וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: ציונים, בקרוב תחלפו מהעולם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.11.2010 / 0:01

מחמוד א-זהאר נאם בחאן יונס ואמר כי "הנוכחות הישראלית בפלסטין תסתיים בקרוב, בזכות ההתנגדות". א-זהאר הדגיש כי לציונים אין מקום בין עמי העולם, והם יעלמו. כמו כן קרא להפסקת המו"מ עם ישראל, ואמר כי היהודים "זממו להוליך את העולם שולל מאז שחר ההיסטוריה"

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, אמר אמש (שישי) כי הנוכחות של ישראל באדמת פלסטין, שהקימה את ארצה על חורבות הכפרים הפלסטינים, "תסתיים בקרוב, בזכות הנחישות של ארגוני ההתנגדות הפלסטינים". בנאום שנשא בחאן יונס פנה א-זהאר לישראל ואמר: "ציונים, אין לכם מקום בינינו ואין לכם עתיד בין האומות. אתם עומדים לחלוף מהעולם, ואנו נשוב כמנצחים לארצנו ולאדמותינו שאותם גזלתם מאיתנו".

א-זהאר תקף גם את העם היהודי שהיה בתפוצות במדינות ברחבי העולם, באמרו כי "מאז שחר ההיסטוריה, אומות העולם הערבי והאירופי הוקיעו מתוכן את היהודים ונאבקו בתכניותיהם שנועדו לזמום מזימות, להוליך שולל ולהטעות את כולם". א-זהאר תקף את הרשות הפלסטינית שמנהלת משא ומתן "אבסורדי" עם ישראל וקרא לה להפסיק אותו.

לפני כשבוע השמיע א-זהאר קול מעט שונה: בראיון לעיתון הלונדוני "אל-חיאת" אמר בכיר חמאס החמושים שממשיכים לירות רקטות לעבר ישראל הם "מורדים". א-זהאר אמר אז כי "יש הסכם להפסקת אש שגובש לאחר המלחמה (מבצע עופרת יצוקה – נ.י). האם קיבלנו את ההסכם כדי למלא אחריו או כדי להפר אותו? האם הם מצפים שנמחא כפיים לאדם שמורד בארגון שלו? המרד הזה עלול להוביל לאנרכיה".

בהתייחסו לדיווחים על כך שאירן וסוריה מפעילות על ארגונו לחצים שלא לחתום על הסכם פיוס עם פתח, תהה א-זהאר: "מה הקשר של אירן לעניין הסכם הפיוס? מה התועלת שסוריה ואירן יכולות להפיק מהכשלת הפיוס? הפיוס לא פוגע בסוריה. סוריה הרי לא מנהלת תחרות עם מצרים מי תיזום פיוס. מצרים היא זו שתיווכה במגעים לגיבוש עסקת שליט, במגעים לגיבוש הפסקת אש ובשיחות השלום".

עדכון ראשון: 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully