וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מע"מ 0% - להטיל מס על רוכשי דירה שלישית

חזי שטרנליכט

18.9.2014 / 8:34

חוק מע"מ 0%, שלא יגרום לבניית דירה אחת, רק מייצר בלאגן גדול לזוגות הצעירים. הם נותרים עם הבטחות באוויר ועם מחירים מופקעים על הקרקע. נראה שהפוליטיקאים לא מצליחים לייצר פתרון של ממש שיביא לבניית דירות בהיקפים גדולים למשק.

יתרה מכך, חוק מע"מ 0% רק עלול להגביר את הביקושים. אבל שר האוצר יאיר לפיד אמר שהוא לא מיועד לכלכלנים ולפוליטיקאים, מלבד הוא עצמו - הרי הוא לא פוליטיקאי. אז מה מבינים אנשים דוגמת הנגידה קרנית פלוג והכלכלן הראשי לשעבר באוצר מיכאל שראל, שהתפטר על רקע החוק?

לא צריך לחשוב מחוץ לקופסה כדי לנסות לכבוש את הביקושים המנופחים בענף הנדל"ן. כיום מי שרוצה לקנות דירה שנייה ישלם מס. אבל יש לא מעט משקיעים, אנשים שהפרוטה בכיסם, שהולכים וקונים עוד ועוד דירות. את הביקושים האלה צריך ורצוי לעצור. כל עוד לא נבנות במשק מספיק דירות, ההיצע ממילא מצומצם. אפשר בהחלט להטיל מס גבוה על רוכשי דירה שלישית, בטח אם הם משקיעים פיננסיים שמגיעים מחו"ל. כזה שיאלץ את הרוכשים האלה לשקול היטב איך הם רוצים להשקיע בנדל"ן.

הבעיה הגדולה היתה ונותרה מול הפרצוף של כולנו. הפיל שבחדר ברור מאליו - לא נבנות בישראל מספיק דירות. הקבלנים אומרים שאין להם די פועלים. רשות מקרקעי ישראל לא משווקת מספיק קרקעות. וכאילו כל אלה לא מספיקים, אז יש ועדות תכנון ובנייה שקל יותר להשבית את פעילותן מאשר ריקשה חבוטה בת 20 בשוק של מומבאי. אבל למה להתמודד עם דברים מורכבים? בואו נציע לציבור הנחה: שהוא יסבסד בהמשך, בריבית דריבית בצורת מע"מ 0%. מישהו הצליח לסיים את הטבת מע"מ 0% על אילת?

טוב היה עושה לפיד אילו היה מנסה לכבוש את הביקושים. מי שיש לו כבר שתי דירות, לא אמור לחפש עוד דירות בישראל. לא בצוק העיתים, כשההשקעות האלה מנפחות עוד יותר את הבועה. במקום לשתות אלכוהול ללא מע"מ בערב ולקום עם גירעון/הנגאובר לא רצוי בבוקר, אפשר להתחיל לצמצם את הביקוש לדירות מצד אלה שכבר יש להם מקום לגור בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully