וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי יכניס אזרחים זרים לכנסת: "מבחן לפלורליזם"

פנחס וולף

28.5.2012 / 4:00

חבר הכנסת פנה למנכ"ל הכנסת בבקשה לתאם הגעתם של כמאה נתינים זרים לביקור של יום במשכן כדי שהח"כים "יחושו מעט ממה שחווים תושבי שכונות דרום תל אביב אליהן הם פלשו"

ימים ספורים לאחר הפגנת המאות בדרום תל אביב נגד האזרחים הזרים, בה לקחו חלק גם מספר חברי כנסת מהימין, נראה כי אותם אזרחים זרים הם שיעשו בקרוב את דרכם אל הכנסת. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) שלח בסוף השבוע שעבר מכתב למנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, בו הודיע כי בכוונתו להביא, תוך מספר שבועות, למשכן הכנסת מאה נתינים זרים, על חשבון מכסת האורחים שחבר כנסת רשאי להביא למשכן. בן ארי פנה ללנדאו כמי שעומד "בראש שדולת נפגעי המסתננים בכנסת ובשם תושבי שכונות דרום תל אביב המוכות והחבולות".

"כמחווה של הזדהות עם שכונות אלה, החלטתי להזמין לכנסת למשך יום שלם כמאה מסתננים בלתי חוקיים, אשר יגיעו למשכן", כתב בן ארי ללנדאו. "הם יסעדו במזנון הח"כים, ישתתפו בדיוני הוועדות, יצפו בדיוני המליאה מיציע הכבוד, ויסיירו במסדרונות בית הדמוקרטיה הישראלית. לעניות דעתי, יש ביום שכזה חשיבות רבה ורווח כפול".

"מעניין אם הח"כים יסכימו לקחת מסתננים לביתם"

"הח"כים, שמדברים על התופעה מבלי להכיר אותה מקרוב, ייפגשו עם המסתננים באופן בלתי אמצעי, ויחושו מעט ממה שחווים תושבי השכונות אליהם פלשו המסתננים הבלתי חוקיים", הסביר בן ארי. "מאידך, יש כאן מחווה הומניטרית כלפי המסתננים, שלשיטת חלק מהח"כים הם פליטים קשיי יום הרעבים ללחם. אבקש מאדוני לתאם יום ביקור בכנסת, תוך שלושה שבועות מיום קבלת מכתב זה, וכמובן שמכסת המסתננים שיגיעו, יהיו על חשבון מכסת האורחים המותרת".

בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר בן ארי את העומק מאחורי יוזמתו. "אני רוצה לעשות מבחן מעשי לפלורליזם ולקבלת השונה אצל הח"כים, כמו ניצן הורוביץ ואילן גילאון, התומכים בהשארתם של המסתננים", אמר. "מעניין אותי אם אותם ח"כים גם יסכימו לקחת אליהם הביתה קבוצות של מסתננים, או שהם חושבים שחמלה וזכויות אדם הם רק על חשבון תושבי השכונות".

קואלציית ארגוני "שותפות-שראקה" ביקרה בחריפות את יוזמתו הנוכחית של בן ארי, אותה הגדירו את כ"גימיק גזעני המתווסף להתבטאויות הגזעניות הקשות של ח"כ בן ארי נגד ערבים". "השימוש שבן ארי עושה שימוש במונח 'פלורליזם' כמוהו כשימוש שהוא עושה במונח 'דמוקרטיה'- שני מונחים שהם בבחינת אות מתה עבורו", אמרו בקואליציה הפועלת לשוויון יהודי-ערבי בישראל. לטענתם, "טוב היה עושה בן ארי אם היה אומר גלויות כי לטעמו במרחב הקרוי מדינת ישראל צריכים לחיות יהודים בלבד, במקום להתבלבל במונחים שאינם נהירים לו כמו דמוקרטיה ופלורליזם. נדמה שבעיני בן ארי כל מי שאינו יהודי הוא ממילא זר, וודאי אם הוא ערבי, וגם אם הוא מהגר עבודה. בן ארי מפנטז על מדינה ליהודים בלבד, אך 20 אחוז מאזרחי המדינה הערבים, יחד עם העובדה שחיים בקרבנו 'לא יהודים' נוספים, מפריעים לפנטזיית המדינה נטולת 'הזרים' עבורו".

היוזמה מצטרפת לגימיק הקודם שארגן בן ארי, כאשר לפני כשנה הביא 40 אזרחים זרים לבריכת גורדון במרכז תל אביב, בה רוחצים רבים מתושבי צפון תל אביב, אשר הופתעו לראות עשרות נתינים זרים בלוויית פעילי ימין נכנסים לבריכה. את הזרים הביאו פעילי בן ארי מאזור התחנה המרכזית בתל אביב.

עוד באותו הקשר:
דו”ח בארה”ב: ישראל אינה מטפלת בפליטים כראוי
דעה: עקרו את הסרטן הגזעני מקרבכם
לפיד: ”חוצפה שבן ארי, דנון ורגב קוראים לעצמם יהודים”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully