וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו צריכים עוד זמן עם המשפחה

29.9.2014 / 10:06

לא משנה אם אירחתם, התארחתם, בישלתם, קניתם, לבד או יחד - סוף השבוע של החג זימן לנו שלושה ימים מזוקקים ממטלות חיצוניות, מעבודה. לשומרי המסורת זו היתה גם חוויה מכוננת של ניתוק ממסכים למשך שלושה ימים וחצי, לא משהו שכיח מאז הולדת הסמארטפונים והווטסאפ. רק אנחנו, עם עצמנו, עם המשפחה. אז למה לא לנער את האבק מעל הצעת החוק לסוף שבוע ארוך, שמתגלגלת כבר שנים במסדרונות הכנסת, ולהפוך אותו לקבוע?

במסגרת המאבק של "הורים עובדים לשינוי" למען איזון בין חופשות הילדים לאלה של ההורים, הואשמנו, אנחנו ההורים, ברצון לעשות "אאוטסורסינג" על ילדינו: "בשביל מה הבאתם ילדים - כדי לזרוק אותם? אולי תגדלו אותם?". ובכן, אנחנו בחרנו להביא ילדים לעולם, אנחנו שמחים בהם ואוהבים אותם עד אין קץ. רק מה, הילדים שלנו, ואת זה באמת לא בחרנו, נולדו בישראל של שנות האלפיים - מדינה מפותחת שבה רוב הציבור עובד. כן, גם נשים. ויותר מזה, אם ההורים לא יעבדו, לילדים שלהם לא יהיה מה לאכול. זה עד כדי כך פשוט, ובעידן של היום עדיף גם שיהיו שתי משכורות בבית.

טיול משפחתי. ShutterStock
טיול משפחתי/ShutterStock

אבל לא לכל ההורים מתאים להיות מורים או גננות, וכמעט כל מקצוע אחר מאפשר כ?12 ימי חופשה בשנה בלבד. זהו פער אדיר לעומת הילדים, שנמצאים במסגרת מערכת החינוך במשך 220 יום בשנה, כשש שעות ביום בממוצע - פער שלא מאפשר להורים לקחת די חופשות כדי לבלות עם הילדים באמת ולהקדיש להם את מה שהם באמת היו רוצים, אלא בעיקר מאלץ אותם לקחת חופש כדי לשמור על הילדים בזמן שאלו נמצאים בחופשות מבית הספר (אגב, בכל שאר הזמן - 18 שעות ביום, ועוד 145 ימים מלאים - הילדים נמצאים עם ההורים שלהם, אלה שמואשמים בהזנחתם כי הם נאלצים ללכת לעבודה).

הפער הזה לא מאפשר זמן איכות משפחתי שהוא זמן נטו, נטול לחצים, ג'אגלינג וייסורי מצפון. סוף השבוע שלנו, שמכיל יום שישי קצרצר ושבת, לא מאפשר לנו חופש, נשימה, ניקוי ראש וזמן איכות אמיתי עם הילדים. הנה, רק עכשיו נגמר החג ולא שמעתם מאיתנו ציוץ על החופש שלהם בראש השנה, כי באמת היתה לנו ההזדמנות הנדירה להיות איתם כשהם בחופש.

שבוע עבודה מיום שני עד יום שישי ייתן לנו סוף שבוע ארוך, שיאפשר גם את החופש ואת השקט של שבת, כפי שאנו מכירים אותה כבר שנים, וגם את האפשרות לצאת ולבלות, לצרוך תרבות ולעשות סידורים. הוא ייתן לנו יומיים שיהיו זמן משפחתי נטו, בלי הלחץ של שלוש השעות שבהן צריך להספיק הכל ביום שישי.

אז כן, שומרי השבת יצטרכו להתארגן מראש ולהיערך אחרת. אבל כמו שזה עובד בחו"ל, זה יכול לעבוד גם כאן. מעבר לשבוע עבודה שמתחיל ביום שני ייתן לנו חופשה משפחתית קטנה בכל סוף שבוע. מתנה אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully