וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסירים שצפויים להשתחרר בעסקת שליט

ניר יהב

11.10.2011 / 21:38

ישראל צפויה לשחרר במסגרת העסקה כ-1,000 אסירים, מתוכם מאות אסירים המוגדרים "כבדים". עם זאת, רבי מחבלים רבים לא ישוחררו, בהם אחמד סעדאת שאחראי לרצח השר רחבעם זאבי

מבין אלף האסירים שתשחרר ישראל במסגרת עסקת שליט צפויים להשתחרר מאות אסירים "כבדים", שרצחו ישראלים רבים. במהלך המשא ומתן בשנים האחרונות דרשה ישראל לגרשם לעזה או לחו"ל ולא להשיבם לבתיהם בגדה. ברשימה הבאה מופיעים שמות של אסירים "כבדים" עם דם על הידיים, שנידונו לתקופות מאסר ארוכות. האסירים הבאים הם אלה שעמדו בלב המחלוקת בין ישראל לחמאס במהלך המשא ומתן לגיבוש עסקה והערב נודע כי חלק מהם לא ישוחררו במסגרת העסקה.

עסקת שליט - כותרות אחרונות
הושגה עסקה לשחרור גלעד שליט, הממשלה מתכנסת לאשרה
נתניהו: העסקה טובה, גלעד יחזור הביתה בקרוב
משפחת שליט על העסקה: "נשמח רק כשנראה את גלעד"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אמנה מונא

ערביה נוצריה ילידת 1976, תושבת ביר נבאללה, פעילת פתח. בשנת 2000 שוחחה בצ'אט באינטרנט עם הנער אופיר רחום מאשקלון ופיתתה אותו להיפגש עימה בירושלים. מונא וידידה חסן אל-קאדי חטפו את רחום לרמאללה ורצחו אותו בירי מטווח קצר. היא נידונה למאסר עולם בגין מעורבותה בחטיפה וברצח.

בהיג' בדר

עומד מאחורי פיגוע ההתאבדות בקפה הלל בירושלים בשנת 2003 בו נהרגו שבעה בני אדם וכן מאחורי הפיגוע בצריפין באותה שנה, שגם בו נהרגו שבעה בני אדם. בדר נידון ל-18 מאסרי עולם בגין פיגועים אלו.

בנוסף לאלה, ניתן למנות את מוהנד שרים, מבכירי חמאס בשומרון ומי ששיגר את המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות במלון "פארק" בנתניה; ג'מאל אבו אל-הייג'א, בכיר הזרוע הצבאית של חמאס בג'נין; פעיל חמאס מועאד' בילאל שנידון ל-26 מאסרי עולם לאחר שהורשע בשילוח המחבלים לפיגועי ההתאבדות במדרחוב בן יהודה ובשוק מחנה יהודה, בהם נרצחו 21 ישראלים; וראא'ד חודרי שהיה אחראי על גיוס מחבלים רבים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully