וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין אמריקאי: "האם ידה של שרה נתניהו בכל?"

טל שלו

7.6.2012 / 16:01

בכתבה נרחבת על דמותו של ראש הממשלה במגזין "ואניטי פייר" נאמר כי שרה נתניהו נתפסת על ידי הישראלים כ"ליידי מקבת'" הישראלית. רה"מ: "אלה שרואים את ידה בכל טועים"

לא רק ביבי קינג: לאחר שזכה לכתבת השער המובלטת במגזין "טיים" בחודש שעבר, ממשיכה התקשורת האמריקאית לנסות ולפענח את הצלחתו הפוליטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכתבת פרופיל נרחבת המתפרסמת היום (חמישי) במגזין האופנה והתרבות הבינלאומי "ואניטי פייר", מובא תחקיר מקיף, בן תשעה עמודים, של העיתונאי הוותיק דיויד מרגוליק, על ראש הממשלה הישראלי.

תחת הכותרת "פרדוקס נתניהו" מצטרף מרגוליק, שהיה מועמד בעבר לפרס פוליצר, לפרשנים שמנסים לבחון את כוחו חסר התקדים של נתניהו מאז כינון ממשלת האחדות, אך בניגוד לכתבה ב"טיים" - שעסקה בעיקר בצדדים הפוליטיים והמדיניים בהתנהלותו - מרגוליק מתמקד גם בצדדים אחרים בחייו ומקדיש חלק נרחב מהתחקיר להשפעתה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וכן למעורבותו ההולכת וגדלה של נתניהו בשוק התקשורת המקומי, ובפרט קרבתו לבעלי ההון רונלד לאודר ושלדון אדלסון.

נתניהו: "שרה הפכה אותי לפתוח יותר כלפי אנשים"

כתבת הפרופיל נפתחת בתיאור מצעד האורחים שהגיע בנובמבר האחרון לבית ראש הממשלה בירושלים, לשבעה על אביו של נתניהו. "רבים מהאורחים הגיעו בעיקר בשביל שרה נתניהו", קובע מרגוליק, "לא מתוך אהבה וכבוד, אלא מתוך פחד". ואכן, חלק נרחב מהכתבה מוקדש ל "אדם האחרון שביבי רואה מדי לילה", כפי שהגדיר מרגוליק. "מדהים לראות כיצד ישראלים שפויים רואים בה כ'ליידי מקבת' - ששמה ידה בכל פינה של חיי בעלה ועבודתו, ומתעסקת במי הוא שוכר, עם מי הוא נפגש ומה הוא עושה".

מרגוליק התייחס בתחקירו גם לאירועים בהם נקשרה נתניהו בשנים האחרונות, בהם פרשות המטפלת טארה קומרי ועובדת משק הבית ליליאן פרץ, בתוספת עדויות שונות לגבי התנהגותה של נתניהו, הפוגעת - כך לפי הטענות בכתבה - בתפקודו של ראש הממשלה.

"אף אחד לא באמת חושב שהיא קובעת מה יקרה באירן אבל רבים סבורים שהיא מונעת מנתניהו את הרוגע לו זקוק אדם במעמדו", קובע מרגוליק, ומצטט את פרשן מעריב, בן כספית, אחד משורה של עיתונאים בכירים בישראל המצוטטים בכתבה, שמתריע כי רעיית ראש הממשלה "מהווה סכנה איומית וברורה לביטחון הלאומי של מדינת ישראל". נתניהו עצמו, שמתראיין בסוף הכתבה, מגיב בתקיפות להאשמות כלפי רעייתו: "יש כאן אי צדק גדול", הוא אומר על סיקורה בתקשורת הישראלית. "אלה שרואים את ידה בכל טועים. אנשים נדהמים כשהם פוגשים אותה ומגלים שהיא שונה לחלוטין מהצורה בה היא מצטיירת. שרה הפכה אותי לפתוח יותר כלפי אנשים ויצרה את הרוגע והשקט לו אני זקוק", אמר נתניהו למרגוליק.

"מעטים הישראלים שאוהבים אותו, אבל הם התרגלו אליו"

חלק נוסף בכתבה בוחן את צעדי נתניהו בשוק התקשורת הישראלי ובפרט את קרבתו למיליארדר שלדון אדלסון, המחזיק בעיתון "ישראל היום", ורונלד לאודר, מבעלי השליטה בערוץ 10. "נתניהו השתמש בבעלי ברית כמו אדלסון ולאודר כדי לעצב מחדש את התקשורת הישראלית העוינת", כותב מרגוליק, וטוען כי בשנים האחרונות החליף אדלסון את לאודר כנותן החסות העיקרי של נתניהו לאחר שערוץ 10 "הפך לגוף תקשורת עצמאי ונשכני" שביקר את נתניהו, במיוחד על רקע פרשות "ביבי-טורס" והתחקיר על אדלסון ששודרו בערוץ.

בשבועות האחרונים, לאחר שהקואליציה בראשותו טפחה בעקבות הצטרפות קדימה, עסקו בכירי הפרשנים האמריקאים בדמותו וכוחו של נתניהו. מרגוליק, שמעלה כמו קודמיו את השאלה אם נתניהו מסוגל לנצל את הפופולריות להתקדמות בתהליך השלום, מתמקד ב"ספת הפסיכולוג", ובכותרת הכתבה מנסה לפענח סתירות בדמותו של ראש הממשלה. "מעטים הישראלים שאוהבים אותו אבל הם התרגלו אליו. עבור רוב הישראלים נתניהו טוב מספיק ובוודאי עדיף על כל אחד אחר", כותב מרגוליק.

חלקה האחרון של הכתבה המקיפה כולל ראיון עם נתניהו. "אין שני ביבי. יש את אלה שמתחברים אליי, שמאמינים בי, ואת אלה שלא, וכנראה שיש יותר מהקבוצה הראשונה כי אחרת לא הייתי מגיע לאן שהגעתי". בהתייחס לשאלת השאלות, תקיפת מתקני הגרעין האירניים, קובע מרגוליק כי "האיום האירני הפך את ביבי לחסין פוליטית. המנהיג העליון בטהרן סייע ליצור מנהיג כמעט עליון בירושלים", וכן כי התקפה ישראלית באירן היא למעשה האיום הפוליטי היחיד על עתידו של נתניהו. "מה שעשוי להיות הערובה המוצלחת ביותר (יותר מההתנגדות האמריקאית) לכך שתקיפה כזו לא תתרחש". במקביל, ביום ראשון הקרוב צפוי להתפרסם ראיון מקיף ונדיר שערך העיתון הגרמני "הבילד" עם רעיית ראש הממשלה. בבילד כתבו כי "מצאנו אישה אינטליגנטית ורחומה שמקדישה את עצמה לתמיכה בבעלה. היא פסיכולוגית ילדים ובעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית, עובדת עיריית ירושלים, אם לשניים מסורה לקריירה שלה, למשפחתה ולארצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully