לאחר שדיכטר ויתר בשבילו על התפקיד בעת שקדימה נכנסה לממשלה. חסון מסר לאחר האירוע כי "הדברים לא ראויים לתגובה".

"אני קורא לממשלה הזאת ממשלת ההפתעות: אחת לשבועיים אנחנו מופתעים שיש שרים חדשים, סגני שרים חדשים, חברי כנסת חדשים. ראש הממשלה מתעסק בכיס של כולנו", אמר חסון בנאומו בכנסת. "נתניהו יודע שאם הוא מטיל גזירות על הציבור הוא צריך זמן, שכדי להאריך אותו הוא מתחיל לקנות חברי כנסת, לצ'פר אותם", המשיך חסון.

אבי דיכטר מושבע לשר להגנת העורף, כנסת, ירושלים. עומר מירון
ח"כ דיכטר בהשבעתו בכנסת/עומר מירון

"הפעם הוא ניצל חולשה של אדם שרוצה להיות שר. יש כאלה שאם הם נבחרים לכנסת, אך הם לא שרים, הם לא יודעים לממש את היעוד שלהם, הרי הם נולדו שרים. אך אני, כמו אחרים, נבחרתי לכנסת, וכחבר כנסת כדאי שנשרת את הציבור הזה ונקצר את ימיה של ממשלת נתניהו, כי נתניהו הוא ראש ממשלה רע, ראש ממשלה זחוח, ראש ממשלה שעוסק בקומבינות פוליטיות ואני מקווה כי הדבר יהיה בהקדם", טען חסון בנאומו.

יו"ר הקואליציה זאב אלקין (הליכוד) אמר בדיון כי "מה היה קורה אילו חברי השרים וחברי הכנסת היו מגיעים להסכמה בוועדת פלסנר? היה עולה על הדוכן הזה יושב-ראש האופוזיציה דהיום, המשנה לראש הממשלה דאז, השר שאול מופז, והיה אומר: בעת הזאת הכל כך מורכבת למדינת ישראל, המדינה צריכה שר להגנת העורף; ואנחנו, מתוך שורות מפלגת קדימה יכולים להעמיד את המועמד הכי טוב שיכול להיות לתפקיד הזה. וכל הסיעה היתה מגיעה והיתה מצביעה בעד המינוי של השר אבי דיכטר לתפקיד השר להגנת העורף. אתן לכם עצה אחת קטנה. היות שזה היה רק לפי כמה שבועות, אני מציע לכם: אל תעשו מעצמכם בדיחה. תהיו רציניים לרגע, ולפחות תבינו שבהצבעה הזאת אתם האחרונים שיכולה להיות להם זכות לבקר או להצביע נגד, כי רק בגלל דבר אחד – בגלל טעות של יוחנן פלסנר – מי שעמד פה זה ברק ולא מופז".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
דיכטר הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת בתחנת דלק
נתניהו: "לדיכטר מטלה חשובה לתרום לביטחון המדינה"
ח"כ דיכטר יפרוש מהכנסת ויכהן כשר להגנת העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully