וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הגיוס: מתווה יעלון יוצג היום בפני השרים

פנחס וולף

22.7.2012 / 4:27

על רקע פרישת קדימה, יציג היום יעלון בפני הממשלה את יוזמתו לחלופה לחוק טל. הצבעת השרים תיערך בימים הקרובים. יעד המתווה: גיוס 6,000 חרדים ו-5,000 ערבים עד שנת 2016

השר משה יעלון יציג היום (ראשון) את המתווה שיזם לגיוס חרדים וערבים. ההחלטה על מועד הצגת המתווה התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע המחלוקת הקשה בינו לבין ליו"ר קדימה שאול מופז, שהביאה בשבוע שעבר לפרישת האחרון וסיעתו מהקואליציה.

תחילה, הכוונה הייתה להביא את המתווה כ"הצעת מחליטים", כלומר להגישה להצבעת השרים בממשלה, כפי שפורסם בוואלה! חדשות - אלא שבסופו של דבר הוחלט שיעלון רק יציג את המתווה וההצבעה תיערך בנפרד.

משה (בוגי) יעלון ובנימין נתניהו בפתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
ההחלטה על מועד הצגת המתווה התקבלה על ידי ראש הממשלה. יעלון ונתניהו/מגד גוזני

העקרונות של יעלון קובעים כי יינתנו תמריצים לגיוס החל מגיל 18. בין גיל 22 ל- 23 תהיה שנת הכרעה, בה החרדים יצטרכו להחליט אם הם מתגייסים או משרתים בשירות אזרחי, כאשר מגיל 26 יוטלו סנקציות אישיות על המשתמטים מגיוס. עוד קודם לכן יוטלו סנקציות כלכליות על המוסדות בהם ילמדו אותם חרדים שלא יתגייסו. במקביל, הצבא יונחה לפתוח מסלולי גיוס יעודיים לחרדים.

דיכטר: "הפגישה עם יעלון - לא סימן לפילוג"

נוסף על נושא הסנקציות, לפי המתווה יבוצע זיהוי ביומטרי לבחורי הישיבות, כאשר הם יחויבו בכל יום להניח את אצבעם על המכשיר הביומטרי, לצורך מעקב של משרדי הממשלה על נוכחותם בישיבה. במידה ובבדיקה אקראית יימצא תלמיד שאינו נוכח בישיבה ללא סיבה מוצדקת - הדבר ייחשב כעבירה פלילית. שיטה זו נהוגה גם כיום, אולם אמצעי הבדיקה והאכיפה הוכחו כלא יעילים. כמו כן, התכנית של יעלון מתייחסת גם לגיוס ערביי ישראל. על פי המתווה, עד שנת 2016 יתגייסו 6,000 חרדים לשירות צבאי או אזרחי ו- 5,000 ערבים לשירות אזרחי.

יעלון נפגש ביום שישי עם שישה חברי כנסת מקדימה - אבי דיכטר, עתניאל שנלר, ישראל חסון, יעקב אדרי, דורון אביטל ויוליה שמאלוב, במטרה להציג את המתווה לחוק הגיוס שיוצג היום בממשלה. לוואלה! חדשות נודע כי מלבד ששת הח"כים שנפגשו עם יעלון ביקשו להשתתף בפגישה ארבעה ח"כים נוספים, על מנת להסיר את החשד כי נערך גיוס של שבעה חברי כנסת שיוזמים פרישה מקדימה. עם זאת, עצם הפגישה לבדה מהווה אמירה כלפי יו"ר קדימה, מופז.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגנת החרדים בכיכר השבת בירושלים נגד גיוס חרדים, יולי 12. עומר מירון
מגיל 26 יוטלו סנקציות אישיות על המשתמטים. חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס/עומר מירון

גורמים בקדימה העריכו כי פגישתם של ששת חברי הכנסת מקדימה והשר משה יעלון בנושא מתווה חוק הגיוס שהציע - מהווה ניצנים ראשונים של פרישת ח"כים מקדימה, ייתכן שכבר בימים הקרובים. "קדימה לא תישאר, מופז סיים את הקריירה הפוליטית שלו", הם אמרו.

מלשכת דיכטר נמסר אמש כי "נוכח הסירוב לבקשת ח"כים לאפשר את הצגת המתווה בפני הסיעה, והפרישה הפזיזה שבועיים לפני מיצוי התהליך בגיבוש הצעה היסטורית, יזם ח"כ דיכטר מפגש יחד עם עוד חמישה ח"כים מקדימה מול יעלון במטרה ללמוד את המתווה ולנסות להשפיע עליו עד לגיבוש הצעת החוק". לדבריו, "כל ניסיון לצבוע בצבעי פילוג כביכול את הפגישה הוא ניסיון נואל של גורמים המסתתרים מאחורי מסך אנונימיות, ולא בכדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully