וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמעות היסטורית יוצאת דופן

ד"ר חיים שיין

22.9.2014 / 8:28

לקראת ראש השנה תשע"ה פורסם כי בישראל מתגוררים היום יותר מ?6 מיליון יהודים. למספר 6 מיליון יש משמעות מיוחדת בהיסטוריה המודרנית של העם היהודי. שישה מיליון מבני עמנו הושמדו בשואה על ידי הנאצים ועוזריהם במסגרת הניסיון שלהם לפתור סופית את בעיית היהודים. רבים מבני משפחתי עלו השמיימה במשרפות אושוויץ ובמחנה הריכוז שטוטהוף. העם היהודי נותר אחד ממשפחה ושניים מעיר. איש מפליטי החרב שרידי השואה לא העלה על דעתו שיבוא יום וליהודים תהיה מדינה עצמאית שלה צבא מצויד ומאומן, כדי שאיש בעולם לא יעלה עוד על דעתו לפגוע בזכותם של היהודים לחיות כבני חורין. אכן זכינו בזכות קורבנם של עשרות אלפי לוחמים שמסרו את נפשם לחדש ימינו כקדם במולדת.

שנים רבות סיפרו לנו שבארה"ב חיים 6 מיליון יהודים; המצאה חסרת בסיס שהיתה סוג של משקל נגד לקורבנות השואה ולצורך ההוכחה כי גם בגלות יש תקומה לעם ישראל. בארה"ב יש היום פחות מ?3 מיליון יהודים, ובכל שנה מספרם פוחת בקצב נורא. ההתבוללות מכה בעוצמה ורבים מאחינו ואחיותינו נעלמים כבמיתת נשיקה. אין באמת עתיד ליהודים החיים בגולה. קהילות יהודיות רבות בחברת השפע האמריקנית כבר נעלמו.

המקום היחיד עלי אדמות שבו היהודים שומרים על זהותם, מתרבים ומגשימים חזון ציוני ענק הוא במדינת ישראל. עם כל הקשיים, המלחמות, המבצעים, הפיגועים והלחץ הכלכלי מדינת ישראל משגשגת ופורחת. התקווה בת שנות אלפיים מתגשמת לנגד עינינו, אלא שלעיתים בעל הנס אינו מכיר בניסו. עין בעין אנו רואים כיצד חזון הנביאים מתקיים בנו "עוד יישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים... ורחובות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה. כה אמר ה' כי פלא בעיני שארית העם הזה... גם בעיניי ייפלא". אלוהים עצמו מופתע מהישגיה של מדינת ישראל, ממש כמונו.

איזו שנה טובה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully