וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי דעת ישראל-פלסטיני: לשחרר העצירים המנהליים

ניר יהב

12.5.2012 / 21:26

מפלגות וארגונים פרסמו גילוי דעת משותף בו הם קוראים לממשלה לשחרר את כל העצירים המנהליים ולהפסיק את מדיניות הכליאה ללא משפט: "פניה של ישראל כמדינה כובשת נחשפות"

גובר הלחץ לשחרור האסירים הפלסטינים השובתים: מפלגות וארגונים פוליטיים ישראלים ופלסטינים פרסמו הערב (שבת) גילוי דעת משותף, המביע סולידריות עם האסירים הפלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל. במכתב, עליו חתמו בין היתר חד"ש, בל"ד, התחברות-תראבוט, פתח, מפלגת העם הפלסטינית והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, נדרש מישראל לשחרר לאלתר את כל העצירים המנהליים, ולהפסיק עם מדיניות של כליאה בלא משפט.

"הדרישה המיידית מהשלטונות הישראלים היא לשחרר את כל העצירים המנהליים, אלה ששובתים ואלה שאינם שובתים", נכתב בגילוי דעת. "כמו כן, אנו קוראים להפסקת מדיניות המעצרים המנהליים כשיטת מעצר שרירותית, שגורמת למעצר אנשים ללא משפט, על בסיס מידע סודי, מבלי לתת סיבה והצדקה לעצורים או לעורכי-דינם. נוהג זה מנוגד לסטנדרטים הבסיסיים של צדק ומהווה דוגמא להתעלמותה הבוטה של ישראל מאמנות בינלאומיות ומנורמות המעוגנות במשפט ההומניטרי הבינלאומי ובאמנה הבינלאומית לזכויות אדם".

"להבעיר שריפה ששום 'סופר-טנקר' לא יכבה"

עוד נכתב בגילוי הדעת כי הסיבה לשביתת האסירים הפלסטינים היא התעלמותם של "כוחות הכיבוש והזרוע שלהם – שירות בתי הסוהר" מדרישותיהם "הצודקות" של האסירים. "התעלמותם המתמשכת של השלטונות מדרישותיהם האנושיות של העצורים השובתים רעב חושפת את פניה האמיתיות של מדינת ישראל כמדינה כובשת, שמשתמשת בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשבור את רוחם ואנושיותם של העצורים". בנוסף, הארגונים קוראים לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל כדי שזו תכבד את זכויות האסירים.

גילוי הדעת פורסם על רקע איום של העצירים כי יחריפו את שביתת הרעב ויפסיקו לשתות ועל רקע הצהרותיו של שר האסירים הפלסטיני, עיסא קראקע, לפיהן השעות הקרובות הן "מכריעות" בכל הנוגע להשגת פתרון לנושא האסירים. במסגרת הפתרון של קראקע, תיענה ישראל לדרישותיהם של האסירים ובתמורה תופסק שביתת הרעב. קראקע גילה כי מצרים מתווכת במגעים בין ישראל לבין האסירים הפלסטינים, השובתים רעב זה 25 יום, במטרה לגבש הסכם שיוביל להפסקת השביתה. לדבריו, האסירים עצמם הם אלו שיחליטו אם לקבל את ההסכם או לא.

ח"כ טלב א-סאנע (רע"ם-תע"ל) התייחס גם הוא לשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים ואמר היום כי "כמו שמותו של מוחמד בועזיזי, אשר הצית את עצמו בטוניסיה, גרם לתבערה בכל העולם הערבי, מותו של אסיר אחד עשוי להבעיר שריפה ששום 'סופר-טנקר' לא יכבה". עוד הוסיף א-סאנע כי הוא "קורא לראש הממשלה להתערב ולהיענות לתביעות הצודקות של האסירים הפלסטינים לפני שיהיה מאוחר מדי". עם זאת, ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, הביע טון מאופק יותר, ואמר כי הוא סבור שהג'יהאד האיסלמי לא יבעיר את השטחים במקרה כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully