וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד המפונקים

דן מרגלית

14.9.2014 / 8:08

43 אזרחים, שמסרבים לסייע לישראל לאסוף מידע על הטרור הפלשתיני, הודיעו שלשום במכתב קצרצר כי לא ישרתו עוד במילואים ביחידת המודיעין 8200. להתנגד להמשך הנוכחות הישראלית ביהודה ובשומרון זה דבר אחד, אך להתנגד להגן על חיי הישראלים מפני הטרור בעזה זה דבר אחר.

מודיעין?8200 מסייע זה 14 שנים להגן על מכרי אהרון פרץ, שסופג רקטות בלב שדרות ואינו בורח; וגם על אהובי נפשי, שסיכנו את חייהם במלחמה על הכניסה למנהרות בעזה כדי שהמחבלים לא יוכלו לצאת בלב נחל עוז וסופה וכפר עזה. אך חלק זעיר מילדי השמנת של היחידה אינם רוצים ליטול חלק בכך, ולא צריך להכריחם.

למרות שבמדינת חוק סירוב קולקטיבי למלא חובה ביטחונית נחשב למרד, אין טעם להרחיק למחוזות אלה. נחוצה הורדת דרגות לטוראי ותעודת פטור לכל החיים, ושלום ולא להתראות. לא נורא.

קראתי מה טוענים מי שדוברם הוא עורך הדין הנודע בייצוג הפלשתינים מיכאל ספרד, שהיה להם לפה ב"יומן" של אילה חסון בערוץ 1. אחד שמע כי גייסו מודיע לשב"כ לאחר שהציעו לקרוב משפחתו הלוקה בסרטן טיפול רפואי בישראל; ואחר שמע - שומו שמיים - שיחות אינטימיות בין בני זוג הנחשדים כמחבלים.

זו טענת בדותה. הרי בהאזנות שמבצעת המשטרה כחוק לאזרחים ישראלים נשמעים דברים כאלה ואסור לה להשתמש בהם. השמע מישהו כי ישראל הפעילה לחץ על אישה פלשתינית מפני שהאזינו שלא במתכוון לשיחה אינטימית בינה לבין בן זוגה? הבל.

צה"ל חייב היה לפעול בהחלטיות, אבל משה (בוגי) יעלון ובני גנץ ואביב כוכבי התברכו באורך רוח. יעלון זוכר כבר מכתבים כאלה של ניצול השירות הצבאי לנקיטת עמדה פוליטית. זה היה בימיו של אריאל שרון, והיו שמועות בלתי מרוסנות מי עמד מאחורי היוזמה, ומשהו דומה - עם אנשים אחרים - התרחש עתה, ויעלון מתכוון לברר אם כצעקתה.

יחידה 8200 מורכבת מ"ילדי פלא" בתחום ההיי?טק. בשנותיו הטובות כרמטכ"ל העיר גבי אשכנזי כי הוא מבין מדוע הורים כה רבים מזן מובהק של אזרחים לוחצים שילדיהם ישרתו ב?8200. זה שירות יוקרתי ונחוץ לצה"ל, וגם אינו מסוכן לחייל העורפי, ובהגיע שעת השחרור נהנה בוגר היחידה מסיכוי גבוה לפרנסה טובה. אילו נשלחו חיילי 8200 לשלושה חודשי סיור ומארבים בגבול עזה בטרם יתיישבו ליד המקלדת, היה שיעור הסרבנים פוחת באורח משמעותי.

מצד אחר, צה"ל יכול להשתבח בכך שאין בו מיון פוליטי, ומתנגדי הנוכחות בשטחים מגויסים ליחידה כה רגישה.
מכתבים כאלה הם פרי חינוך נטול דגש ציוני. על ההורים שהפכו יותר אנוכיים מבעבר קשה להשפיע. אך יש מקום לבוא בטענות אל שרי החינוך ולמערכת שהם מופקדים עליה, שלא ייצרו צעירים המבחינים בין חובתם הדמוקרטית לשרת בצה"ל בכל תפקיד לבין השקפתם הלגיטימית השוללת את הכיבוש.

בפועל עליהם להבין, שבהגיע היום המיוחל שבו יוקמו שתי מדינות לשני עמים - ישראל תזדקק לתוספת של פעילות מודיעין נוסח 8200, עד שייבנה האמון הרמוס בין יהודים לבין פלשתינים. עד שתחדור הבנה זו למוחם של "ילדי הפלא", ניאלץ לחוות את הקושי והגרוטסקה של מרד המפונקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully